رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیوگرافی خواننده های مشهور ایرانی

اگر به دنبال این هستید تا کمی درباره خواننده محبوبتان اطلاعات داشته باشید پیشنهاد می کنیم مطلب بیوگرافی خواننده های مشهور ایرانی را از دست ندهید. زیرا در ادامه به شرح بیوگرافی خواننده های مشهور ایرانی خواهیم پرداخت.

اینتیتر-آوا سپهر؛ شنیدن آثار یک خواننده و دنبال کردن کارهای او از جمله سرگرمی های علاقه مندان به حوزه موسیقی است. بسیاری از طرفداران این حوزه همواره در پی این هستند تا علاوه بر رصد کردن آلبوم های جدید خوانندگان، کمی هم درباره زندگی آنان بدانند و اطلاعاتی را درباره اینکه چگونه موسیقی را شروع کردند داشته باشند. از این رو در این مطلب به شرح مختصر زندگی نامه و یا به اصطلاح بیوگرافی چند خواننده محبوب و مشهور ایرانی پرداخته ایم که در ادامه به می توانید به مطالعه آنها بپردازید.

بیشتر بخوانید:

حجت اشرف زاده

حجت اشرف‌ زاده خواننده، نوازنده و آهنگساز ایرانی است. او در دوازدهم آذر سال ۱۳۵۸ متولد شد.اشرف زاده لحن‌ ها و آواهای موسیقی ایرانی را از پدرش آموخت. او ردیف آوازی را نزد رضا شاکری و صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش فراگرفت. ماه و ماهی، بیابان جنون و خاتون از جمله آلبوم های اشرف زاده هستند.

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری خواننده خوش صدای موسیقی پاپ ایرانی فرزند ایرج خواجه امیری خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایرانی است. خواجه امیری در هفتم آبان ماه سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر است. خواجه امیری آموختن موسیقی را از پنج سالگی آغاز کرد و به کلاس های سنتور و ویلون رفت. او در دوازده سالگی اولین کار آهنگسازی اش را برای یک برنامه کودک انجام داد.

خواجه امیری علاقه وافری به آهنگسازی داشت و ورود به عرصه خوانندگی را برای خود شوخی می دانست. اما در نهایت در سن ۱۹ سالگی به پیشنهاد قاسم جعفری برای خواندن موسیقی فیلم سریال غریبانه انتخاب شد و اولین آهنگ او به نام هر چی آرزوی خوبه با استقبال مخاطبان مواجه شد. برای اولین بار، سلام آخر، فصل تازه، عاشقانه ها، سی سالگی و شهر دیوونه از آلبوم های مشهور این خواننده به شمار می روند.

سینا شعبانخانی

سینا شعبانخانی در حوزه های خوانندگی، نوازندگی، ترانه سرایی و آهنگسازی فعالیت دارد. او متولد سوم آذر ماه سال ۱۳۶۸ است. شعبانخانی در یک خانواده هنرمند به دنیا آمده‌ و پدر او نوازنده پیانو است. عموی او نیز تورج شعبانخانی است که آهنگساز بوده و در رشد هنری سینا تاثیر بسیاری داشته است.

بیوگرافی خواننده های مشهور ایرانی

شعبانخانی با تک آهنگ جادوی خاص که سومین اثر اوست بین مردم شناخته و محبوب شد. نزدیکای پاییز، خوب یا بد، من عاشق توام، دیوونه میشم، بارون ممتد و بدون تو تنهام از تک آهنگ های معروف این خواننده هستند.

همایون شجریان

همایون شجریان یکی از تواناترین خوانندگان موسیقی سنتی ایرانی است و در این عرصه پا جای پدر بزرگوارش استاد محمدرضا شجریان گذاشته است. همایون در سی و یکم اردیبهشت سال ۱۳۵۴ چشم به جهان گشود. او فراگیری موسیقی را نزد پدر آغاز کرد و با اساتید بزرگ این حوزه مانند ناصر فرهنگ فر، جمشید محبی و اردشیر کامکار دوره های آموزشی را گذراند.

