رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مدال آوران ایران در روز نخست بازی های آسیایی اندونزی

کاروان ورزش ایران در نخستین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی که به میزبانی جاکارتا برگزار می‌شود، صاحب پنج مدال شد که مقتدرترین آن توسط نابغه کشتی آزاد به دست آمد.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، نخستین روز از هجدهمین دوره بازیهای آسیایی اندونزی امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ پشت سرگذاشته شد و تیم های مختلف ورزش ایران هم به رقابت با حریفان خود پرداختند. نتایج ورزشکاران ایران در اولین روز به شر زیر است:

پومسه کاران کاروان ایران را نقره ای کردند
در تکواندو، کوروش بختیار در پومسه انفرادی مردان با برتری برابر کامبوج، تایلند، اندونزی و چین تایپه مدال خود را در این رقابتها قطعی کرده و به فینال بازیها راه یافت. بختیار در این دیدار برابر نماینده کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد و با کسب مدال نقره ایران را صاحب نخستین مدال در این دوره از بازیها کرد.

در همین بخش مرجان سلحشوری نیز نمایندگان ماکائو و ژاپن را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله پومسه کار مالزی را از پیش رو برداشت تا به فینال بازیها برسد. سلحشوری در فینال برابر نماینده میزبان باخت و دومین مدال نقره ایران را به رنگ نقره به گردن آویخت. تیم پومسه مردان ایران در دور اول قرعه استراحت داشت. در مرحله بعد برابر فیلیپین شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت. تیم پومسه بانوان ایران نیز برابر کره جنوبی متوقف گردید و از راهیابی به مرحله بعد بازماند.

یزدانی اولین طلایی ایران شد
در کشتی آزاد اولین نماینده ایران؛ رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول مقابل نماینده نپال و بعد از آن هند به برتری رسید. اطری در مرحله نیمه نهایی برابر کشتی گیری از مغولستان تن به شکست داد و از راهیابی به فینال بازماند. وی در مسابقه رده بندی آزاد کار کره جنوبی را شکست داد و اولین نشان برنز ایران را بدست آورد.

مهران نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم برابر نماینده چین شکست خورد. در ادامه حریف چینی وی به نماینده ازبک باخت تا نصیری شانس حضور در ادامه بازیها را از دست بدهد.

مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم بنگلادش را از پیش رو برداشت. وی در ادامه نماینده ترکمنستان را شکست داد. خانی سومین مسابقه خود را به کشتی گیر ازبکستانی واگذار کرد و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند. وی در گروه بازنده با حضور نیافتن نماینده یمن خوش شانسی آورد و راهی دیدار رده بندی شد. در این مسابقه برابر فوجینامی کشتی گیر ژاپن باخت و با ایستادن در رده پنجم از کسب مدال بازماند.

حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم در دور اول قرعه استراحت داشت و سپس برابر نمایندگان کشتی کشورهای اندونزی، هند و مغولستان پیروز شد و به دیدار فینال رسید. یزدانی در مسابقه فینال مقابل کشتی گیر آزاد کار لبنانی به برتری رسید و با اقتدار اولین مدال طلای ایران را به گردن آویخت.

علیرضا کریمی نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم با قرعه استراحت روبرو شد. وی بعد از برتری برابر نماینده ژاپن و ضربه فنی ورزشکار ازبکستان راهی دیدار فینال شد. کشتی گیر شایسته ایران در دیدار فینال در مصاف با ماگومد موسی یف نماینده قرقیزستان به برتری ۶ بر صفر رسید و دومین طلای ایران را در کشتی آزاد کسب کرد.

شروع طوفانی کبدی و امیدواری برای طلای بازیها
در اولین مسابقه امروز صبح، تیم ملی کبدی بانوان ایران با نتیجه ۴۶ بر ۲۰ تیم مدعی کره جنوبی را مغلوب کرد تا شروع طوفانی برای کسب مدال طلای بازیها داشته باشد. تیم کبدی مردان نیز عصر امروز برابر تیم ژاپن ۵۵ بر ۱۹ به پیروزی با ارزشی دست یافت تا امیدها برای کسب دو نشان طلا در این رشته افزایش یابد.

تالوکاران امیدشان زیاد شد
اولین مدالهای بازیهای آسیایی در این رشته توزیع شد. چین طلا، اندونزی نقره و چین تایپه نشان برنز گرفتند. نمایندگان ایران نیز امروز در بخش های مختلف این رشته مسابقه دادند. در تالو زهرا کیانی در فرم چیان شو دوم شد و فردا مسابقه خود را در فرم دیگری ادامه می دهد تا وضعیت وی در مجموع امتیازات برای کسب مدال مشخص شود. هانیه رجبی نیز در فرم نن چوآن هفتم و فاطمه حیدری نهم شدند و این نفرات نیز فردا مسابقه خود را ادامه می دهند.

الهه ساندا باز در فکر شکار طلای جاکارتا
در اولین مسابقه رشته ساندا الهه منصوریان سانداکار وزن ۵۲ کیلوگرم بانوان و دارنده دو طلای جهان و دو نقره و برنز بازیهای آسیایی در همان اولین مسابقه نماینده هند را شکست داد و به دور بعد صعود کرد.

عرفان آهنگریان در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم نماینده تایلند را مغلوب کرد و محسن محمد سیفی در وزن ۷۰ کیلوگرم هم سانداکار قزاق را شکست داد تا هر دو به مرحله بعد صعود کنند. نمایندگان ایران در روزهای آینده مسابقه خود را ادامه می دهند.

