رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهکار عالی غول‌های خودروسازی برای افزایش ایمنی جاده‌ها

در آینده‌ای نه‌چندان دور، به لطف سامانه‌های جدیدی که هم‌اکنون، شرکت‌های بزرگ خودروسازی مشغول کار برروی آن‌ها هستند، دیگر رانندگان نیازی به گذراندن بی‌نهایت ساعت پشت چراغ‌های راهنمایی در خیابان‌ها و جاده‌ها نخواهند داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از چرخان، شرکت‌های خودروسازی بزرگی مانند فولکس‌واگن، هوندا، فورد و بی ام و همگی به دنبال ارتقای فن‌آوری هستند تا به خودرو این اجازه را داده تا با چراغ‌های راهنمایی ارتباط برقرار کرده و باعث بالا رفتن ایمنی جاده‌ها، پایین آمدن سطح گازهای گلخانه‌ای و راحت‌تر شدن مردم گردد.

فولکس‌واگن هم‌اکنون مشغول همکاری با زیمنس آلمان برای به واقعیت پیوستن این فن‌آوری است. سیستمی که از وای فای و تعدادی حسگر برای تولید داده‌های مکان‌یابی استفاده کرده و حتی از سیستمی مانند GPS نیز دقیق‌تر عمل می‌کند. این سیستم به رانندگان کمک خواهد کرد تا از توقف‌های بیجا پرهیزکرده و به دلیل کم‌وزیاد نشدن سرعت خودرو، آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

برای پیشبرد این فن‌آوری، این دو شرکت، وسایلی را با ۱۰ عدد سیستم سیگنال ترافیکی، در تقاطعی در شهر وولفسبورگ آلمان نصب کردند تا اطلاعات جمع‌آوری‌شده را در مورد چراغ سبز به آن‌ها ارسال کند. این دو شرکت اعلام کرده‌اند که این سیستم قادر خواهد بود تا به راننده خودرو و یا یک خودروی خودران، زمان دقیق سبز شدن و انتظار کشیدن برای آن را اعلام کند.

بی ام و شمارنده‌ای را نصب‌کرده که از ۵ تا ۱ ثانیه برای سبز شدن چراغ می‌شمارد. درحالی‌که مرسدس بنز گفته که اگر سرعت خودروی شما بین ۳۲ تا ۵۲ کیلومتر بر ساعت باشد، چراغ سبز خواهد شد. سامانه‌های مدرنی که هرکدام با استفاده از حسگرهای خود، توانایی تشخیص عابر پیاده، دوچرخه و موتورسواران را نیز دارد. این سامانه‌ها قرار است از سال ۲۰۱۹ بر روی خودروهای تولیدکنندگان آلمانی نصب شوند.

اما فن‌آوری هوندا بر پایه استفاده از چهار دوربین متفاوت نصب‌شده در چهارگوشه یک تقاطع، کار می‌کند. سپس اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط این دوربین‌ها، به خودروهای دارای فن‌آوری ارتباطی هوندا ارسال می‌شوند.

برای شرکت فورد نیز، فن‌آوری به‌گونه‌ای اجرا خواهد شد تا هر خودرو بتواند با خودروی دیگر ارتباط برقرار کرده و به‌وسیله این کانال ارتباطی، اطلاعات لازم را به یکدیگر ارسال نمایند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.