همه چیز درباره خانه گل گلوریا

داستان خانه گل گلوریا چیست؟ چه فراز و نشیبی را تاکنون طی کرده است و برای آینده چه برنامه هایی دارد؟ با ما همراه باشید تا همه چیز درباره خانه گل گلوریا را برایتان بگوییم.

اینتیتر- سحر زمانی؛ از دیرباز تا کنون انسان ها برای اینکه حال خوب و انرژی مثبتی را در محیط اطرافشان ایجاد کنند، تکه ای از طبیعت را در خانه و یا محل کارشان قرار داده و می دهند. گل و گیاه همواره به عنوان عنصری انرژی بخش در زندگی ما وجود دارد. عنصری که دو جوان خوش فکر ایرانی از آن بهره بردند و کسب و کاری را بر مبنای آن راه اندازی کردند. کسب و کاری که سفره بزرگی را پهن کرده و افراد مختلفی را دور خود جمع کرده است. خانه گل گلوریا محصول ایده پردازی عاطفه گلی زاده و هستی خلیلی است.

در این خانه با محصولاتی متفاوت از گل و گیاه روبرو هستیم. این دو جوان ایده پرداز در کارگاهشان نمای متفاوتی از طبیعت آپارتمانی را به ما نشان می دهند و به جای اینکه گل ها را در گلدان ببینیم، در شیشه های زیبا و صیقل داده شده، تماشا میکنیم. حال برای اینکه داستان شکل گیری و اجرای ایده خانه گل گلوریا و مسیری که طی کرده است را بشنویم، پای صحبت های کارآفرینان این مجموعه ی جذاب می نشینیم. با مطلب همه چیز درباره خانه گل گلوریا همراه ما باشید.

با بنیانگذاران خانه گل گلوریا آشنا می شویم

عاطفه گلی زاده و هستی خلیلی موسسین خانه گل گلوریا هستند. این دو دوستی دیرینه ای با هم دارند و در دهه سی زندگیشان به سر میبرند. گلی زاده در رشته مهندسی نرم افزار درس خوانده و خلیلی نیز در رشته مهندسی سخت افزار. هر دوی آنها سالها در زمینه رشته های تخصصی شان کار کرده اند. اما همیشه فکر اینکه مجموعه و کاری برای خودشان داشته باشند را در سر می پرورانند. از آنجایی که هر دو عاشق طبیعت هستند به ایده خانه گل گلوریا یا خواهران گلوریا رسیدند. این دو نفر از سال ۱۳۹۵ کارگاه خواهران گلوریا را راه اندازی کردند. این اسم را نیز به جهت اینکه همیشه مثل خواهر برای هم بوده اند و هوای یکدیگر را داشته اند، انتخاب کردند.

از ایده پردازی تا اجرای خانه گل گلوریا

عاطفه گلی زاده درباره شکل گیری ایده گلوریا میگوید: ما بسیار اهل طبیعت گردی هستیم و به گل و گیاه علاقه زیادی داریم. همیشه در خلال صحبت هایی که داشتیم به دنبال ایده ای متفاوت بودیم. در واقع می خواستیم که ابعاد بزرگ طبیعت را در ابعاد کوچکتر پیاده سازی کنیم و به جای گلدان های ساده ای که در همه خانه ها هست و دسته گل هایی که برای هدیه استفاده می شود و بعد از چند روز خراب می شود، چیزی متفاوت را طراحی کنیم. در همین راستا با مفهومی به اسم دیش گاردن یا باغ ظرفی آشنا شدیم که در ایران اصلا باب نبود. خاطرم هست در آن زمان محصولات تراریوم وجود داشتند اما هیچ کدام بر مبنای علم ساخته نشده بودند. به همین دلیل ماندگاری خیلی کمی داشتند. دیش گاردن ها دقیقا همان محصولی بودند که ما می خواستیم. در نتیجه این دیش گاردن ها را با ذوق و سلیقه خودمان ایرانیزه کردیم.

اجرای ایده خانه گل گلوریا به این صورت بود که ما با صد هزار تومان به بازار گل رفتیم و خرید کردیم. در یک اتاق نه متری در خانه مان سه گلدان درست کردیم و آنها را فروختیم و از همینجا کار خانه گل گلوریا آغاز شد.

همه چیز درباره خانه گل گلوریا

هستی خلیلی درباره بازاریابی و فروش اولین محصولاتشان بیان می کند: در آنها سالها استفاده از فضای مجازی و سوشال مدیا برای بحث فروش و مارکتینگ به این اندازه باب نبود ولی با توجه به تحقیقات بازاری که داشتیم، یک کانال تلگرامی راه اندازی کردیم. در آن زمان هنوز تلگرام فیلتر نبود، از محصولاتی که تولید می کردیم با دوربین موبایل مان عکاسی و داخل آن کانال آپلود میکردیم. در ابتدا کانال را به دوستان و آشنایان معرفی میکردیم و کم کم افراد زیادی در آن عضو شدند. اینستاگرام نیز هم راستا با این موضوع پیش می رفت. بعد از فیلترینگ تلگرام، از پلتفرم اینستاگرام استفاده کردیم و در حال حاضر مقوله تک فروشی را روی این پلتفرم انجام میدهیم.

چالش هایی که خانه گل گلوریا پشت سر گذاشته است

گلی زاده در این باره می گوید: هر روز در حال تجربه چالش هستیم. در واقع ما یک سری مشکلات زیربنایی داریم. یکی از مهم ترین مشکلات این است که ما در مدرسه و حتی در دانشگاه یاد نگرفتیم که چگونه مدیریت مالی و مدیریت کسب و کار را انجام دهیم. بسیاری از افراد این آموزش ها را یاد نگرفتند و وقتی می خواهند کسب و کاری را شروع کنند با چالش های زیادی در حوزه های تولید، مالی، فروش، خدمات پس از فروش مواجه میشوند.

همچنین با تحولات اقتصادی هم که در کشورمان در جریان است، چالش ها چند برابر می شود.به عنوان مثال شروع کار ما با دلار سه هزار تومانی بود که اکنون نزدیک سی هزار تومان است. علاوه بر شرایط بیرونی که چالش های بسیاری را به وجود می آورد، ما خودمان نیز دچار اشتباهاتی شدیم. به عنوان مثال سرمایه گذاری را به مجموعه اضافه کردیم که دو سال بعد از آن فهمیدیم، نوع سرمایه گذاری شان اشتباه بوده است.

خلیلی بیان میکند: علاوه بر همه ی این مسائل، متاسفانه از آنجایی حق کپی رایت رعایت نمی شود و چون فضای اطلاع رسانی مان هم در اینستاگرام بوده که همه به آن دسترسی دارند، کار و محصول ما به راحتی توسط دیگر افراد کپی می شود و با کیفیت و قیمت پایین تری به فروش می رسد. اما خب مهم ترین وجه تمایز ما این است که محصولاتمان بر مبنای کاملا علمی طراحی می شوند و ماندگار هستند. همچنین ما از نیروهای خلاق برای تولید محصولات استفاده کنیم.

او درباره سخت ترین چالشی که تاکنون داشته اند، ادامه می دهد: حال با این شرایط سخت و پرچالش ما تلاش کردیم تا روی ایده های مان کار کنیم و زمان بگذاریم. یکی از ایده های نوی خانه گل گلوریا، تولید محصولات و گیفت های تبلیغاتی ویژه برای شرکت هاست که در اوایل کرونا برای فروش این محصولات به مشکل برخوردیم. در واقع کرونا یکی از بزرگترین چالش هایی بود که تجربه کردیم. پس از شش ماه بازاریابی،ارتباط سازی، تهیه و تولید محصولات، ناگهان همه چیز تعطیل شد. در شب عید و در زمان اصلی فروش محصولاتی که شش ماه برای تولید و فروش آنها وقت گذاشته بودیم، همه ی سفارشها کنسل شد.

