هنر سرمایه گذاری: راهی به سوی ثروتمندی

کد خبر : ۳۴۳۴۱۶
هنر سرمایه گذاری: راهی به سوی ثروتمندی

سرمایه گذاری نه یک امکان بلکه یک ضرورت برای رسیدن به موفقیت های مالی است. به نوعی می توان گفت که اگر کسی می خواهد امروز دغدغه مالی اش کمتر شود باید یاد بگیرد که چگونه به صورت موثری سرمایه گذاری کند.

شاید در گذشته، تلاش و سخت کار کردن برای افزایش درآمد می‌توانست بخش عمده ای از نیازهای مالی را پاسخگو باشد، اما در دنیای امروز به نقطه ای رسیده ایم که حتی سخت کار کردن و مدیریت هزینه ها نیز نمی‌تواند نیازهای مالی یک زندگی معمولی را برآورده کند. اینجاست که سرمایه گذاری نه به عنوان یک امکان، بلکه به عنوان یک ضرورت خودش را مطرح می کند.

در اقتصاد سنتی کار و داشتن شغل ثابت با درآمدی مشخص به عنوان یک ارزش مهم اجتماعی و مالی تلقی می شد. در کشور ما نیز تا سال های گذشته این تصور وجود داشت که کار دولتی یا داشتن کار ثابت با درآمدی مشخص می تواند نیازهای مالی یک زندگی را تضمین کند. اما امروزه این دیدگاه کاملا تغییر کرده و بسیاری از افراد می‌دانند که بدون داشتن شغل ثابت و بدون تلاش زیاد، می‌توانند ثروتمند شوند.

اقتصاد نوین به سمتی حرکت کرده است که بسیار از کارها و مشاغل رفته رفته به ماشین ها و کامپیوترها سپرده می شوند. بنابراین باید انتظار این مسئله را داشته باشیم که ترکیب حرفه ها تغییر کند و به سمت تخصصی تر شدن برود. بنابراین افرادی که قادر به کار با این سیستم‌ها هستند، می‌توانند در آینده موفق باشند. توجه داشته باشید، اگر جوان هستید باید از همین الان برای آینده خود برنامه ریزی کنید، آینده ای که بدون سرمایه گذاری می تواند برایتان بسیار چالش برانگیز باشد.

سرمایه گذاری از صنعت تا هنر

سرمایه گذاری یک مهارت و توانایی فردی است که بر اساس یک هوش اقتصادی خودش را نشان می دهد. احتمالا در اطراف خودتان کسانی را دیده اید که می توانند بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند و یا این که می دانند چگونه می توان بهترین زمین را با کمترین قیمت خریداری کرد، حتی برخی از این افراد از بهترین زمان خرید و فروش دلار و طلا و … اطلاعاتی نیز دارند. غالبا گفته می شود که این افراد شم اقتصادی دارند و می توانند در دنیای اقتصاد و سرمایه گذاری موفق شوند، با این حال سرمایه گذاری و یا به طور کلی موفقیت در دنیای اقتصاد بیش از آن که ذاتی و بر اساس استعداد باشد، بستگی به هوش و مهارت فردی شما دارد.

بگذارید کمی بهتر این مسئله را توضیح دهیم. تمام دنیای اقتصاد بر اساس مفهوم خرید و فروش شکل می گیرد و این اتفاقی است که توسط انسان ها رخ می دهد. بنابراین شناخت انسان ها و شناسایی رفتار آن ها می تواند یک مسیر درست برای شناسایی رفتار بازارهای مالی و اقتصادی باشد. بنابراین کسانی که می توانند به درستی زمان های خرید و فروش را حدس بزنند کسانی هستند که هنر شناسایی مردم و رفتار آن ها را دارند. به طور مثال این افراد می دانند که با شروع سال جدید واکنش عموم جامعه چیست و بر اساس این واکنش کدام بازارها دستخوش تغییر می شود.

