رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

یک میلیون دلار برای یک شماره شاسی منحصر به فرد

پورشه کاررا جی تی را باید یکی از خاص ترین خودروهایی دانست که پورشه تا کنون تولید کرده است. این خودرو نخست در سال ۲۰۰۰ به عنوان یک اتومبیل مفهومی معرفی شد که بر اساس نسخه‌ی ۲۴ ساعته‌ی لمانز پورشه ۹۱۱ GT1 ساخته شده بود که این خودرو در سال ۱۹۹۸ توانسته بود قهرمان مسابقات لمانز آن سال شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودرو بانک، پورشه نخستین رونمایی از این خودرو را در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه خودروی پاریس انجام داد تا میزان تقاضای مشتریانش برای این مدل را بسنجد. سر انجام تولید این خودرو آغاز شد و پورشه توانست ۱۲۷۰ دستگاه کاررا جی تی را به فروش برساند که از این تعداد ۶۷۱ دستگاه از آن ها در بازار آمریکای شمالی به فروش رسیدند.

کاررا جی تی که در این مطلب اما به آن می پردازیم یک مدل خاص در بین ۱۲۷۰ دستگاه کاررا جی تی محسوب می شود. گرچه این خودرو اولین کاررا جی تی تولید شده و یا آخرین آنها نیست اما شماره شاسی آن ۰۹۱۱ است و به دلیل اهمیت این عدد برای برند پورشه، این مدل تبدیل به نسخه ای خاص شده است.

این پورشه کاررا جی تی به رنگ زرد مخصوصی با نام زرد سیگنال است و تنها مدلی است که با این رنگ تولید شده است. همچنین از نظر شرایط نگهداری نیز این خودرو در وضعیتی بسیار خوب است و تنها ۷۱۱۴ مایل راه رفته است.

نیروی مورد نیاز این خودرو از یک موتور ۵.۷ لیتری ۱۰ سیلندر تامین می شود که می تواند بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. در خصوص قیمت این پورشه کاررا GT خاص نیز باید به قیمت آن اشاره کنیم که یک میلیون و ۲۴۹ هزار دلار است و هنوز کسی برای خرید آن اقدام نکرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.