رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درخواست مایکروسافت از کاربران ویندوز

مرورگر اج در میان کاربران اینترنت شهرت ناخوشایندی دارد: «وسیله‌ای که از آن برای دانلود گوگل کروم استفاده می‌شود». طبیعتا چنین موضوعی اصلا به مذاق مایکروسافت خوش نمی‌آید.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، بنابراین به هر روشی متوسل می‌شود که بتواند چنین تفکری را از میان بردارد. یکی از این روش‌ها که اخیرا توسط کاربران اینسایدر ویندوز ۱۰ کشف شده، ظاهر شدن پنجره‌های پاپ آپ هنگام نصب مرورگرهای گوگل کروم یا فایرفاکس است.

به گزارش Engadget، این پنجره‌های پاپ آپ به شما «هشدار» می‌دهند که این دو مرورگر را نصب نکنید چرا که «شما همین حالا مایکروسافت اج را دارید». اگر چه این پنجره پاپ آپ را می‌توانید به راحتی ببندید، اما مشخصا هدف مایکروسافت از انتشار این پیام امید به این مسئله بوده که در دانلود مرورگرهای دیگر تجدید نظر کرده و به مرورگر اج شانس کوچکی بدهید.

این اولین باری نیست که مایکروسافت مرورگر اج را به کاربران تحمیل می‌کند. چندی پیش ردموندی‌ها تلاش کردند که تمام لینک‌های اپلیکیشن ویندوز میل، فقط در مرورگر اج باز شود و همزمان با این کار پوش نوتیفیکیشن‌هایی برای کاربران گوگل کروم می‌فرستادند تا آن‌ها را برای استفاده از اج تشویق کنند.

اما به نظر می‌رسد که اقدام اخیر مایکروسافت واکنش‌های زیادی از سوی کاربران به همراه داشته باشد. وبسایت انگجت نظر مایکروسافت در خصوص این اقدام را جویا شده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

بنابراین هنوز معلوم نیست که آیا پیام‌های دعوت به استفاده از مایکروسافت اج در به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ (که ماه اکتبر منتشر می‌شود) هم دیده خواهد شد یا اینکه صرفا به صورت آزمایشی شاهد آن‌ هستید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.