گفت‌وگوی لاپید و اردوغان درباره ایران

نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رییس جمهور ترکیه از او برای همکاری در زمینه آن‌چه «تلاش‌های ایران برای آسیب رساندن به شهروندان اسراییلی در ترکیه» خوانده شده، قدردانی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از همکاری این کشور در زمینه خنثی‌کردن آنچه «تلاش‌های ایران برای آسیب رساندن به شهروندان اسراییلی در ترکیه» عنوان شده است، قدردانی کرد.

به گفته برخی منابع مطلع در دفتر لاپید، او و اردوغان همچنین بر اهمیت روابط اسراییل-ترکیه در زمینه امنیت، اقتصاد و ثبات در خاورمیانه تاکید کردند.

آن‌ها همچنین انعقاد قرارداد هوانوردی میان رژیم صهیونیسی و ترکیه را به یکدیگر تبریک گفتند.

خبرگزاری رویترز نیز پیشتر و در پی ترور شهید سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی به دست عوامل تروریستی و هشدار مقامات ارشد نظامی ایران به مسببان این اقدام، نوشته بود که رژیم صهیونیستی با توجه به وجود تهدید انتقام‌جویی ایران به خاطر ترور این شهید، به شهروندانش درباره سفر به ترکیه هشدار داده است.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند، «تهدید ملموسی» از سوی ایران علیه شهروندان این رژیم در ترکیه وجود دارد و از آن‌ها خواسته بودند خاک ترکیه را ترک کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.