پشتیبانی از کیبورد و ماوس به بازی‌های ابری ایکس‌باکس اضافه شد

کد خبر : ۳۳۵۷۱۸
پشتیبانی از کیبورد و ماوس به بازی‌های ابری ایکس‌باکس اضافه شد

مایکروسافت سرانجام پشتیبانی از کیبورد و ماوس را رسماً به سرویس بازی ابری ایکس‌باکس برای کامپیوترهای شخصی اضافه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تک‌ناک، مایکروسافت به‌تازگی جدیدترین به‌روزرسانی ماهانه نرم‌افزار ایکس‌باکس برای ماه می‌ را منتشر کرده است. در کمال تعجب، این به‌روزرسانی ویژگی جدیدی را برای کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس به‌ارمغان نمی‌آورد و تمرکز آن بر پلتفرم کامپیوتر شخصی است.

نئووین به‌نقل از وب‌سایت Xbox Wire می‌نویسد که ویژگی مهم به‌روزرسانی ماه می اضافه‌شدن رسمی پشتیبانی از ماوس و کیبورد برای اجرای برخی از عناوین سرویس Xbox Cloud Gaming است؛ البته به‌شرطی‌که کاربران از کامپیوتر شخصی با مرورگرهای اج یا کروم استفاده کنند. این قابلیت از اواخر مارس برای کاربران Xbox Insider در‌دسترس بوده است.

اگر اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دارید، با استفاده از ماوس و کیبورد روی کامپیوتر شخصی و با مرورگرهای پشتیبانی‌شده، می‌توانید بازی‌های زیر را در Xbox Cloud Gaming اجرا کنید:

ARK: Survival Evolved
Atomic Heart
Cities: Skylines - Mayor's Edition
Cities: Skylines - Remastered
Deep Rock Galactic
Doom 64
Fortnite (فقط با مرورگر)
Gears Tactics
Grounded
Halo Infinite
High on Life
House Flipper
Inkulinati (پیش‌نمایش بازی)
Mount & Blade II: Bannerlord
Norco
Pentiment
Quake
Quake 2
Sea of Thieves
Slime Rancher 2
Sniper Elite 5
State of Decay 2
Terraria
The Sims 4
Valheim (پیش‌نمایش بازی)
Zombie Army 4: Dead War
مایکروسافت می‌افزاید که در به‌روزرسانی بعدی برنامه‌ ایکس‌باکس برای کامپیوترهای شخصی، گیمرها می‌توانند با استفاده از نشان ویژه‌ تعبیه‌شده، تشخیص دهند که کدام عناوین سرویس Xbox Cloud Gaming از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند.

علاوه‌بر‌این، برنامه‌ ایکس‌باکس برای کامپیوترهای شخصی کانال ویژه‌ دیگری دریافت خواهد کرد که به معرفی بازی اکشن‌ماجراجویی آینده‌ استودیو نینجا تئوری، یعنی Senua's Saga: Hellblade II، اختصاص خواهد داشت. این بازی ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و S منتشر خواهد شد.

درنهایت، مایکروسافت یادآوری می‌کند که تمام کاربران Xbox Insider و تعداد محدودی از کاربران کامپیوترهای شخصی می‌توانند ویژگی‌های جدیدی را امتحان کنند که برای حالت فشرده در برنامه‌ ایکس‌باکس در کامپیوترهای شخصی در نظر گرفته شده است. این ویژگی‌های جدید شامل بخش جدیدی با عنوان «بازگشت سریع» است که ۹ بازی آخر انجام‌شده را نشان می‌دهد و روشی بهبودیافته برای دسترسی به بخش «دوستان» با استفاده از کنترلر است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد