درباره بازیگران سریال آتش و باد اینجا بخوانید + زندگینامه و تصاویر

در این مطلب درباره بازیگران سریال آتش و باد به همراه زندگی نامه آنها خواهیم خواند.

اینتیتر – رسول رضایی؛ سریال آتش و باد به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود. در این مطلب درباره بازیگران سریال آتش و باد به همراه زندگی نامه آنها خواهیم خواند.

درباره بازیگران سریال آتش و باد اینجا بخوانید

حسین محجوب، محمود پاک‌ نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، صدرالدین حجازی، نادر فلاح، بیوک ‌میرزایی و مهران نائل از بازیگران سریال آتش و باد هستند.

حسین محجوب

حسین محجوب

حسین محجوب متولد دهم مرداد سال ۱۳۲۷ است. حسین محجوب کارگردان، نویسنده و هنرپیشه است. نخستین کار سینمایی او بازی در فیلم رگبار به کارگردانی بهرام بیضایی بود. اولین حضور او در تئاتر هم بازی در سلطان مار بیضایی به سال ۱۳۴۸ بود. وی به خاطر فیلم رنگ خدا جایزه بازیگری جشنواره والنسین فرانسه و جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

محمود پاک‌ نیت

محمود پاک‌ نیت

محمود پاک‌ نیت متولد ۱۰ دی ۱۳۳۱ است. او از سال ۱۳۵۶ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخت. او مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌است.

لاله اسکندری

لاله اسکندری

لاله اسکندری متولد ۳۰ آذر سال ۱۳۵۴ است. او دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود.

فرخ نعمتی

فرخ نعمتی

فرخ نعمتی متولد یکم آذر سال ۱۳۳۰ است. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با «زائر خلف»، همکاری «یدالله نوعصری» آغاز کرد. نعمتی همسر سهیلا رضوی، بازیگر است و دارای لیسانس مدیریت اقتصادی است.

قاسم زارع

قاسم زارع

قاسم زارع متولد یکم فروردین سال ۱۳۳۶ است. زارع از اواخر دهه شصت فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و با آژانس شیشه ای به عنوان چهره شناخته شد.

داریوش کاردان

داریوش کاردان

داریوش کاردان متولد سال ۱۳۳۵ است. داریوش کاردان سال ۱۳۶۸ به مدت ۵ سال برنامه عصرانه را به صورت زنده در رادیو اجرا کرد که شخصیت رادیویی «استاد خرناس» هم در این برنامه زاده شد.

میرطاهر مظلومی

میرطاهر مظلومی

میرطاهر مظلومی متولد سال ۱۳۵۳است. او از دهه فتاد فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد.

رامین ناصر نصیر

رامین ناصر نصیر

رامین ناصر نصیر متولد ۱۱ بهمن سال ۱۳۵۱ است. رامین ناصرنصیر کار تلویزیونی خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد و در این مدت در مجموعه‌های طنز تلویزیونی از جمله پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناغ‌ها، پشت کنکوری‌ها، و سه، پنج، دو ایفای نقش کرده‌است.

مهدی فقیه

مهدی فقیه

مهدی فقیه متولد ۵ آذر سال ۱۳۲۴ است. فقیه کار تئاتر را از دهه چهل در شیراز آغاز کرد. وی پس از آن به فرانسه رفت و در دانشگاه ونسن نمایش را به صورت آکادمیک آموخت. بدین ترتیب از ۱۳۴۷ فعالیت‌های حرفه‌ایِ نمایشی خود را آغاز کرد.

صدرالدین حجازی

صدرالدین حجازی

صدرالدین حجازی متولد ۹ دی ۱۳۲۷ است. او در سال ۱۳۴۲ به دانشگاه هنر راه یافت. در طول دوران دانشجویی نمایشنامه‌هایی مانند تله و صیادان را کارگردانی کرد و نیز در نمایشنامه‌های منطقهٔ جنگی و آموزگاران بازی کرد. حجازی در سال ۱۳۵۶ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و جایزهٔ اسب طلا را کسب کرد.

نادر فلاح

نادر فلاح

نادر فلاح متولد ۱۴ شهریور ۱۳۵۴ است. فلاح فعالیت‌های نمایشی خود را از سال ۱۳۶۸ در کرمان با بازی در نمایش‌های «دول به دل»، «شاه بازی خیار بازی»، «پرده زار»، «حمال و همایون» و «آخرین برونشیت» آغاز کرد. فلاح با فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به صورت جدی وارد عرصه سینما شد.

بیوک ‌میرزایی

بیوک ‌میرزایی

بیوک ‌میرزایی متولد ۹ مرداد سال ۱۳۳۴ است. وی در سال ۱۳۴۹ در سن ۱۵ سالگی، به یادگیری رشته بازیگری در «هنرکده هنرپیشگی آناهیتا» پرداخت. سپس از سال ۱۳۶۲ و با حضور در نمایش تلویزیونی «آینه خیال» به کارگردانی داود میرباقری، کارش را در تلویزیون آغاز نمود و از سال ۱۳۶۳ نیز با برنامه صبح جمعه با شما، حضور در رادیو را تجربه نمود.

مهران نائل

مهران نائل

مهران نائل متولد ۲۵ خرداد سال ۱۳۶۰ است. نائل از دهه هشتاد کار خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.