شایعات عجیب شب گذشته در خاورمیانه | حمله ایران به اسرائیل نزدیک بود؟

کد خبر : ۳۲۴۸۸۴
شایعات عجیب شب گذشته در خاورمیانه | حمله ایران به اسرائیل نزدیک بود؟

از نیمه شب گذشته کانال های خبری و خبرگزاری های خارجی خبر از حمله احتمالی ایران به اسرائیل می دادند و شواهدی را نیز ارائه می کردند اما امروز صبح هیچ خبری از آن شواهد نبود و حمله ای نیز صورت نگرفت. ماجرا چه بود؟

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ هفته گذشته اسرائیل به سفارت ایران در دمشق حمله کرد. در جریان این حمله سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به نام های شهید حسین امان اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی و شهیدسید علی صالحی روزبهانی به شهادت رسیده اند.

پس از این حمله، اسرائیل در حالت آماده باش قرار گرفته و هر لحظه منتظر انتقام ایران است. این روزها تصاویر متحیرکننده ای از مقامات اسرائیلی و شهروندانشان در رسانه های منتشر می شود. گفته شده تمامی مرخصی های افراد نظامی لغو شده و همچنین مردم اسرائیل از ترس هجوم ایران به فروشگاه ها یورش برده اند تا در روزهای جنگ بدون آذوقه نمانند.

ایران در واکنش به این حمله بیان کرد که پاسخ قطعی در راه است. روز گذشته نیز رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر فرمودند: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند.
با وجود گذشته یک هفته از حمله ایران هنوز پاسخی نداده است و نظرات گوناگونی درباره عملیات ایران علیه اسرائیل وجود دارد.

شب گذشته رسانه های خارجی آتش حملات را روشن کرده بودند و هر لحظه اخباری از حمله احتمالی ایران به اسرائیل می داند. در این اخبار شاهد توییت های جعلی به منتسب به ریاست جمهوری ایران و آمادگی پدافند ایران جهت حمله به اسرائیل بودیم که همه آنها تکذیب شدند و صبح امروز اثری از مدارک و شواهد رسانه های خارجی وجود نداشت.

در ادامه برخی از اخبار شب گذشته را بررسی می کنیم:

ابتدای نیمه شب خبر اعلام وضعیت نوتام یا پرواز ممنوع در بعضی مناطق کشور آمد، در این خبر عنوان شد: برخی خبرها در فضای مجازی حاکی از اعلام وضعیت نوتام یا پرواز ممنوع در بعضی مناطق کشور است؛ به نظر می‌رسد این اعلام در راستای رزمایش برای سردرگمی اسرائیل برای عملیات انتقامی ایران باشد.

نوتام (NOTAM) نوعی هشدار است که توسط مقامات هوایی به خلبانان داده می‌شود. این هشدار در مورد وجود خطرات بالقوه در طول مسیر پرواز یا در مورد مکانی است که می‌تواند بر ایمنی پرواز تأثیر بگذارد. نوتام‌ها، اخطاریه‌های طبقه‌بندی نشده یا مشاوره‌ای هستند و از طریق ساختار مخابراتی از راه دور ابلاغ می‌شوند.

در واقع وضعیت نوتام در جهت تست موشکی ایران اعلام شده بود. و این خبر روز ۲۱ فروردین ماه توسط رسانه های داخلی اطلاع رسانی شده بود.

شب گذشته اخبار دیگری از توییتر رییس جمهور منتشر شد. برخی از کانال های خبری توییتی با این متن منتشر کردند: «ابراهیم رییسی با انتشار عکسی از موشک‌های بالیستیک، خبر از انتقام قطعی از اسراییل داد.»

این خبر از یک صفحه جعلی منتشر شد و صفحه رسمی حجت‌السلام رئیسی که با آیدی @raisi_com و تیک خاکستری رسمی توییتر (مخصوص سیاستمداران) است، چنین مطلبی را منتشر نکرده بود.

همچنین تعدادی ویدیو در خبرگزاری های خارجی از موشک های ایرانی منتشر شده بود که در حال آماده سازی برای پرتاب بودند اما تمامی آن ویدیو ها قدیمی بوده و به زمان حال ارتباطی نداشتند.

بر این اساس اخبار شب گذشته تنها یک بازی رسانه ای بوده و مبنای واقعی نداشتند و صرفا برای بالا بردن تنش در منطقه خاورمیانه منتشر شده بودند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد