رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چه خبر از بازار ماکارونی؟

گزارش‌های میدانی از بازار ماکارونی نشان می‌دهد که اخبار مربوط به افزایش قیمت این محصول باعث افزایش تقاضا در بازار شده و مشکلاتی در برخی فروشگاه‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای ماکارونی محدودیت فروش اعمال کرده‌اند. برخی فروشگاه‌ها بیشتر از شش ماکارونی به هر فرد نمی‌فروشند. اما این عدد در برخی فروشگاه‌ها فقط دو ماکارونی است.

بیشتر بخوانید:

در یکی از فروشگاه‌ها که انواع پرفروش ماکارونی تمام شده بود، فروشنده آن در پاسخ به دلیل تمام شدن ماکارونی در این فروشگاه گفت که با انتشار اخبار گران شدن ماکارونی، خرید این محصول زیاد شد و با این وضعیت محصول با قیمت جدید زودتر روانه بازار می‌شود.

فروشنده یکی از فروشگاه‌هایی که بیشتر از دو ماکارونی به هر فرد نمی‌فروخت هم درباره علت این وضعیت گفت که خود فروشگاه ممنوعیت فروش دارد، چراکه بعد از عید فطر قرار است ماکارونی حدود ۳۸ درصد گران شود و تا آن زمان باید محصولات قبلی در فروشگاه باشد.

البته در سوپرمارکت‌ها خبری از این محدودیت‌ها نیست و به نظر می‌رسد فروش در آن‌ها به روال عادی انجام می‌شود.

اخیرا گزارش‌هایی از دو تا پنج برابر شدن قیمت ماکارونی منتشر شده بود، اما رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی چند روز پیش تاکید کرد که قیمت ماکارونی هنوز مشخص نیست. او همچنین گفته بود که گمانه زنی‌ها و اعلام نظرهای اخیر، مبنی بر دو تا پنج برابر شدن ماکارونی، بر اساس انتظارات و تجربیات و در مورد افراد خارج از صنف حاصل ناآگاهی و شاید شیطنت‌های هدایت شده باشد، اما اعلام نرخ‌های ناموثق می‌تواند تقاضای کاذب در بازار ایجاد کند.

البته در نهایت هم ماکارونی گران شد و روز گذشته طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماکارونی رشته ای ساده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده ۵۰۰ گرمی ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و ۱۰۰۰ گرمی ۳۴ هزار تومان تعیین شد.

با این اوصاف انتظار می رود که با توجه به تعیین قیمتهای جدید، تقاضا در بازار ماکارونی کاهش یافته و محدودیتها نیز از میان برداشته شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.