همه چیز درباره خانه گل گلوریا

گلی زاده در ادامه صحبت های هستی میگوید: نوع دید ما به چنین اتفاقات ناگواری متفاوت است و به آنها به چشم فرصت نگاه میکنیم. به عنوان مثال در آن دوران ما وب سایت داشتیم اما به صورت فروشگاهی نبود و فقط عکس های محصولات و معرفی آنها در آن قرار داشت. همان زمان تصمیم گرفتیم که وب سایتمان را فروشگاهی کنیم و روی آن سرمایه گذاری انجام دهیم تا افراد بیشتری با محصولات ما آشنا شوند و به صورت اینترنتی نیز فروش داشته باشیم.

در این دوران ما تلاش کردیم تا هزینه ها را کاهش دهیم. به عنوان مثال نیروهایمان را تعدیل کردیم و همینطور به خاطر فشاری که اجاره کارگاه در سعادت آباد بر روی دوش ما گذاشته بود، ما از پا ننشستیم و با شهرداری صحبت کردیم و از کسب و کارمان و ظرفیت هایی که برای توسعه دارد گفتیم تا توانستیم این کارگاه را که زیر نظر شهرداری است با مبلغی معقول تر اجاره کنیم. پس از شش ماه توانستیم نیروهای جدید جذب کنیم. یکی از اصلی ترین مسائلی که برای ما اهمیت دارد این است که می گوییم یک سفره ای پهن شده و از این سفره هرچی تعداد افراد بیشتری بهره ببرند، خیر و برکت آن به ما جاری میشود و این قضیه برای ما خیلی ارزشمند است.

خانه گل گلوریا اکنون در کدام شهرها نمایندگی دارد

خلیلی می گوید از آنجایی که ممکن است محصولات ما در ارسال به شهرهای دیگر آسیب ببیند، تصمیم گرفتیم تا در هر شهری یک نماینده فروش داشته باشیم که به صورت عمده محصولات را خریداری کند. در این مسیر ابتدا شهرهای بزرگ رو انتخاب کردیم و در حال حاضر در شهرهای کرمان،ارومیه،یزد،مشهد، رشت و زنجان نمایندگی فروش داریم. گیفت های شرکتی و هدایای تبلیغاتی، محصولات مخصوص خانه، استندهای نور و موساریوم از شاخص ترین محصولات خانه گل گلوریا هستند که در تهران و دیگر شهرها به فروش میرسند.

چشم انداز خانه گل گلوریا

هستی خلیلی ادامه می دهد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر حاکم است و به دلیل شرایط سخت اقتصادی یکی از مهم ترین مسائل ماندگاری است. بعد از اینکه به ثبات دست پیدا کردیم، چشم اندازمان این است که گلوریا به یک برند بین المللی تبدیل شود. در حال حاضر ما مشتریانی در کشورهای مختلف داریم اما به دلیل محدودیت هایی که در صادرات است نمی توانیم در این حوزه فعالیتی داشته باشیم.

عاطفه گلی زاده بیان میکند: در حال حاضر تنها به ۳۰ تا ۳۵ درصد از اهداف اولیه ای که برای خانه گل گلوریا داشته ایم، رسیدیم. در آینده می خواهیم در کلان شهرها، کارگاه و در شهرستان های کوچک تر نیز نمایندگی فروش داشته باشیم. همچنین در کار جدیدی که تازه در زمینه موس وال ها و تم دکوراسیون داخلی شروع کردیم به برند یک ایران تبدیل شویم.

برای تماشای محصولات خلاقانه و زیبای خانه گل گلوریا می توانید به صفحه اینستاگرامی شان به آیدی gelorya_flower_home و سایت فروشگاهی به https://geloryaflower.com/ آدرس مراجعه کنید. امیدواریم از مطالعه مطلب همه چیز درباره خانه گل گلوریا لذت برده باشید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.