رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عاشقانه‌های ترامپ و رهبر کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع هوادارانش در ویرجینیای غربی گفت: با «اون» فراز و فرود‌هایی داشتیم و بعدش عاشق شدیم. واقعا همینطور است! او برای من نامه‌های زیبایی نوشت. نامه‌های فوق‌العاده‌ای بودند و بعد عاشق شدیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از دانشجو، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش در ویرجینیای غربی گفت که به ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی گفته مشخص نیست بدون حمایت آمریکا سرنوشتشان چه می‌شود.

ترامپ با اشاره به گفت وگوی تلفنی چند ساعت پیشش با «ملک سلمان»، پادشاه سعودی گفت: «عربستان سعودی را دوست دارم. امروز گفت‌وگویی طولانی با پادشاه فوق‌العاده‌شان سلمان داشتم. به او گفتم، پادشاه! شما چندین تریلیون پول دارید. بدون ما چه کسی می‌داند [برایتان]چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید نتوانید آن هواپیما‌ها را نگاه دارید. می‌دانید چرا؟ چون به آن‌ها حمله خواهد شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «با ما، آن‌ها کاملاً ایمن هستند. ولی ما چیزی که باید به دست بیاوریم را به دست نمی‌آوریم. ما از ارتش آن‌ها حمایت مالی می‌کنیم. گفتم بگذار یک سوال بپرسم: چرا ما داریم به ارتش این کشور‌های بسیار ثروتمند کمک مالی ارائه می‌دهیم؟»

ترامپ در ادامه به موضوع کره شمالی پرداخت و ادعا کرد دولتش سیاست دولتش در قبال این کشور به خوبی پیش می‌رود. او گفت: «با کره شمالی داریم به خوبی پیش می‌رویم.»

ادعای ترامپ در حالی مطرح شد که وزیر خارجه کره شمالی در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شدت از آمریکا انتقاد کرد و گفت: کشورش هرگز بدون اعتمادسازی از سوی واشنگتن، خلع سلاح هسته‌ای انجام نخواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد دولت‌های قبلی آمریکا علی‌رغم تلاش پیشرفتی در قبال کره شمالی نداشته‌اند. او گفت: «آن‌ها (کره شمالی) حتی به تلفن روسای جمهور ما پاسخ نمی‌دادند. وقتی به آن‌ها زنگ می‌زدند بهشان می‌گفتند “به ما زنگ نزنید”.»

ترامپ با بیان اینکه در ابتدا تنش‌های لفظی میان او و رهبر کره شمالی وجود داشته گفت: «ولی حالا رابطه بسیبار خوبی داریم.»

ترامپ مدعی شد باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه جنگ با کره شمالی قرار داشته است. او گفت: «داشتیم با کره شمالی وارد جنگ می‌شدیم. این اتفاقی بود که داشت رخ می‌داد. میلیون‌ها نفر کشته می‌شدند. رئیس‌جمهور اوباما، در جلسه‌ای که با او داشتم گفت: کره شمالی تنها چالش بزرگی است که این کشور با آن مواجه است. او گفت: در آستانه ورود به جنگ با کره شمالی است. ولی خوشبختانه دوره‌اش تمام شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از رسانه‌ها و کارشناسانی که معتقدند امتیازات زیادی به کره شمالی داده انتقاد کرد و گفت: «آن‌ها می‌گویند من امتیازات زیادی واگذار کردم. من چیزی به کره شمالی ندادم.»

وی سپس از توافق هسته‌ای دولت قبلی آمریکا با ایران انتقاد کرد. ترامپ گفت: «اوباما، در توافق هسته‌ای با ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول داد و ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد… پول نقد… پول نقد [به ایران داد.]می‌دانید چقدر پول است؟ هیچ‌کس غیر از من نگفت که او امتیازات زیادی داد. به همین دلیل بود که به آن توافق خاتمه دادم.»

ترامپ گفت: اکنون او و رهبر کره شمالی، بعد از تنش‌های لفظی اولیه عاشق یکدیگر شده‌اند: «می‌دانید من در ابتدا، بسیار سفت و سخت بودم، او هم همین‌طور. بعد فراز و فرود‌هایی داشتیم و بعدش عاشق شدیم. واقعا همینطور است! او برای من نامه‌های زیبایی نوشت. نامه‌های فوق‌العاده‌ای بودند و بعد عاشق شدیم.»

ترامپ سپس پیشایش انتقاداتی که ممکن است از این سخنانش شود را پیش‌بینی کرد و با تقلید لحن منتقدان احتمالی‌اش گفت: «[خواهند گفت]چقدر وحشتناک است. انگار نه انگار که رئیس‌جمهور است.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر درباره ایران اظهارنظر کرد: «من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای یکجانبه و وحشتناک ایران خارج کردم و ایران حالا دیگر آن کشور سابق نیست.»

وی ادعا کرد: «بهتر است که آن‌ها هسته‌ای نشوند. بهتر است که [هسته‌ای]نشوند. دیگر آن کشور سابق نیست.»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.