تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل در چیست؟

کد خبر : ۳۴۷۹۸۹
تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل در چیست؟

امروزه بسیاری از سازمان‌ها برای افزایش امنیت و کنترل آن در محل از گیت‌های تردد نفررو یا دستگاه اکسس کنترل استفاده می‌کنند.

امروزه بسیاری از سازمان‌ها برای افزایش امنیت و کنترل آن در محل از گیت‌های تردد نفررو یا دستگاه اکسس کنترل استفاده می‌کنند. هنگام خرید یکی از این دو دستگاه نه تنها باید به تفاوت‌های آن‌ها توجه کنید، بلکه باید عواملی چون میزان امنیت لازم برای سازمان و بودجه را نیز در نظر بگیرید. گرچه این دو دستگاه مشابه هم به نظر می‌رسند، اما با هم متفاوتند و کارکرد یکسانی ندارند. این دو از بهترین سیستم‌های موجود در بازار هستند که استفاده از آن‌ها برای کنترل حضور و غیاب یا تردد کارکنان در سازمان‌های مختلف ضروری است. اما تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل با یکدیگر چیست؟ با ادامه این مطلب همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با تفاوت‌های این دو دستگاه، در زمان خرید بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل در چیست؟

تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل

اگر در گوگل دو عبارت «گیت تردد نفررو» و «دستگاه اکسس کنترل» را جستجو کنید، موتور جستجو تقریباً نتایج مشابهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، تفاوت‌های جزئی اما مهمی بین این دو وجود دارد که باید قبل از خرید یک سیستم امنیتی که از دسترسی غیرمجاز افراد جلوگیری می‌کند، از آن‌ها آگاه باشید.

از دستگاه اکسس کنترل برای نظارت و بررسی رفت و آمد کارکنان در سازمان‌هایی چون بانک‌ها، سازمان‌های امنیتی و … برای افزایش امنیت استفاده می‌شود.

اکسس کنترل در واقع شناسایی کاربران و احراز هویت آن‌ها را انجام می‌دهد. دستگاه اکسس کنترل یک فرآیند تشخیص هویت متمایز را فراهم کرده و شامل نرم‌افزار یا سخت افزاری می‌شود که معیارهای پذیرش یا رد یک فرد در یک منطقه محدود را تعیین می‌کند. شیوه کار دستگاه اکسس کنترل به این صورت است که کارکنان را با استفاده از فناوری تشخیص چهره، اثر انگشت، تشخیص عنبیه، کارت هوشمند، کد و … تأیید می‌کند و تصمیم می‌گیرد که به آن‌ها اجازه دسترسی به یک اتاق یا سالن یا سازمان را بدهد یا خیر.

در این دستگاه از قبل تمامی رفت و آمدهای مجاز و محدودیت‌ها ثبت و ذخیره شده است. سیستم اکسس کنترل از گیت‌های خودکار، قفل‌ها و سایر دستگاه‌های اکسس کنترل برای مدیریت و تایید هویت افرادی که می‌توانند وارد یک ملک شوند، استفاده می‌کند. این راه‌حل امنیتی را می‌توان برای املاک مختلف مانند مناطق مسکونی، مجتمع‌ها، ساختمان‌های تجاری و پارکینگ اعمال کرد.

گیت تردد نفررو

تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل در چیست؟

یک برتری گیت تردد نفر رو نسبت به دستگاه اکسس کنترل، نظارت دقیق بر ورود و خروج کارمندان در ساعات کاری، کنترل دقیق اجرا یا عدم اجرای قوانین سازمان، مدیریت دقیق رفت و آمدها در تمام ساعات شبانه روز، دریافت دقیق گزارشات در صورت نیاز و ارائه آن به مدیر سازمان یا بخش و … با استفاده از گیت تردد نفررو است.

از موارد استفاده گیت ورود و خروج می‌توان به زندان‌ها، بانک‌ها، بخش‌های اختصاصی شرکت‌ها، گاوصندوق‌های بزرگ، انبار‌های اختصاصی کارخانه‌ها، مراکز نظامی، آزمایشگاه‌ها، مراکز اطلاعاتی، مراکز تحقیقی و پژوهشی، ورزشگاه‌های بزرگ، بخش‌های مختلف بیمارستان، ورودی ‌ایستگاه‌‌های اتوبوس شهری، قطار یا مترو، اتاق‌های دیتاسنتر، اتاق‌های امنیتی، محل آرشیو و ثبت اطلاعات سری اشاره کرد.

درباره تفاوت گیت تردد نفر رو و اکسس کنترل باید گفت که این دو دستگاه از نظر سخت‌افزاری نیز با هم تفاوت‌هایی دارند؛ برای مثال در دستگاه اکسس کنترل، نه تنها اطلاعات ورود و خروج، بلکه اطلاعات هویتی تک تک افراد ثبت و ذخیره می‌شود. این در حالی است که در گیت تردد نفررو برای اینکه به افراد اجازه دسترسی و ورود داده شود، به یک راه‌بند نیاز است. در نتیجه می‌توان گفت که در گیت تردد، برق و رله‌های خروجی نیاز است اما در دستگاه اکسس کنترل هیچ نیازی به این تجهیزات وجود ندارد.

قیمت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل

تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل در چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، قیمت دستگاه است. امروزه، به دلیل ایجاد امنیت و حفظ آن در ساختمان‌ها و سازمان‌های معمولی، عمومی و امنیتی، استفاده از گیت‌های تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل روز به روز افزایش می‌یابد. از آنجایی که هر دو دستگاه‌ها انواع مختلفی داشته و با مدل‌ها، طراحی و ویژگی‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، قیمت هر یک از آن‌ها نیز متفاوت است.

اکنون که با تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه اکسس کنترل آشنا شدید، در زمان انتخاب می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. هنگام خرید هر یک از این دستگاه‌ها باید به جنس آن، امنیتی که گیت یا دستگاه تامین می‌کند و سرعت عمل آن دقت کنید تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید و از ویژگی‌های خاص آن‌ها به بهترین شکل بهره ببرید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت گیت تردد نفررو و دستگاه‌های اکسس کنترل پرداختیم. در جهان شلوغ و پر رفت و آمد امروزی، استفاده از گیت تردد نفررو یا دستگاه اکسس کنترل، ملک یا سازمان شما را به پناهگاهی امن و راحت تبدیل می‌کند. با استفاده از این دستگاه‌ها، قدرت کنترل، مدیریت و نظارت بر محیط‌‌ها بهبود یافته و با پیشرفت روزافزون فناوری، در آینده دستگاه‌ها ارتقا یافته و محیط‌ها امن‌تر می‌شوند.

در نهایت، هنگام خرید گیت یا دستگاه اکسس کنترل توصیه می‌کنیم که روی سیستمی باکیفیت و به‌روز سرمایه‌گذاری کنید که ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. با خرید یک دستگاه باکیفیت نه تنها از سازمان و یا ملک خود محافظت می‌کنید، بلکه روند کار و فعالیت روزانه سازمان خود را نیز بهبود خواهید بخشید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد