مایکروسافت منو جدید استارت را به ویندوز 11 می آورد

کد خبر : ۳۳۳۷۳۰
مایکروسافت منو جدید استارت را به ویندوز 11 می آورد

مایکروسافت در حال آزمایش منو استارت جدیدی برای ویندوز 11 است که ویجت‌های شناور را شامل می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از تک‌ناک، مایکروسافت بی‌سروصدا در حال آزمایش منو جدید استارت ویندوز ۱۱ به‌همراه ویجت‌های شناور است. یکی از کاربران باسابقه‌ ویندوز به نام Albacore این قابلیت جدید منو استارت را در جدیدترین نسخه‌ آزمایشی عمومی ویندوز ۱۱ کشف کرده است.

ورج می‌نویسد که اگرچه مایکروسافت هنوز این ویژگی را رسماً اعلام نکرده است، به‌نظر می‌رسد منو استارت جدید راهی برای توسعه‌دهندگان باشد تا منو استارت ویندوز ۱۱ را با قابلیت‌های ویجت‌مانند گسترش دهند که درون پنلی شناور در‌کنار منو استارت قرار می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی بسازند که با استفاده از کارت‌های تطبیقی (Adaptive Cards) که روشی مستقل از پلتفرم برای نمایش بلوک‌های اطلاعاتی رابط کاربری است، اطلاعات ویجت‌مانند ارائه دهند.

این ویژگی‌ها ازطریق بخش اصلی تنظیمات ویندوز ۱۱ قابل‌تنظیم خواهند بود. قابلیت نصب چندین ویژگی همراه و کلیدهایی برای فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها وجود خواهد داشت. Albacore اشاره می‌کند که به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های جدید بسیار وب‌محور هستند؛ درست مانند ویجت‌های درون ویندوز ۱۱.

اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد توسعه این ویژگی منو استارت را نهایی کند، می‌تواند پاسخی به حذف کاشی‌های زنده (Live Tiles) باشد که در ویندوز ۱۰X و ویندوز ۱۱ حذف شدند. Live Tiles، آیکون‌های متحرک و برگه‌‌ای از دوران ویندوزفون، اطلاعات ویجت‌مانندی را در منو استارت ارائه می‌دادند؛ اما از پشتیبانی گسترده‌ توسعه‌دهندگان برنامه بی‌بهره بودند.

مایکروسافت کاشی‌های زنده را برای اولین‌بار در ویندوز ۸ معرفی کرد؛ زمانی‌که این شرکت در تلاش برای پر‌کردن شکاف با سیستم‌عامل ویندوز‌فون خود بود. Live Tiles برای این منظور طراحی شده بودند تا بتوانید به‌سرعت به گوشی یا منو استارت نگاه کنید و اطلاعات موردنیاز خود را ببینید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد