آدامس قاتل زن ۱۹ ساله را لو داد

دادستان‌های آمریکایی در ایالت اورگون در غرب این کشور می‌گویند که آزمایش «دی ان ای» آدامسی که بر روی زمین افتاده بود، پس از چهار دهه به حل معمای یک قتل کمک کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از رکنا، رابرت پلایمپتون، مرد ۶۰ ساله‌ای است که هفته گذشته در زمینه قتل یک زن ۱۹ ساله در روز ۱۵ ژانویه سال ۱۹۸۰ میلادی مجرم شناخته شد. مقتول پس از ربوده شدن قربانی تعرض جنسی شده بود و سپس تا حد مرگ مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.

رابرت پلایمپتون اتهام وارده علیه خود را در دادگاه رد کرد. وکلای مدافع او گفته‌اند که در اعتراض به محکومیت او درخواست تجدیدنظر خواهند کرد. پرونده قتل این زن ۱۹ ساله یکی از پرونده‌های مفتوح و حل نشده جنایی موسوم به «پرونده‌های سرد» بود. در نهایت اما نمونه‌برداری‌های انجام‌شده هنگام کالبدشکافی قربانی پس از چهار دهه به شناسایی «دی ان ای» فرد مظنون به قتل کمک کرد.

این نمونه‌ها چند سال پیش به یک آزمایشگاه تخصصی در ایالت ویرجینیا فرستاده شد تا نقشه ژنتیکی فرد مظنون به قتل به دست آید. کارآگاهان دریافتند که مظنون احتمالامردی با موی قرمز بوده است.

آنها سپس براساس همین نقشه ژنتیکی به رابرت پلایمپتون که در همان ایالت اورگون ساکن است مشکوک شدند. کارآگاهان در سال ۲۰۲۱ او را زیر نظر گرفتند تا بتوانند «دی ان ای» وی را به دست آورند و آن را با نقشه ژنتیکی به دست آمده مقایسه کنند.

رابرت پلایمپتون در روز ۲۱ مارس همان سال آدامسی را که مشغول جویدن آن بود در خیابان به زمین انداخت و کارآگاهان با انجام آزمایش بر روی همان آدامس توانستند «دی ان ای» او را با نقشه ژنتیکی فرد مظنون به قتل مقایسه کنند.

رابرت پلایمپتون در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ براساس همین مقایسه به اتهام قتل بازداشت شد. او حالا پس از سه سال در دادگاه بابت قتل در سال ۱۹۸۰ مجرم شناخته شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. نرگس می گوید

    در تهیه عنوان بهتر بود بعد از آدامس یک علامت کاما (،) میگذاشتی و یا کل کلمه‌ی آدامس را به این صورت “آدامس”‌ می‌نوشتی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.