رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

افزایش تعرفه‌ ها قانونی است؟

رئیس رگولاتوری با اشاره به تخصیص بسته‌ای برای مقابله با تحریم‌ها و نوسانات بازار ارز از تأمین ارزی اپراتورها خبر داد و همچنین افزایش تعرفه‌ی اپراتورها را قانونی دانست.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، به‌گفته‌ی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشکلی بابت ارائه‌ی ارز به اپراتورهای تلفن همراه وجود ندارد چرا که برای مقابله با تحریم‌ها و نوسانات بازار ارز، بسته‌ای در نظر گرفته شده که به اپراتورها تخصیص داده خواهد شد.

حسین فلاح جوشقانی، رییس رگولاتوری اعلام کرد بسته‌ی مقابله با تحریم و نوسانات ارز با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی تهیه و در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده است و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد. وی اظهار کرد:

با تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی، بسته مقابله با تحریم و نوسانات ارز در این وزارتخانه برای تامین ارز اپراتورهای تلفن همراه تهیه و در ستاد اقتصادی دولت مطرح شد، بنابراین در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

پیش از این اپراتورها نیازهای خود را به ما اعلام کرده بودند و پس از بررسی و تأیید معاونت توسعه، هماهنگی و امور پشتیبانی و بانک مرکزی نیازها تأیید و هماهنگی‌های ارزی در دولت انجام شد.

وی همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های خود مطالبی را در خصوص افزایش قانونی قیمت تعرفه‌ی اپراتورها عنوان کرد. به‌گفته‌ی فلاح جوشقانی، مخابرات تنها تأمین‌کننده‌ی سرویس تلفن ثابت در کشور است و اگرچه استفاده از آن در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته اما وجود آن ضروری بوده و راهکارهای مختلفی برای مشکل حذف تعرفه‌ی تلفن ثابت ارائه شده است. او گفت:

در حال حاضر ۶ تا هفت میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد وجود دارد و هزینه‌ی نگهداری آن‌ها بیش از هفت تا هشت هزار تومان در ماه است که برای این خطوط فقط آبونمان پرداخت می‌شود.

از جمله تمهیداتی که برای تعرفه‌های تلفن همراه و شرکت FCP در نظر گرفته شده این است که میزان حداقل و حداکثر قیمت‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات تعیین شده تا اپراتورها بر اساس تحلیلی که از بازار دارند، قیمت‌ها را بین این محدوده اعلام کنند. رئیس رگولاتوری در این خصوص بیان کرد:

اپراتورها در یکی دو سال گذشته با توجه به شرایط بازار، تعرفه‌ها را در پایین‌ترین میزان اعلام می‌کردند اما اکنون با توجه به شرایط اقتصادی تعرفه‌ها افزایش یافته است؛ به‌طوری که اینترنت ۱۰ درصد و مکالمه‌ها با دو برابر افزایش قیمت مواجه هستند که این افزایش همچنان طبق مقررات است.

مخابرات با طرح همکدسازی ۷۰ درصد قیمت‌ها را کاهش داد، اما اکنون قیمت‌ها به سقف رسیده است و گزارش این کار برای کمیسیون تنظیم مقررات آماده شده که بر اساس جمع‌بندی کمیسیون تنظیم مقررات قیمتی خلاف قانون و بالاتر از سقف تعیین‌شده نداشتیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.