روز بد شمشیربازی با حذف همه!
نجمه سازنچیان در اسلحه سابر نمایندگان قزاقستان و تایلند را برد و برابر شمشیربازان کره و اندونزی و ژاپن شکست خورد و راهی مرحله حذفی گردید. وی در این مرحله برابر حریفی از میزبان شکست خورد و از راهیابی به جمع هشت نفر پایانی بازماند. فائزه رفیعی دیگر بانوی شمشیرباز این اسلحه نیز با دو برد برابر نمایندگان کامبوج و نپال و سه شکست برابر کره جنوبی، اندونزی و ژاپن در دور مقدماتی چهارم شده و راهی مرحله حذفی شد. وی در ادامه برابر نماینده چین مغلوب گردید و از دور مسابقات کنار رفت.

در اسلحه اپه مردان، محمد اسماعیلی صاحب سه برد برابر ورزشکاران ویتنام، تایلند، ژاپن و دو شکست مقابل نمایندگان هنگ کنگ و مغلوستان شده و راهی مرحله حذفی گردید اما در اولین مسابقه برابر شمشیربازی از قرقیزستان باخت و حذف شد.

محمدرضایی کاپیتان تیم ایران نیز در دور مقدماتی صاحب چهار پیروزی مقابل امارات، مغولستان، کامبوج، تایلند و متحمل دو شکست برابر نماینده چین و کره گردید و راهی مرحله حذفی شد. وی در همان اولین مسابقه برابر نماینده ازبک باخت و حذف گردید.

تیرهایی که در روز اول به هدف نخورد
تیم دو نفره تیمی میکس ایران در تفنگ بادی ۱۰ متر با ترکیب نجمه خدمتی و امیر محمد نکونام هفتم شدند و از راهیابی به مرحله فینال بازماندند. چین در این ماده طلا گرفت. خدمتی در نتیجه انفرادی نیز به فینال نرسید اما نکونام به مرحله بعد صعود کرد. واکنش نجمه خدمتی پس از پایان این مسابقه به سوال خبرنگاران این بود: « انشالله رقابتهای بعدی! »

در میکس تیمی تپانچه بادی ۱۰ متر نیز تیم ایران متشکل از ابراهیم برخورداری و هانیه رستمیان در میان ۲۷ تیم حاضر نهم شدند و به فینال نرسیدند. رستمیان در پایان این مسابقه گفت: « یک فرصت دیگر دارم در ۲۵ متر عملکرد بهتری خواهم داشت. »

در پایان سه دور مقدماتی ماده تراپ اهداف پروازی نیز، سپیده سیرانی دهم، شیوا فرح پور هجدهم، حسین پرورش نیا هفدهم و علی حافظی در رده بیست و هشتم قرار گرفتند. این مسابقه فردا در دو راند دیگر ادامه می یابد.

انصراف قرقیزستان سایه خوشبختی برای تنیسورهای ایران
صدف صادق وزیری بانوی تنیسور جوان ۱۹ ساله ایران در قرعه سختی برابر نماینده کره جنوبی دو بر صفر باخت و حذف شد. شاهین خالدان و امیرحسین بادی هر دو نماینده ایران در بخش مردان با خوش شانسی به قرعه قرقیزستان خوردند و با توجه به عدم حضور نمایندگان این کشور به دور بعد صعود کردند. این دو تنیسور فردا مسابقه خود را ادامه می دهند.

پیش بینی شد؛ یک طلا برای روئینگ چهار نفره زنان کنار بگذارید
تیم چهارنفره روئینگ زنان ایران با ترکیب مهسا جاور، نازنین رحمانی، مریم امیدی پارسا و مریم کرمی در گروه اول مسابقه داده و مستقیما راهی فینال A شدند. « جیوگانیک » سرمربی اسبق تیم ملی قایقرانی روئینگ در گفتگویی این را تیم شانس اول کسب مدال طلای بازیهای آسیایی جاکارتا دانست.

تیم دو نفره زنان ایران با ترکیب مریم کرمی و پریسا احمدی در گروه خود سوم شدند و با حذف تیم مالدیو در این ماده موفق به راهیابی به فینال A مسابقات گردیدند. در دو نفره مردان محسن شادی و عاقل حبیبیان در گروه دوم برای ایران پارو زدند که در گروه خود چهارم شده و به مرحله شانس مجدد رسیدند. حبیبیان به دنبال حضور قایق شان در شانس مجدد تاکید کرد: « ما شانس کسب مقام اول یا دوم هستیم. »

مهسا جاور نیز در تک نفره سنگین وزن در گروه خود سوم شد و به شانس مجدد راه یافت. مجتبی شجاعی هم در روئینگ تک نفره در گروه اول سوم شده و راهی مسابقه شانس مجدد گردید.

شناگر ۱۸ ساله یک ثانیه رکورد ملی را ارتقا داد
در این رشته، علیرضا یاوری شناگر جوان ۱۸ ساله کشورمان در اولین تجربه بازیهای آسیایی اش در ماده ۲۰۰ متر آزاد مسابقه داد. وی با وجود شکستن رکورد ملی ایران به میزان یک ثانیه در رده بیست و دوم این رقابتها قرار گرفت.

شکست سپک تاکرا برابر میزبان
تیم ملی سپک تاکرای ایران در نخستین دیدار خود با نتیجه ۳ بر صفر مسابقه را به اندونزی میزبان واگذار کرد.

مدال آوران ایران در روز نخست:

طلا:
حسن یزدانی – کشتی آزاد

نقره:
مرجان سلحشوری – پومسه تکواندو
کوروش بختیار – پومسه تکواندو

برنز:
رضا اطری – کشتی آزاد

کد خبر ۴۳۷۹۲۱۵

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.