همایون این روزها بیشتر در سبک تلفیقی فعالیت دارد. خندواندان اسرار، ایران من و افسانه چشمهایت از آلبوم های مطرح او به شمار میرود. او در بسیاری از آلبوم های پدرش نیز به عنوان نوازنده و خواننده حضور داشته است.

علیرضا قربانی

علیرضا قربانی زاده پانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۰ است.او از خوانندگان سبک سنتی و تلفیقی به شمار می رود.او از سال ۱۳۶۳ ب ه‌طور جدی به فراگیری ردیف آوازی، تلفیق شعر و موسیقی، بینش و زیبایی‌شناسی در آواز ایران مشغول شد. قربانی از سال ۱۳۷۸ به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرای برنامه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور پرداخته‌ است. اشتیاق، فصل باران، از خشت و خاک، رسوای زمانه، حریق خزان، من عاشق چشمت شدم، افسانه چشمهایت و با من بخوان از جمله آلبوم های مشهور این خواننده هستند.

رضا یزدانی

رضا یزدانی در عرصه خوانندگی، نوازندگی گیتار، آهنگسازی فعالیت دارد. یزدانی متولد بیست و چهارم مهر ماه سال ۱۳۵۲ در تهران است. او از نوجوانی فراگیری موسیقی را آغاز کرد. از آلبوم های معروف این خواننده شهر دل، پرنده بی پرنده، هیس، ساعت ۲۵ شب، ساعت فراموشی،نوستالژی ، دوئل در آینه و دیوونه خون مجازی اشاره کرد.

رضا صادقی

رضا صادقی خواننده پاپ و ترانه‌ سرای ایرانی است. او در بیست و پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در استان هرمزگان به دنیا آمد. نخستین تجربه او در موسیقی به آهنگ راز عشق در سال ۱۳۷۱ بازمی‌گردد. صادقی در بیشتر آثارش، کار ترانه‌سرایی و آهنگ‌ سازی را خودش انجام داده است. وایسا دنیا، یکی بود یکی نبود، سلام آقا، هشت، دیگه مشکی نمیپوشم و زندگی کن از آلبوم های پرطرفدار این خواننده هستند.

محمد اصفهانی

محمد مهدی واعظی معروف به محمد اصفهانی خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی ایرانی است. او در چهاردهم تیر ماه سال ۱۳۴۵ در تهران به دنیا آمد. اصفهانی در مکتب محمدرضا شجریان و علی جهاندار شاگردی کرد. او از سال ۱۳۷۳ به صورت حرفه ای وارد حوزه موسیقی شد. از مشهورترین آلبوم های اصفهانی می توان به تنهاترین سردار، گلچین، حسرت، ولایت عشق، برکت و شکوه اشاره کرد.

علی لهراسبی

علی لهراسبی خواننده پاپ ایرانی است. او در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۵۰ به دنیا آمد. او موسیقی را با آموختن پیانو آغاز کرد و سپس به آهنگسازی و خوانندگی روی آورد. دریایی ها، مثلث، چهارده، تصمیم و ربات از آلبوم های این خواننده هستند.

بیوگرافی خواننده های مشهور ایرانی

علی زندوکیلی

علی زندوکیلی در حوزه های خوانندگی، آهنگسازی و نوازندگی فعالیت دارد. او متولد بیست و پنجم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ است. زندوکیلی موسیقی را با آواز و نواختن تنبک آغاز کرد و در نوجوانی وارد هنرستان موسیقی شد. میان تاریکی، عبور از مه، دت جنون، همنشین درد، تماشای صبا و رویای بی تکرار از آلبوم های مشهور این خواننده به شمار می روند.

بابک جهانبخش

بابک جهانبخش با نام اصلی علی جهانبخش خواننده و ترانه سرای موسیقی پاپ است. او در در یکم فروردین ماه سال ۱۳۶۲ به دنیا آمد. او موسیقی را با نواختن پیانو از پنج سالگی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بوخوم در آلمان آغاز کرد. او پس از بازگشت به ایران به صورت جدی تر موسیقی شرقی را دنبال کرد و به تشویق مجتبی میرزاده به خوانندگی روی آورد. چی شده، بی اسم، احساس، زندگی من، من و بارون، اکسیژن و حالم خوبه از آلبوم های مشهور این خواننده هستند.

