رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همه باید دولتمردان را کمک کنند تا گره از کار مردم گشوده شود

امام جمعه موقت تهران گفت: بر اساس فرمایشات رهبری در دیدار با هیئت دولت می‌گویم که نظام اسلامی از خطوط قرمزش که از جمله آنها اقتدار موشکی است دست نمی‌کشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: از شما مردم تشکر می‌کنم که در روز عید غدیر سنگ تمام گذاشتید، عید تکمیل دین است. ۱۲۰هزار نفر سه روز ماندند تا با امیرالمومنین (ع) بیعت کنند. معنای غدیر این است که بیعت تنها برای آن روز نیست؛ آفرین بر شما که در زمان خودمان خوب فهمیدید بیعت با غدیر بیعت با ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه ما قطره‌ای از دریای بیکران غدیر است؛ به حمدالله پشتیبان بودید، هستید و خواهید بود و به تعبیر امام خمینی (ره) با ولایت فقیه کشورتان آسیب نمی بیند.

خاتمی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی گفت: شهید رجایی در مجلس شورای اسلامی گفت من مقلد امام (ره) هستم. روز چهارشنبه هیئت دولت شرفیاب مقام معظم رهبری شدند و ایشان موضوعات مهمی مطرح کردند.

وی ادامه داد: سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری این بوده و هست که از همه دولت‌های پس از انقلاب حمایت کنند. همه باید دولتمردان را کمک کنند تا گره از کار مردم گشوده شود؛ یکی از این کارها حمایت ناصحانه است؛ یعنی خوبی‌ها را تشویق کنند و اگر اشتباه دیدند نقد منصفانه داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دولتمردان تابلو نظام هستند، خوب و بد عملکردشان پای نظام نوشته می‌شود. بنابراین دولتمردان باید در تراز انقلاب اسلامی عمل کنند. بر اساس آیه‌های قرآن هفت ویژگی برای این تراز نوشته ام: ۱. مسئولیت را امانت می‌دانند. ۲. دغدغه گسترش دین را دارند. ۳.دغدغه تحقق عدالت اجتماعی را دارند. ۴. مردم را مخدوم و خودشان را خادم مردم می‌دانند.۵. قانون مدارانه عمل می‌کنند. ۶. شایسته سالار هستند و نه قبیله و فرزند سالار. ۷. زندگی‌شان همسان فقیران است.

وی در ادامه خطبه‌های سیاسی این هفته گفت: روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی نمایش مردم سالاری دینی بود. آنچه در مجلس بود نمایشی نبود؛ نمایندگان واقعا سوال کردند و رئیس جمهور جدی پاسخ دادند، متانت در سوال‌ها و پاسخ‌ها نمایان بود. نمایندگان از ۵ سوال، تنها  از یک سوال راضی شدند؛ معلوم می‌شود خلائی میان انتظارات مجلس و عملکرد دولت است؛ ان‌شاءالله دولتمردان دولت این مشکل را رفع می‌کنند. دشمن دنبال دعوا بود اما متانت مجلس و دولت ناکامشان گذاشت. معلوم شد مشکل اصلی مردم اقتصاد است و راه عبور از آن اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری باز بر مبارزه با فساد تاکید کردند.

خاتمی خطاب به قوه قضاییه گفت: حالا که قوه قضاییه وارد صحنه مبارزه شده است، با قاطعیت و عدالت تا آخر در صحنه باشد.

وی افزود: مجددا آقا تاکید کردند ما با آمریکا در هیچ حدی مذاکره نخواهیم داشت. سیاست ما این است با همسایگانمان برادرانه عمل کنیم. آن‌ها برادرانه عمل کنند مطمئن باشند بهترین رفتار برادرانه را از نظام جمهوری اسلامی می‌بینند. فرمودند مذاکره با اتحادیه اروپا بلامانع است اما بر آن تکیه نمی‌کنیم. آمریکا ،اتحادیه اروپا و همه دنیا بدانند نظام اسلامی از خطوط قرمز خود که از جمله آن‌ها اقتدار موشکی است سر سوزن عقب نخواهد نشست.

خاتمی در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه گفت: سختی‌هایی که برای خدا می‌کشید تمام می‌شود اما اجر و پاداش آن می‌ماند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ضرورت توجه به قیامت و معاد در دین ادامه داد: یادمان باشد که قطعا از این جهان خواهیم رفت؛ پس اعمالمان را در راستای این موضوع شکل دهیم. قرآن بیش از ۶۰۰۰ آیه دارد، برخی گفتند ۱۲۰۰تا ۲۰۰۰ آیه قرآن درباره معاد است. قرآن ۷۰ اسم و وصف فردی و ترکیبی برای قیامت دارد. قرآن هفت برهان برای معاد دارد. معادباوری راز و رمز مقاومت است.

وی سپس گفت: در آیه‌های قرآن آمده، «وای بر مفسدان اقتصادی، این‌ها معاد باور نیستند؟ نمی دانند باید پاسخ بدهند؟» انگار این آیه امروز برای شرایط امروز نازل شده است. گیرم جیبتان را پر کردید، آیا با خودتان می‌برید؟ گیرم در این دنیا گیر عدالت نیفتادید؛ آیا عدالت خدا گریبانتان را نمی‌گیرد؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.