امنیت در استفاده از تتر: نکاتی برای حفظ دارایی های دیجیتالی

کد خبر : ۳۳۵۵۳۴
امنیت در استفاده از تتر: نکاتی برای حفظ دارایی های دیجیتالی

تتر با نماد USDT نشان داده می‌شود، یک ارز رمزنگاری شده که به دلار آمریکا متصل است.

این بدان معنا است که USDT جزو استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود و قیمت تتر امروز با دلار آمریکا در نوسان است. هر ۱ تتر توسط ذخایر دلاری پشتیبانی شده و به ازای هر واحد عرضه تتر، دلار کنار گذاشته می‌شود. به نظر شما ارزی که از پشتوانه خوبی برخوردار است، می‌تواند امنیت کافی را برای شبکه‌اش فراهم کند؟! با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به طور کامل و جامع با امنیت در تتر آشنا شویم.

آشنایی با تتر؛ بررسی ۰ تا ۱۰۰ قیمت تتر

تتر یک استیبل کوین است، نوعی ارز دیجیتال که به یک ارز فیات، یعنی دلار آمریکا متصل می‌شود.

قیمت تتر توسط شرکت Tether صادر می‌شود، تتر توسط کمپانی iFinex ثبت و در هنگ کنگ تاسیس شد. همچنین، این شرکت مالک صرافی رمزارز BitFinex نیز است.

تتر (USDT) جزو استیبل کوین‌های بلاک چین است که از نوسانات شدید ارزهای رمزنگاری نشده جلوگیری می‌کند؛ این گونه ارزها معمولاً با گره زدن ارزش خود به قیمت یک ارز سنتی (مانند دلار آمریکا) پس از لیست شدن در صرافی‌ها، نوسانات عجیب و غریبی دارند. شبکه تتر سعی در مهار این نوسانات عجیب و غریب دارد و بنابراین این ویژگی باعث بهبود امنیت دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

سرمایه گذاران USDT به دنبال سرمایه گذاری پر سود در دارایی‌های دیجیتال هستند و در عین حال از نوسانات شدید ارزهای رمزنگاری نشده دوری می‌کنند.

تتر را می‌توان از طریق یک صرافی کریپتو با استفاده از Kraken یا Coinbase در میان سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال خریداری کرد.

تاریخچه تتر

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به اسم تتر (USDT) تغییر نام داد. تتر در ابتدا بر اساس بلاک چین بیت کوین طرحی شده بود، اما اکنون از پروتکل‌های Omni و Liquid بیت کوین و همچنین اتریوم، آوالانچ، کاوا، الگوراند، سولانا، یورو، یوان چینی، پزو مکزیک، طلا، پولکا، TRON و EOS پشتیبانی می‌کند. هیچ کدام از این شبکه‌ها وابسته به دلار آمریکا نیستند.

چگونه یک ارز تثبیت می شود؟

یک استیبل کوین دارای ثبات قیمتی است و اغلب توسط ذخایری پشتیبانی می‌شود. تعدادی از ارزهای فیات از جمله ارزهای پاناما و عربستان سعودی به دلار آمریکا و قیمت تتر متصل هستند. این دسته از ارزها در برابر نوسانات شدید قیمتی محافظت می‌شوند، زیرا ارزش معاملاتی آن‌ها با دلار آمریکا حرکت می‌کند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود در ارزهایی سرمایه گذاری کنید که دارای پشتوانه هستند. به عنوان مثال، ارز پکسوس گلد دارای پشتوانه طلا است و به ازای هر واحد از پکسوس، مقادیری طلا ذخیره می‌شود.

تتر در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که یک استیبل کوین امن است که توسط ارزهای فیات و دارایی‌های نقدی حمایت می‌شود.

شفافیت شبکه و قیمت تتر

امنیت در استفاده از تتر

تتر هر روز خلاصه‌ای از ذخایر خود را در وب سایتش به روز می‌کند؛ چرا که قیمت تتر به موارد مختلفی وابسته است. این شبکه ۳ مارس ۲۰۲۴، میزان دارایی USDT خود را ۹۹.۴۵ میلیارد دلار گزارش کرد. این شرکت گزارش داد که ۸۴.۵۸ درصد از ذخایر خود را به صورت نقد، معادل وجه نقد، سپرده‌های کوتاه مدت و اوراق تجاری نگهداری می‌کند. ۷۶.۸۷٪ از این اسناد در خزانه داریی ایالات متحده قرار دارد. همچنین ۰.۰۵ درصد از ذخایر خود را در اوراق قرضه شرکتی ۳.۶۲ درصد، ۲.۹۱ درصد در فلزات گران‌بها، ۴.۹۵ درصد در بیت کوین، ۳.۸۹ درصد در وام‌های تضمین شده به نهادهای غیروابسته و در سایر سرمایه گذاری‌ها نگهداری می‌کند. شرکت تتر ادعا می‌کند که به ازای هر واحد USDT، ارز و دلار ذخیره می‌کند.

نکاتی برای حفظ دارایی های دیجیتالی

برای شروع معامله در ارزهای دیجیتال معامله گران ابتدا باید ریال را به تتر تبدیل کنند. برای خرید تتر، بهتر است، صرافی‌های ایرانی معتبر استفاده شود. همچنین برای نگهداری دارایی‌ها باید آن‌ها را در محیط و بستر امنی نگهداری کنید تا مورد حمله هکرها قرار نگیرد. انجام این نکات موجب حفظ دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

استفاده از پلتفرم های معتبر

برای حفظ دارایی‌های دیجیتال ضروری است، تتر را از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر ارزدیجیتال خریداری کنید. پلتفرم‌هایی که دارای اعتبار و رگوله معتبر هستند و تا به حال تجربه بد کاربری نداشته و شکایتی از آن‌ها نشده باشد.

استفاده از کیف پول ها

پس از معرفی بیت کوین در سال ۲۰۰۹، محلی برای نگهداری آن‌ها وجود نداشت و بیت کوین‌ها در صرافی‌ها یا کیف پول‌های مجازی ذخیره می‌شدند که امنیت کمی داشتند. در سال ۲۰۱۴ شرکت لجر تصمیم گرفت تا کیف پول سخت افزاری خود را برای ذخیره بیت کوین به بازار معرفی کند.

کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری محیطی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال و تتر است که امنیت بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد. این کیف پول‌ها به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس معامله گران قرار می‌گیرند و به صورت آفلاین ارز های دیجیتال را ذخیره می‌کنند. ویژگی منحصر به فرد این کیف پول‌ها عدم امکان هک شدن کلید خصوصی است.

کیف پول‌های سخت افزاری در رقابت با کیف پول‌های نرم افزاری از امنیت بالاتری برخوردار هستند، این تکنولوژی امکان آلوده شدن و هک شدن دارایی‌های دیجیتال را تا حد زیادی کاهش داده و معامله گران کنترل کاملی روی دارایی‌های خود دارند.

نتیجه گیری:

امنیت شبکه تتر توسط ماینرها، الگوریتم اجماع اثبات سهام (pos)، الگوریتم اجماع اثبات کار (pow) تامین می‌شود. در واقع تتر در شبکه اختصاصی بلاک چین فعالیت ندارد و روی شبکه‌های دیگری مانند بیت کوین، اتریوم، ترون، الگوراند، ایاس و OMG فعالیت می‌کند. تمام این شبکه‌های بلاک چینی میزبان توکن های USDT هستند و قراردادهای هوشمند آن ها از امنیت بالایی برخوردار هستند. از همین رو تتر یک استیبل کوین امن به حساب می‌آید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد