رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

زنگنه: ظرفیت تولید را بالا می بریم

 وزیر نفت ایران اظهار امیدواری کرد ایران بتواند در سال ۱۳۹۶ با شرکت های نفتی توتال فرانسه، لوک اویل روسیه، مرسک دانمارک و احتمالا پرتامینای اندونزی، قرارداد امضا کند.

 ایران امیدوار است با امضای پیش قراردادهایی با شرکت هایی مثل توتال و لوک اویل در سال جاری میزان سرمایه گذاری ها در صنعت نفت را افزایش دهد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، اظهار کرد: ایران در نظر دارد طی ۵ سال آینده ظرفیت تولید نفت خود را یک چهارم افزایش بدهد و این افزایش با قراردادهای جدید بین المللی امکان پذیر است.

توسعه میدان های جدید و افزایش برداشت از میادین مشترک به ایران این امکان را می دهد که به عنوان سومین کشور بزرگ تولید کننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تولید نفت خود را به ۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. این رقم ۵ درصد از تولید جهانی نفت است. ایران هم اکنون ۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.

ظرفیت تولید میعانات گازی ایران نیز در این مدت به یک میلیون مترمکعب افزایش می یابد. تولید گاز ایران هم اکنون ۶۰۰ بشکه در روز می رسد.

زنگنه پس از نشست اوپک در وین گفت: "انتخابات اخیر ایران یک مرحله مهم بود، به این دلیل که مردم در این انتخابات به تعامل مثبت با جهان رای آری دادند."

وی اضافه کرد: "من امیدوارم که این پیام مثبت خصوصا از سوی قدرت‌های بزرگ جهان درک شود." این پیام زنگنه مستقیما متوجه ایالات متحده آمریکاست که تحریم هایی را از سال ۱۹۷۹ میلادی علیه ایران تصویب کرده است.

وزیر نفت ایران اعلام کرد: "ایران امیدوار است قراردادهای جدیدی را امسال با توتال فرانسه، لوک اویک روسیه، مرسک دانمارک و پترومینا اندونزی به امضا برساند."

گفت وگو هایی برای توسعه میادین آزادگان جنوبی، یادآوران، غرب کارون، منصوری و آب تیمور و همچنین لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی در جریان است.

وی گفت: " افزایش تولید نفت ما بر همکاری ایران با اوپک تاثیری نمی گذارد." روز پنجشنبه اعضای اوپک برای کاهش تولید به مدت ۹ ماه دیگر در جهت کاهش عرضه جهانی نفت به توافق رسیدند.

زنگنه اعلام کرد: "تصمیم اعضای اوپک، تصمیمی کوتاه مدت است و برنامه ایران برای افزایش ظرفیت تولید یک بخش از برنامه بلند مدت کشور است."

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.