رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تعیین تکلیف موضوع ارجاع سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع هیچ کدام از سوالات از رییس جمهور نقض یا استنکاف از قانون نبود لذا قابل ارجاع نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی نماینده محلات درباره تعیین تکلیف موضوع ارجاع سوال از رییس جمهور به قوه قضاییه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع روشن است طبق ماده ۲۱۳ اگر اکثریت نمایندگان از پاسخ به سوالی قانع نشدند و موضوع سوال نقض قانون یا استنکاف از قانون باشد به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، اما موضوع هیچ کدام از سوالات نقض قانون و یا استنکاف نبود. البته برخی از آقایان در لابه‌لای صحبت‌هایشان اشاراتی داشتند، اما موضوع سوال نقض و یا استنکاف از قانون نبود اگر می‌خواستیم این کار صورت گیرد باید حداقل یک سوال‌تان ناظر به این بود که این سوال نقض شده و یا استنکاف صورت گرفته است تا براساس آن سوال ارجاع شود وگرنه قابل ارجاع نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر این‌که وضعیت سوال مشخص است، به اعتراض برخی از نمایندگان واکنش نشان داد و گفت: با این همهمه‌ها من نمی‌توانم پاسخ دهم. بنده به تذکر آقای سلیمی پاسخ می‌دهم. این طور که همهمه می‌شود نمی‌توان جواب داد. شما باید می‌گفتید موضوع سوالتان استنکاف از قوانین است تا کسی که می‌خواهد پاسخ دهد وضعیت برایش روشن باشد؛ به هرحال موضوع را در هیات رییسه بحث می‌کنیم شما سوال کردید نظر بنده فی‌البداهه این است؛ به هرحال استدلال‌تان را به هیات رییسه بدهید تا رسیدگی شود.

علیرضا سلیمی با استناد به ماده ۲۱۳ آیین‌نامه در تذکری گفت: طبق این ماده اگر اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رییس جمهور قانع نشده باشند و موضوع سوال نقض یا استنکاف از قانون باشد سوال باید به قوه قضاییه ارجاع شود. حرف ما این است چه کسی باید این موضوع را تشخیص دهد چون آیین‌نامه در این باره مسکوت است و افکار عمومی هم منتظرند.

وی افزود: هر کسی برای خودش مصاحبه می‌کند و فضای از هم گسیخته‌ای ایجاد شده هر کسی برداشت خود را دارد. دستور دهید که مساله هرچه سریع‌تر سامان پیدا کند.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکر دیگری اظهار کرد: متاسفانه مرکز آمار و بانک مرکزی آمارهایی می‌دهد که دیگر ما به آنها اعتماد نداریم. دستور دهید مرکز پژوهش‌ها آمارها را به ما بدهد.

وی در پایان گفت: شما به کمیسیون امنیت دستور دادید که اسامی دوتابعیتی‌ها را به ما بدهند بنده شخصا چند بار مراجعه کردم بار آخر آقای فلاحت‌پیشه به صورت کتبی به من گفت که فقط باید این موضوع در مجلس شورای اسلامی رویت شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.