معرفی سریال دختران روزنامه‌رسان

دختران روزنامه‌رسان (Paper Girls)، سریال اقتباسی و کمیک بوکی است که در آن دختران ۱۲ ساله هنگام تحویل روزنامه‌ها، درگیر یک ماجرای بسیار عجیب و غریب و البته ترسناک می‌شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، چند ساعت بعد از اتمام شب هالووین در سال ۱۹۸۸، چهار دختر ۱۲ ساله از نقاط مختلف شهر صبح خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند تا کار تحویل روزنامه را انجام دهند؛ آن هم در روزی که به روز جهنمی معروف است. تیف کوئیلکین، دختری آفریقایی آمریکایی با هوش بسیار بالا؛ ارین تینگ، یک دختر چینی آمریکایی که برای اولین‌بار قرار است کار روزنامه‌رسانی را انجام دهد؛ مک کویل، دختری لجباز و سرسخت که در حومه شهر زندگی می‌کند؛ کی جی برندمن، یک دختر یهودی آمریکایی که به خانواده ثروتمندی تعلق دارد. این چهار دختر قرار است پیش از اینکه شهر بیدار شود، روزنامه‌های خود را تحویل دهند و به خانه بازگردند.

اما در میانه‌ی راه، با یکدیگر برخورد می‌کنند و ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذارند؛ اما هیچ چیز به جالبیِ اتفاقی نیست که آن‌ها فرسنگ‌ها از خانه دور می‌کند (چه در بعد زمان و چه در بعد مکان). آن‌ها هنگام پس گرفتن واکی تاکی تیف از دست یکی از قلدرها، صداهایی عجیب می‌شنوند و نوری بنفش رنگ در کل آسمان می‌بینند. بلافاصله از شدت ترس، به سمت خانه مک می‌روند اما در همین حین، ارین زخمی می‌شود. به همین ترتیب آن‌ها مجبورند که در چنین شرایطی، هرچه سریع‌تر او را به بیمارستان برسانند. اما ناگهان با یک سری افراد ناشناس و عجیب برخورد می‌کنند.

در یک چشم به هم زدن، نور بنفش از بین می‌رود، ارین دیگر در حال مردن نیست، همه چیز در امن و امان است و دیگر این چهار دختر ۱۲ ساله در سال ۱۹۸۸ نیستند. این سریال یکی از چالش‌های هر انسانی را به تصویر می‌کشد؛ اینکه در برخورد با نسخه‌ی آینده‌ی خودمان چه واکنشی نشان می‌دهیم؟ آیا به همان چیزی که در بچگی تصور می‌کردیم، تبدیل شده‌ایم یا یک چیز کاملا متفاوت؟ آیا تا ۳۰ سال دیگر زنده هستیم یا به علت مریضی و هر دلیل دیگری از دنیا می‌رویم؟ آیا اصلا می‌توانیم با نسخه آینده خود دوست باشیم؟ چه بر سر خانواده‌هایمان خواهد آمد؟

این چهار شخصیت با سفر در زمان، ناخواسته گرفتار درگیری بین گروه‌های متخاصم مسافران زمان می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود که آن‌ها وارد یک ماجراجویی در بعد زمان شوند و در همین حین باید جهان را هم نجات دهند. همینطور که آن‌ها در برهه‌های مختلف زمانی سفر می‌کنند، با نسخه‌های مختلفی از آینده خود برخورد می‌کنند و باید یک انتخاب سخت داشته باشد؛ باید انتخاب کنند که آیا سرنوشت خود را می‌پذیرند یا آن را به‌صورت کامل رد می‌کنند. این شخصیت‌ها از یک طرف دلتنگ خانه و خانواده خود هستند، از یک طرف دوست دارند کنار نسخه‌های بزرگتر خود بمانند، از یک طرف دیگر شیفته‌ی پیشرفت دنیای آینده هستند و از طرفی هم می‌خواهند دنیا را نجات دهند.