از این رو عملا می توان سرمایه گذاری را بیش از آن که یک صنعت بشناسیم آن را یک هنر بنامیم. هنر بدین معنی است که شما بتوانید از تمامی اجزای یک مجموعه به شکل هارمونیک در کنار یک دیگر استفاده کنید. در دنیای سرمایه گذاری اجزایی مانند حجم سرمایه، ریسک بازارهای مالی، رفتار جمعی و شخصیت فردی تاثیر مستقیم دارد. هنر سرمایه گذار این است که بتواند میان این اجزا رابطه ای هارمونیک و منظم برقرار کند و بر اساس این رابطه به سودآوری خوبی برسد.

شروع کنسرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری درست مانند یک کنسرت بزرگ موسیقی است که دارای اجزای مختلفی است. سرمایه گذاری یک هنر واقعی است و کسی که بتواند این کنسرت را رهبری کند به معنای واقعی کلمه یک هنرمند است. سوالی که پاسخ آن مشخص اما تاثیرگذار می تواند باشد این است که آیا در تمام ادوار تاریخ بشری یک آهنگساز مطرح و معروف وجود دارد؟ مسلما خیر!

در واقع هر آهنگسازی بر اساس نیازی که احساس می کند، اجزایی که در اختیار دارد و بر اساس شخصیت فردی خود آهنگسازی می کند و می تواند یک شاهکار جدید به تمامی شاهکارهای موسیقی جهان اضافه نماید. مقصود ما از این جمله این است که شما می توانید یک سرمایه گذار موفق و یک هنرمند واقعی در این حوزه باشید و کنسرت خودتان را داشته باشید و به نوعی لزومی ندارد که بخواهید موسیقی شبیه به موسیقی فرد دیگری بسازید.

نکته دیگری که می تواند هنر بودن سرمایه گذاری را نشان دهد و از طریق آن می توان به یک استراتژی جذابی رسید این است که همانطور که لزومی ندارد سازهای مورد استفاده در تمامی کنسرت ها یکی باشد، در این جا نیز لزومی ندارد شما از تمام ابزارهایی استفاده کنید که دیگران استفاده می کنند. ممکن است در کنسرت شما بازارهای مالی جهانی جایگاه ویژه ای داشته باشد و شاید بخواهید به آن حق تکنوازی هم بدهید و در کنسرت فرد دیگر این سرمایه گذاری های کم ریسک و تضمین شده است که عمده نوای سرمایه گذاری را به خود اختصاص می دهد.

  • هنر سرمایه گذاری و شناخت ابزار

هر موسیقی دانی باید با زبان موسیقی آشنا باشد و ابزارهای مربوط به آن را بشناسد. این قاعده ای است که در دنیای هنر سرمایه گذاری نیز وجود دارد، بنابراین شما باید بدانید که زبان علم اقتصاد و سرمایه گذاری چیست و چگونه در این دنیا می توان اجزای مختلف را کنار یکدیگر قرار داد.

از طرف دیگر شما باید با موقعیت ها و ابزارهای مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری به طور کامل آشنا باشید، شاید نخواهید در کنسرت امروز خود از آن استفاده کنید، اما شاید در جایی به دردتان بخورد! به طور مثال ممکن است یک ساز تخصصی و مورد استفاده شما در کنسرت به هر دلیل خراب شود و نتوانید از آن استفاده کنید، اشرافیت خود به سایر سازها و ابزارها می تواند هارمونیک سرمایه گذاری شما را حفظ کند.

ابزارهای همیشگی در هنر سرمایه گذاری

کمتر کنسرتی را می توان پیدا کرد که در آن سازهایی مانند ساز ویولن یا پیانو وجود نداشته باشد. این سازها به عنوان اساس انواع موسیقی شناخته می شود و کمتر موسیقی دانی از آن ها در مجموعه خود استفاده نمی کند. در تمامی شاهکارهای موسیقی جهان همواره از این سازها استفاده شده و می شود.

در دنیای هنر سرمایه گذاری نیز برخی ابزارها و موقعیت های سرمایه گذاری وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن ها گذشت و شاید بتوان آن ها را به عنوان یک اساس برای سرمایه گذاری شناسایی کرد. به طور مثال اصلی ترین هدف استفاده از استراتژی این است که شما بتوانید ریسک سبد سرمایه گذاری خود را در حدی که می خواهید نگه دارید.

