ما روابط و همکاری خوبی با روسیه و دولت سوریه داریم

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: اروپا باید در برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان و به علاوه ارتقاء گفت‌وگو و همکاری فعال‌تر باشد و به حرف بسنده نکند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه یورو نیوز درباره نقش اروپا در حفظ برجام گفت: آنچه ما نیاز داریم اروپا انجام دهد، هم تعهد سیاسی است که انجام داده و اکنون نیازمند اقدامات عملی و نه فقط حرف و نوشته هستیم؛ در بخش بانکداری، در بخش سرمایه گذاری، در بخش انرژی و در بخش حمل و نقل.

ظریف افزود: من به طور کلی بر این باورم که اروپا در حال کوچک شمردن نفوذ و قدرت خود است. ما معتقدیم که اروپا باید در برقراری صلح و امنیت در منطقه و صلح و امنیت بین الملل و به علاوه ارتقاء هرچه بیشتر گفت‌وگو و همکاری فعالتر باشد.

وی همچنین گفت که ایران روابط خوبی با سوریه و روسیه دارد اما آمریکا را برای حمایت از داعش مقصر می‌داند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: ما روابط و همکاری خوبی با روسیه و دولت سوریه داریم و می‌خواهیم به آن ادامه دهیم. هدف ما در اینجا بسیار روشن است، این هدف ما و هدف فدراسیون روسیه است که با افراط گرایی و تروریسم مقابله کنیم.

وی ادامه داد: این حقیقت که تسلیحات و مهمات آمریکا در دستان داعش و دیگر سازمان‌های افراط‌گرا دیده می‌شود به ثبت رسیده است، توسط منابع غربی هم ثبت شده است. بنابراین من فکر می‌کنم که باید به حقایق بنگریم، آنهایی که با تروریسم و افراط گرایی مبارزه کردند سوری‌ها و کسانی هستند که با مردم سوریه همکاری می‌کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.