در سال ۲۰۱۹ شرکت آمازون اعلام کرد که مجموعه جدیدی را در دست ساخت قرار داده است و برایای کی. وان تهیه کننده اجرایی آن خواهد بود؛ آن هم براساس کمیک بوکی که خود کی. وان نوشته بود. اواسط سال ۲۰۲۰ بود که سریال Paper Girls (دختران روزنامه‌رسان) رسما وارد فاز تولید شد. درکنار برایان کی. وان، از جمله تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه می‌توان به کلیف چیانگ (طراح و هنرمند همین سری کتاب کمیک) و البته برد پیت اشاره کرد. در سال ۲۰۲۱ هم کم کم بازیگران به اعضای تیم تولید پیوستند؛ سوفیا روزینسکی، کامرین جونز، رایلی لای نلت، فینا استرازا و غیره از جمله بازیگران سریال دختران روزنامه‌رسان هستند.

منتقدانی که این سریال را تماشا کرده بودند، تا حد زیادی آن را دوست داشتند و جنبه‌های مختلفی را مورد تحسین قرار دادند. به نقل از یکی از این منتقدان: «سریال Paper Girls موضوعات جذاب سفر در زمان را با گروهی از بازیگران جوان و قدرتمند ترکیب کرده که هر کدام درست مانند اوریگامی چند وجهی هستند. این سریال، یک مجموعه بسیار جذاب و انفجاری در ژانر خودش به شمار می‌رود.» سریال‌های خیلی زیادی تا به امروز حول محور سفر در زمان، نجات دنیا، ماجراجویی بچه‌ها و غیره ساخته شده است که در این قسمت سعی می‌کنیم مجموعه‌های مشابه را به شما معرفی کنیم؛ مجموعه‌هایی که بیشترین وجه تشابه را با سریال دختران روزنامه‌رسان دارند. بنابراین اگر از این سریال خوشتان آمده، اصلا موارد زیر را از دست ندهید.

سریال The Time Traveler’s Wife

سریال همسر مسافر زمان
بازیگران: رز لزلی، تئو جیمز و دزمین بورگس
سال پخش: ۲۰۲۲
خلاصه داستان: داستانی که رابطه و ازدواجِ غیرقابل اجتناب کلیر و هنری را حکایت می‌کند. شاید عشق و رابطه‌ی این دو شخصیت از دور بی‌نقص و زیبا به نظر برسد. اما همانند هر ازدواجی، مشکلات و سختی‌های خودش را دارد که در این مورد، کاملا نسبت به مشکلاتی که شما تا به امروز دیدید، متمایز است. این ازدواج در عین زیبا بودنش، با اختلال سفر در زمانِ هنری، دچار پیچیدگی‌های خاص خودش می‌شود.

سریال Stranger Things

سریال اتفاقات ناآشنا
بازیگران: وینونا رایدر، دیوید هاربر و فین ولفهارد
سال پخش: ۲۰۱۶ تاکنون
خلاصه داستان: داستان سریال اتفاقات ناآشنا در شهر کوچکی رخ می‌دهد که همه، یکدیگر را می‌شناسند. یک حادثه عجیب و غریب زنجیره‌ای از اتفاقات را آغاز می‌کند؛ اتفاقاتی که منجر به ناپدید شدن یک کودک می‌شود. کم کم این اتفاقات مختلف دست به‌دست هم می‌دهند تا بافت یک جامعه صلح‌آمیز دیگر هم از بین برود. سازمان‌های دولتی تاریک و نیروهای ماوراءطبیعی به ظاهر بدخواه در شهر گرد هم می‌آیند و کم کم دارند همه چیز را به هم می‌ریزند. در همین حین هم چند تن از مردم محلی متوجه می‌شوند که اتفاقات خیلی زیادی در حال رخ دادن در سطح شهر است؛ خیلی بیشتر و وحشتناکتر از چیزی که به چشم می‌آید.

سریال Riverdale

سریال ریوردیل
بازیگران: کی جی آپا، لیلی راینهارت و کامیلا مندز
سال پخش: ۲۰۱۷ تاکنون
خلاصه داستان: بعد از مرگ یکی از دوقلوهای ثروتمند و محبوب خانواده بلاسم در روز چهارم ژوئیه، شهر کوچک ریوردیل تصمیم می‌گیرد تا در مورد این قتل تحقیق کند. این سریال در ماه سپتامبر آغاز می‌شود که آغاز سال تحصیلی جدید هم به شمار می‌رود. این ماه با خود دانش‌آموزان جدید و ارتباط‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد و اسرار پشت پرده چهارم ژوئیه‌ی گذشته را به نمایش می‌گذارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.