رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست

علی بهادری سخنگوی دولت با اشاره به از سرگیری مجدد مذاکرات، گفت: ایران همواره رویکرد فعال برای گفت‌وگوهای هسته ای داشته و آقای بورل و ایران بر استمرار مذاکرات برای حل مشکل تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه اتفاق نظر داشته اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از انتخاب، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری حاشیه نشست هیات وزیران، در پاسخ به سوالی درباره سفر بورل به تهران و مذاکرات در قطر ، گفت: ایران همواره رویکرد فعال برای گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها داشته و آقای بورل و ایران بر استمرار مذاکرات برای حل این مشکل تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه اتفاق نظر داشتند و برای سرعت‌بخشی به مذاکرات اشتراک نظر داشتند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: مذاکرات دوحه در راستای استمرار مذاکرات است و ما مانند گذشته مذاکراتی را به صورت مستقیم با اتحادیه اروپا داریم و امیدواریم با عبور آمریکا از شیوه ترامپ که عدم پایبندی به حقوق بین الملل و در نظر نگرفتن حقوق ایران بود، بتوان به توافقات قابل قبول دست یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نحوه پرداخت بدهی عراق به ایران نقدی بوده کالا ؟ گفت: دریافت مطالبات به شیوه ثابت و متداول است که هرگز تهاتر و یا تضمین کالا نیست و منابع مالی به شیوه متداول در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

بهادری‌جهرمی درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: این مسئله لایحه دولت نیست که تصور بشود پیشنهاد دولت بوده ؛ این مسئله پیشتر در سال ۱۳۹۷ در مجلس اعلام وصول شده و به تصویب رسیده و به شورای نگهبان رفته و ایراداتی وارد بوده و نهایتا این مصوبه اصلاح و به تصویب رسیده بود. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نظر دولت را درباره این طرح خواسته و دولت مسئله را مورد بررسی قرار داد و با آن طرح موجود در مجلس اعلام موافقت کرد.

وی ادامه داد: باید نظر مجلس یازدهم در این‌باره را دید و اگر مصوبه مجلس در شورای نگهبان تایید شد، آن‌زمان فرآیند نحوه معرفی وزیر و تشکیل این وزارتخانه مد نظر قرار بگیرد و باید صبر کنیم مصوبه نهایی و تبدیل به قانون بشود تا بتوان درباره آن بحث و بررسی داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.