رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ماکسیما و هر چه باید درباره آن دانست +تصویر

شرکت نیسان، بانامی متفاوت در سال ۱۹۳۳ در یوکوهاما در ژاپن متولد شد. این شرکت که بانام تجاری داتسون شروع به فعالیت کرد، اولین خودرو تولید انبوه خود را بانام داتسون Type 15 تولید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از جام جم آنلاین، شرکت نیسان، بانامی متفاوت در سال ۱۹۳۳ در یوکوهاما در ژاپن متولد شد. این شرکت که بانام تجاری داتسون شروع به فعالیت کرد، اولین خودرو تولید انبوه خود را بانام داتسون Type 15 تولید کرد.

این خودرو که ۴ سیلندر بود و حجم موتور ۷۴۷ سی‌سی داشت، خودرویی ۲ درب بود و با گیربکس ۳ سرعته تنها توان تولید ۱۵ اسب بخار را داشت که بسیار عددی ضعیف است.

این خودروسازی با پشتکار و نوآوری زیاد دست به تولیدات قوی‌تر و پرتوان‌تر زد و در تولید خودرو بعدی، توانست حجم موتور را به ۱۲۰۰ سی‌سی افزایش دهد و ۴۸ اسب بخار نیرو تولید کند.

این سیر صعودی ادامه پیدا کرد و خودروسازی نیسان که دیگر از نام داتسون فاصله گرفته بود، شروع به تولید برند نیسان نمود و در سال ۱۹۹۳ در موفقیتی بزرگ، پس از تولید نیسان نسل اول، توانست فروش بسیار خوبی را حتی در ایالات‌متحده تجربه کند.

این خودرو که با پیشرانه‌ای بسیار قوی تولیدشده بود، مناسب حال بسیاری از افرادی بود که خودروهای پرتوان و پرسرعت می‌خواستند. البته ظاهر این خودرو طی سالیان ابتدایی تولید تاکنون تغییر زیادی کرد و امروزه به یک ماشین بسیار زیبا و پر تجهیزات تبدیل‌شده است.

          

همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده کردید ماکسیمایی که در ایران به فروش می‌رسد، مدل سال ۲۰۰۳ نیسان است و پس‌ازآن، چه درزمینه تغییرات بدنه و چه درزمینه تغییرات موتوری، اتفاقات زیادی رخ‌داده است.

مشخصات فنی:

خودرو نیسان ماکسیما که در ایران حضور دارد، با پیشرانه ۳ لیتری، ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپه جزو خودروهای پرتوان و قدرتمند سواری بازار است. این خودرو که در نسخه اتوماتیک آن می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۸ ثانیه تجربه کند، با گیربکس ۴ دنده تا حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت توان پیمایش دارد.

رانندگی در شهر:

طول ۵ متری این خودرو، تا حد زیادی کار را برای رانندگان شهری سخت می‌کند و ابعاد بزرگ ماکسیما، برای مناطق شلوغ و یا پارک کردن در کنار خیابان یک معضل جدی است. ولی در عوض سنگینی خودرو و موتور قوی، باعث شده تا در سفرهای جاده‌ای سهولت رانندگی بیشتر شود.

مصرف سوخت:

مصرف سوخت ماکسیما در سیکل ترکیبی عددی در حدود ۱۱٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک خودرو شهری تقریباً عدد بالایی است. اما با توجه به کاهش مصرف در جاده نوردی، توجیه استفاده ماکسیما در جاده‌ها به وجود می‌آید.

قیمت:

ازنظر قیمتی، به دلیل عمر بالای محصولات و ماندگاری چندساله در خط تولید پارس‌خودرو، بازه زیادی را تجربه می‌کند، به‌نوعی که شما می‌توانید ارزان‌ترین ماکسیما را با قیمتی در حدود ۴۷ میلیون تومان و گران‌ترین آن را در حدود ۱۰۲ میلیون تومان خریداری کنید.

رقبا:

اگر بخواهیم برای این ژاپنی پرقدرت یک حریف بیابیم، می‌توانیم به هم‌وطن آن، یعنی تویوتا کمری اشاره‌کنیم. کمری هم مانند ماکسیما تقریباً ماشین بدون ایرادی است و تا حد زیادی رقیب جدی ماکسیما محسوب می‌شود. البته قیمت کمری در مدل‌های جدید حدود ۲۰ الی ۴۰ تومان گران‌تر از ماکسیما است. به‌عنوان‌مثال مدل GL 2014 آن با مبلغ حدود ۱۳۸ میلیون تومان قابل‌خرید است.

نقاط ضعف:

به گفته مالکان ماکسیما، این خودرو ۲ ایراد اصلی دارد:

عدم کنترل بخش پشتی خودرو در پیچ: یکی از ایرادات اصلی ماکسیما این است که در پیچ‌های تند، اگر سرعت از حد مطمئن بیشتر بخش پشتی خودرو اندکی لیز می‌خورد.

تکان‌های صندلی عقب: خودرو ماکسیما به دلیل طول زیاد، تکان‌های زیادی روی اکسل عقب دارد و سرنشینان عقب را کمی آزار می‌دهد. البته این مشکل با ضربه‌گیر اکسل عقب قابل اصلاح است و ازنظر هزینه‌ای، برطرف سازی آن با کمتر از ۱ میلیون تومان قابل انجام است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.