رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

منشأ آتش‌سوزی هورالعظیم خارجی است

فرماندار هویزه بابیان اینکه منشأ آتش‌سوزی هورالعظیم خارجی است، گفت: حدود ۱۳ هزار هکتار قسمت هورالعظیم واقع در عمق خاک عراق به دلیل شرایط جوی دچار حریق شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، ناظم ثبوتی، در رابطه با آتش‌سوزی هورالعظیم اظهار کرد: با برخی از اعضای ستاد مدیریت شهرستان در نقطه صفر مرزی هم در قسمت خشکی و هم آبی هور از محل آتش سوزی دیدن کردیم.

وی با بیان اینکه منشاء آتش‌سوزی هور العظیم خارجی است، افزود: چیزی حدود ۱۳ هزار هکتار و شاید بیشتر از قسمت هور العظیم واقع در عمق خاک عراق به دلیل شرایط جوی دچار حریق شده است.

فرماندار هویزه گفت: از آنجایی که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد هورالعظیم در خاک کشور ما دارای آب است در بخش مقابل خاک عراق کاملاً فاقد آب است و همین عامل سبب توسعه حریق در نیزارهای آن شد.

ثبوتی بیان کرد: اگر وزش باد از سمت غرب به شرق باشد برای ما مشکل خاصی به لحاظ پراکند شدن دود ناشی از حریق نداریم اما از شرق به غرب باشد دود غلیظی تمام شهرستان هویزه، رفیع و بخشی از دشت آزادگان را فرا می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اکنون در جلسه ستاد مدیریت بحران سازوکارهای لازم جهت داشتن آمادگی لازم برای مقابله با دود احتمالی ناشی از حریق هور اندیشیده شد، عنوان کرد: مراکز درمانی، کلینک‌ها و درمانگاه‌ها و اتوبوس سیار پزشکی در منطقه خاصی که پر جمعیت است مستقر شدند که چنانچه دچار این پدیده شدیم آمادگی لازم را برای مشکلات تنفسی کودکان و سال خورگان داشته باشیم.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.