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی در عرصه خوانندگی، ترانه سرایی و آهنگسازی موسیقی پاپ فعالیت دارد. او متولد پانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۳۵ است. سرگذشت، سلام، غریبه، از تو دورم، خاطرات گم شده و عشق یعنی از آلبوم های این خواننده هستند.

فرزاد فرزین

فرزاد فرزین در حوزه های خوانندگی، آهنگسازی، تنظیم کنندگی و ترانه‌ نویسی کار می کند. فرزین متولد سوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ در تهران است. او حرفه موسیقی را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۸ با گروه کروز شروع کرد. از آلبوم های این خواننده می توان به شراره، شانس، شلیک، شخصی، شش و شانزلیزه اشاره کرد.

حمید هیراد

حمید هیراد، نام هنری حمیدرضا حسین زاده، خواننده موسیقی پاپ است. هیراد در یکم بهمن ماه سال ۱۳۷۰ متولد شد. اولین آهنگ او با نام بی تاب در سال ۱۳۹۵ منتشر شد. مستم کن، فراموش، دلارام، معشوقه، ماه من،عاشق و مجنون از تک آهنگ های محبوب این خواننده هستند.

حامد همایون

سید حامد محمود زاده با نام هنری حامد همایون چند سالی است که در عرصه خوانندگی موسیقی پاپ در حال فعالیت است. او در نوزدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در شیراز به دنیا آمد. اولین تک آهنگ انتشار یافته توسط همایون بارون که زد نام داشت و با ترانه چتر خیس به شهرت رسید. مردم شهر، به چشمات قسم، خدا همین حوالیه، نگاهم کن، چه عشقی، دیوونگی و ای عشق از تک آهنگ های شناخته شده این خواننده هستند.

مهدی یراحی

مهدی یراحی خواننده و آهنگساز موسیقی سبک پاپ است. او در بیست سوم آبان ماه سال ۱۳۶۰ در اهواز متولد شد. مهدی یراحی تنها هنرمند دارنده جایزه باربد بهترین خواننده پاپ در ایران است. او در سال ۱۳۹۰ نخستین آلبوم رسمی خود را با عنوان منو رها کن منتشر کرد. از تک آهنگ های معروف این خواننده می توان به منو رها کن، هوای تو، قاصدک، دیوار، به من نگاه کن، یه چیزی بگو، صورتک و تلقین اشاره کرد.

بیوگرافی خواننده های مشهور ایرانی

سالار عقیلی

سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی ایرانی است. او دانش‌ آموخته هنرستان موسیقی سوره و دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است. عقیلی در یازدهم آذر ماه سال ۱۳۵۶ متولد شد. او از ۸ سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد. عشق ماند، به نام گل سرخ، هوای آفتاب، یار مست، یار و دیار، وطن، خلیج فارس و حانیه از آثار مشهور این خواننده به شمار می روند.

سینا حجازی

سینا حجازی خواننده، ترانه‌ سرا، آهنگساز، تنظیم‌ کننده و نوازنده سبک پاپ و رگی است. او در سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ به دنیا آمد. سینا فرزند صدرالدین حجازی بازیگر ایرانی است. شب بخیر، بذار بگن، رفیق، عقربه، رنگ، خلیج ایرانی، جذاب و شیرین از تک آهنگهای معروف حجازی هستند.

سیروان خسروی

سیروان خسروی در چهارم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شده‌است و اصالتاً کرد است. او در عرصه آهنگسازی و خوانندگی سبک های پاپ و راک و همینطور موسیقی الکترونیک فعالیت دارد.

او از سن ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت. خسروی در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. تو خیال کردی بری، ساعت ۹، جاده رویاها، بی مرز و مونولوگ از آلبوم های مشهور وی به شمار می روند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.