بی وای دی رکود تولید خودروهای پاک چین را شکست

بر اساس گزارشات مربوط به آمار فروش، محصولات کمپانی بی وای دی (BYD) با استقبال بسیار بالایی در چین مواجه شده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، میزان استقبال به حدی بوده که این شرکت در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروسازان چین در ماه می ایستاده است. کسب این جایگاه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم بی وای دی فروش مدل‌های صرفا بنزینی را متوقف کرده است. به عبارت دقیق‌تر این شرکت تولیدات خود را با پیشرانه‌های هیبریدی و برقی عرضه می‌کند. نکته اصلی در عرض اندام بی وای در برابر تسلا را باید در بازار بزرگ خودروهای هیبریدی جستجو کرد که در چین رشدی سرسام آور را داشته است و بی وای دی نیز برخلاف تسلا در این بخش از بازار حضوری پر رنگ دارد.

بیشتر بخوانید:

طبق داده‌های منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان خودروهای سواری چین، بی وای دی توانسته ۱۱۳,۷۶۸ دستگاه را در ماه می به مشتریان تحویل دهد. با چنین رکوردی بی وای دی در پس شرکت فاو-فولکس واگن قرار می‌گیرد. این شرکت با تحویل ۱۵۰,۰۰۹ خودرو به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز چین در ماه می دست پیدا کرده است. رتبه سوم هم با ثبت رکورد ۷۳,۳۱۵ دستگاه به جیلی رسیده است.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم فروش بی وای دی در مقایسه با ماه می سال قبل، به میزان چشمگیر ۱۵۹.۵ درصد افزایش یافته؛ این در حالی است که فروش فاو-فولکس واگن ۱۰.۶ درصد افت داشته است. حائز رتبه سوم یعنی جیلی هم با کاهش فروش مواجه شده و آمار آن در مقایسه با می ۲۰۲۱ برابر با ۱۴.۵ درصد افت کرده است.

بطور کلی باید گفت بازار خودروهای سواری چین در ماه می امسال ۱۱.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کوچکتر شده؛ اما در مقابل بازار خودروهای سبز (انرژی‌های نو) رشد کرده و ۹۱.۲ درصد بزرگ‌تر شده است. بی وای دی ستاره این بازار نوین به شمار می‌رود و شرکت وولینگ موتورز که یک طرف آن جنرال موتورز است، در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم هم به تسلا رسیده است.

ناگفته نماند اوایل ماه می امسال بی وای دی از فروش ۳۹۷,۴۲۰ خودرو در چهار ماه نخست سال پرده‌ برداشت. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۶ درصد رشد دارد. نکته جالب توجه اینکه از بین مدل‌های مختلف، فروش مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های هیبریدی شارژی و برقی ۳۸۸ درصد افزایش یافته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.