آشنایی با ابزارهای هنر سرمایه گذاری

بنابراین در هارمونیک سرمایه گذاری که دارید باید همواره سازهایی وجود داشته باشد که بتواند ریسک شما را کنترل کند و مانع از افزایش بیش از اندازه ریسک شود. این جاست که استفاده از ابزارهای مالی کم ریسک و تضمین شده مانند سپرده های بانکی، صندوق های درآمد ثابت و استفاده از طرح های ارائه شده در دونگی همواره می تواند در دل سرمایه گذاری شما حضور داشته باشند.

شاید دونگی در بین تمامی این ابزارها، سازی جدید به نظر برسد بنابراین بهتر است کمی بیشتر از آن صحبت کنیم. دونگی پلتفرمی است که شما به واسطه آن می توانید بر اساس مفهوم کرادفاندینگ بر روی طرح های اقتصادی و توجیهی شرکت های تجاری مختلف سرمایه گذاری کنید. این سرمایه گذاری با تضمین بازگشت سرمایه در دوره های مختلف امکان پذیر است، همچنین غالبا سود تعیین شده بیش از درصد تورم و سود مشخص بانکی است. همچنین جدیدا طرح هایی به دونگی اضافه شده است که علاوه بر اصل سرمایه می تواند سود تعیین شده را تضمین کند. از این روست که می گوییم دونگی سازی است که در هر کنسرتی می تواند حضور داشته باشد.

کلام آخر؛ هنر سرمایه گذاری را بیاموزید، ثروتمند شوید

آن چیزی که در این مقاله بررسی کردیم این بود که سرمایه گذاری می تواند درست مانند موسیقی یک هنر باشد، هنری که بر اساس برقراری رابطه ای هارمونیک میان اجزای آن شکل می گیرد. نکته دیگری که باید دوباره به آن اشاره کنیم این است که دنیای امروز و آینده دنیایی نیست که به سخت کار کردن عادت داشته باشد!

آموزش و یادگیری هنر سرمایه گذاری

به نوعی می توان گفت که در دنیای امروز حرف اول را هوش اقتصادی و توانایی سرمایه گذاری درست می زند. بنابراین اگر شما نخواهید یا به هر دلیل نتوانید در دنیای سرمایه گذاری موفق عمل کنید، عملا باید انتظار دغدغه های مالی مختلفی را در آینده داشته باشید و این شاید یک واقعیت تلخ باشد.

بنابراین اگر می خواهید آینده خود و خانواده خود را بدون دغدغه های مختلف مالی تصور کنید، اگر دوست دارید ثروتمند باشید و آسودگی خاطر را در زندگی تجربه کنید بهتر است مهم ترین هنر این روزهای جهان، هنر سرمایه گذاری را بیاموزید و به درستی از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

چرا سرمایه گذاری یک هنر است؟

هنر یعنی برقراری یک رابطه هارمونیک و منظم میان اجزایی که در اختیار داریم، بر اساس این تعریف می توان سرمایه گذاری که متشکل از اجزا و ابزارهای مختلفی است را به عنوان یک هنر بشناسیم. چرا که این هنر سرمایه گذاری است که باعث می شود شما بتوانید اجزایی مانند ریسک را در کنار بازارهای مالی مختلف قرار دهید و بهترین تصمیم گیری را بکنید.

چرا سرمایه گذاری برای ثروتمند شدن ضروری است؟

پاسخ کاملا ساده و مشخص است. شما یک فرد با توانایی های محدود و زمان محدود هستید که نیازهای مشخصی دارد. شما نمی توانید به جای ده نفر درآمد زایی داشته باشید و نمی توانید تمامی نیازهای مالی خود را نادیده بگیرید، بنابراین باید راهی باشد که سرمایه به جای شما کار کند و نیازی هم نداشته باشد. این همان راهی است که تحت عنوان سرمایه گذاری می شناسیم.

مهم ترین عنصر در هنر سرمایه گذاری چیست؟

هر فردی بر اساس شخصیت و نیازی که دارد می تواند عناصر خاصی را در کنار یکدیگر قرار دهد، اما به واقع می توان توانایی کنترل ریسک سرمایه گذاری و استفاده درست از ابزارهایی مانند دونگی مهم ترین عنصر در این هنر شناخته می شود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد