رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حل مشکلات اقتصادی جواب یک خطی ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس درمورد دورنمای کلی وضعیت اقتصادی کشور و پیگیری جدی این مساله هفته آینده جلسه ای برگزار می کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «علی لاریجانی» در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر درمجلس در مورد وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد.

نماینده شاهین شهر در تذکری گفت: مشکلات مردم افزایش یافته و کسی با مردم صحبت نمی کند، باید شفاف سازی شود که ریشه مشکلات کجاست.

حاجی دلیگانی افزود: مردم در حالت بی اطلاعی هستند، رییس جمهوری نیز با مردم صحبت نمی کند، انگار با مردم قهر است.

وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: شما در ابتدای جلسه مجلس صحبت نکردید، نمایندگان در حوزه انتخابیه‌ خود نمی‌توانند جواب مردم را بدهند، چه کار کنیم؟ داد بزنیم، گریه کنیم یا استعفا بدهیم؟

وی ادامه داد: شما به عنوان رییس قوه مقننه در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا شرکت می کنید، گزارش بدهید که مشکلات و راه حل‌ها چیست؟ حداقل به جای دو هفته تعطیلی یک هفته تعطیل کنید و یک هفته دیگر در جلسات غیرعلنی از وزرا دعوت کنید تا مشکلات طرح و مورد بررسی قرار گیرد، مردم در مسائل اقتصادی زجر می کشند اما پای نظام ایستاده اند.

**حل مشکلات جواب یک خطی ندارد
رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: نگرانی های نمایندگان در این زمینه درست است، کمیسیون اقتصادی که محور بررسی موضوعات اقتصادی است هفته آینده به سرکشی از حوزه های انتخابیه نمی روند و جلسات با دولت را پیگیری می کنند.

لاریجانی تاکید کرد: پیچیدگی هایی در این کار وجود دارد و حل مشکلات جواب یک خطی ندارد.

وی افزود: طرح دو فوریتی تامین مایحتاج مردم طرح خوبی است، اینگونه طرح ها خوب و مهم است، باید این اقدامات انجام شود، درد و دل کردن تنها، خاصیتی ندارد.

رییس مجلس با بیان این که باید نمایندگان فعال باشند و طرح هایی ارائه دهند که مشکلات را کاهش دهد، تصریح کرد: در مورد دورنمای کلی وضعیت اقتصادی کشور هم جلسه ای با دولت برگزار می شود تا بحث های جدی تری انجام شود.

**طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریسان مغایر اصل ۷۵ است
غلامرضا کاتب نماینده گرمسار نیز در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی، گفت: در جریان بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با اصلاحات و الحاقات بعدی که از شورای نگهبان اعاده شده بود، پیشنهاد چاپ شده داشتم اما هیات رییسه و رییس مجلس به این پیشنهاد توجه نکرد و این طرح را به رأی مجلس گذاشتید که به تصویب هم رسید.

وی افزود: بنا بر یکی از بندهای این طرح بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی های تبدیل وضعیت شده در این قانون در بودجه سنواتی تامین می شود.

رییس مجلس نیز در پاسخ به اخطار کاتب گفت: بنده قبل از رای‌گیری پرسیدم که پیشنهادی وجود ندارد اما بعد از رأی گیری مشخص شد که پیشنهاد چاپ شده وجود داشته است، گاهی غفلت رخ می دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.