آیفون ۱۳ در بازار گوشی‌های پریمیوم بدون رقیب است

طبق گزارش‌های تحقیقاتی جدیدی که منتشر شده، اپل در سه ماهه ابتدایی سال جدید، ۶۲ درصد از بازار گوشی‌های پریمیوم یا برتر با قیمت بیشتر از ۴۰۰ دلار را در اختیار دارد و و سری آیفون ۱۳ تاثیر زیادی روی این موفقیت داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو،‌ موسسه کانترپوینت در گزارش جدید خود، داده‌هایی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد اپل از سال ۲۰۱۷ تاکنون، به بالاترین سهم سه ماهه اول خود در بازار گوشی‌های پریمیوم رسیده است. هرچند بازار گوشی‌های هوشمند به طور کلی کاهش پیدا کرده اما سهم اپل در این بازار در حال رشد است.

بیشتر بخوانید:

همانطور که در نمودار بالا توضیح داده شده، سهم اپل در بازار این گوشی‌های گران قیمت، از ۵۷ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۶۲ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده است. تحقیقات این موسسه همچنین نشان می‌دهد که بخش عظیمی از سهم اپل توسط سری آیفون ۱۳ به دست آمده که از اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون پرفروش‌ترین مدل در سراسر جهان بوده است.

هرچند سامسونگ در این بخش از بازار، جایگاه دوم را کسب کرده، اما سهم آن احتمالا به دلیل تاخیر در عرضه سری گلکسی S22 کاهش پیدا کرده است. کره‌ای‌ها در سه ماهه اول سال جدید، موفق به دریافت سهم ۱۶ درصدی از بازار گوشی‌های پریمیوم شده‌اند که از سال گذشته با سهم ۱۸ درصدی کمتر است.

با این وجود، کانترپوینت توضیح می‌دهد که گلکسی S22 اولترا به عنوان ترکیبی از بهترین‌های سری S و سری نوت، کاملا موفق بوده.

هواوی هم در طول سال گذشته تاکنون، شاهد کاهش عظیمی در سهم خود بوده که از ۹ درصد به ۳ درصد تغییر پیدا کرده است. درباره سایر برندها، سهم شیائومی (۴ درصد) و ویوو (۳ درصد) نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و فقط اوپو رشد ۱ درصدی را تجربه کرده است.

اپل سری آیفون ۱۳ را به جدیدترین تراشه خود یعنی A15 Bionic مجهز کرده بود و همچنین به سراغ ناچ کوچک‌تری رفته بودند. سه ماه دیگر، این شرکت قرار است آیفون ۱۴ را معرفی کند که پیش از این در گزارش دیگری، تغییرات آن نسبت به نسل قبل بیان شده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.