آب یخ زده در بطری های پلاستیکی سرطان زا است؟

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: بطری های پلاستیکی در سرمای زیاد واکنش می دهند و همین مساله سبب سرطان زا شدن آب های یخ زده در این بطری ها می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، مجید حاجی فرجی می گوید: یخ زدن آب درون بطری موجب ایجاد ترکیبات سرطانزا می شود و نباید درجه خنک کردن بطری تا میزان یخ زدن آب داخل آن کاهش یابد.

عضو انجمن تغذیه ایران تاکید کرد: بطری های پلاستیکی برای خنک کردن و یخ بستن آب معمولی نباید استفاده شود و از نگهداری موادی که خواص اسیدی یا بازی دارند مانند آبغوره، آبلیمو و سرکه در این گونه بطری ها باید پرهیز شود؛ زیرا این مواد با دیواره بطری واکنش هایی می دهند که برای سلامت افراد ایجاد مشکل می کنند. آب سالم و بهداشتی، بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی و تامین کننده نیاز بدن برای انجام سوخت و ساز طبیعی مواد است که به تعادل مواد در بدن کمک می کند اما آب های یخ زده در بطری های پلاستیکی به مرور زمان سبب بروز سرطان می شود.

* زمان نگهداری موادغذایی فریزشده باید کوتاه باشد
عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه مصرف مواد غذایی فریزشده در میان ایرانیان افزایش یافته است، افزود: مردم به دلیل مشغله های کاری و زندگی کمتر فرصت پخت و پز دارند؛ به همین دلیل غذاهایی را که قبلا پخته اند یا به صورت آماده تهیه کردند را در داخل فریزر گذاشته و به مرور مصرف می کنند.

وی تصریح کرد: برخی افراد نیز موادی مانند سبزیجات و صیفی جات را پخته و به مدت طولانی در داخل فریزر نگهداری می کنند؛ این در حالی است که با نگهداری این مواد به مدت طولانی، عناصر و مواد مغذی آنها از بین می رود و باید در کوتاهترین زمان مصرف شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبزیجات و صیفی جات پس از چیده شدن، تحت تاثیر تغییرات شیمیایی قرار می‌‌گیرند که در نهایت موجب فساد و از بین رفتن آنها می‌‌شود. رنگ، مواد مغذی و طعم مواد غذایی تحت تاثیر آنزیم‌های موجود در آنها به مرور زمان تغییر می‌‌کند.

حاجی فرجی افزود: زمان نگهداری انواع گوشت در فریزر سه ماه و سبزیجات و صیفی جات تا دو ماه است و لبنیات نباید هرگز فریز شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.