رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عامل حباب قیمت خودرو

عقیل مصطفایی کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: اصلی ترین عامل که باعث حاشیه سود بسیار زیاد شده حباب قیمت به وجود آمده است و جز با تشکیل کارگروهی از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو و برنامه راهبردی این مشکل برطرف نخواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از عصر خودرو، در این جلسات راهکارهایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا بازار خودرو بتواند به ثبات برسد. در شرایط فعلی واردکنندگان نقشی ندارند و خودروهای خود را از چندین ماه قبل فروخته اند و کسانی برای رسیدن به سود بالا نرخ قیمت ها را تعیین می کنند. وی گفت: یکی از مهمترین عامل حباب در بازار نوسانات نرخ ارز است و مشخص نیست قیمت ارز را روزانه چه کسانی تعیین می کنند.

یکی دیگر از عوانل که می تواند حباب قیمت خودرو را از بین ببرد تغییرات در نظام تعرفه ای است. در حال حاضر نظام تعرفه ای ما برای ارز ۳۵۰۰ تومانی قابل قبول است، اما هزینه ارسال، هزینه نگهداری، نرخ ارز تغییر یافته و باعث حباب قیمت خودرو شده است. با این نظام تعرفه ای اگر خودروی ۱۵ هزار دلاری با ارز روز و ترخیص از گمرک قیمت آن به ۳۰۰ میلیون تومان می رسد.

وی در ادامه افزود: در حالی که سوء مدیریت وجود دا۳۲رد و عوامل حباب مشخص و بابل بهبود نیست، به دنبال تعیین قیمت در حاشیه بازار هستیم که این کار امکان پذیر نخواهد بود. با این تصمیمات اشتباه قیمت خودروی ۴۰ میلیونی در حاشیه بازار به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. قیمت خودروهای داخلی متاثر از قیمت خودروهای خارجی و بخشنامه های گمرکی هستند و این اشتباهات باعث این وضع موجود در بازار شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.