رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه اکانت حذف شده تلگرام را بازیابی کنیم؟

متاسفانه این روزها یک مشکل در بین کاربران تلگرام به وجود آمده و عده زیادی در مورد آن سوالاتی مطرح کرده‌اند. بنا به ادعای بسیاری از افراد، اکانت تلگرام آن ها هک شده یا توسط شخص دیگری مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از موبایل کمک، در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام و همچنین نحوه حذف اکانت تلگرام بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام
این روزها علاوه بر اینستاگرام، صحبت های زیادی در مورد هک تلگرام هم در بین کاربران مرسوم شده و عده زیادی عقیده دارند اکانت تلگرام آن ها هک شده و شخص دیگری به آن دسترسی دارد و می‌تواند پیام های وی را مشاهده کند! اما آیا این امر امکانپذیر است؟

اگرچه هک اکانت تلگرام به سادگی امکانپذیر نیست و تلگرام مراتب امنیتی زیادی برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی ارائه کرده است، اما با این حال نمی‌توان مدعی شد که هک شدن اکانت تلگرام غیر ممکن است! بنابراین امکان هک شدن اکانت تلگرام وجود دارد و استفاده از اپلیکیشن های مشابه تلگرام و انجام کارهای ناآگاهانه می‌توانند ریسک هک شدن اکانت تلگرام کاربر را افرایش دهند. اما اگر اکانت تلگرام شما هک شد چه راه حلی پیش رویتان قرار دارد؟

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

خوشبختانه تحت هر شرایط (حتی بدترین شرایط) هم امکان برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام وجود دارد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت دقیق تر در مورد نحوه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام صحبت کرده و آموزش های لازم مرتبط با این مسئله را برایتان ارائه کنیم.

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام
اگر کار از کار گذشت اکانت تلگرامتان هک شد چه راه حلی پیش رویتان قرار دارد؟ چگونه باید نسبت به برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام وارد عمل شد؟ خوشبختانه برای انجام این کار راه حل هایی وجود دارند که مطمئن باشید مشکلتان را برطرف خواهند کرد. در ادامه به شرح دقیق تری این راه حل ها می‌پردازیم.

قدم اول: فعال سازی تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification)

فعال سازی تایید هویت دو مرحله‌ای

پیش از هر اقدامی توصیه می‌کنیم قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ ای اکانت تلگرام خود را فعال نمایید. با فعال کردن این ویژگی هر فردی که بخواهد در اکانت شما لاگین شود باید علاوه بر ارائه کد اختصاصی که به تلگرام یا شماره تماس شما ارسال می‌شود، کد امنیتی دومی که نحوه ارسال آن توسط شما تعیین خواهد شد را هم ارائه کند و از لایه امنیتی دوم هم برای لاگین شدن در اکانتتان عبور نماید.

بنابراین با فعال کردن قابلیت Two-Step Verification (تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام) تقریبا احتمالا هک شدن اکانت تلگرام شما به ۰ درصد می‌رسد. اما چطور این قابلیت را فعال کنیم؟ برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

برنامه تلگرام را اجرا کنید.

آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.

گزینه Settings را انتخاب کنید.

گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.

گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید.

گزینه Set Additional Password را انتخاب کنید.

رمز عبور یا پسورد مد نظرتان را وارد کنید و آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.

بار دیگر پسورد وارد شده را تکرار و آیکون تیک گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.

(اختیاری) در این مرحله برای پسورد خود یک هینت (Hint) یا “راهنما” تعیین کنید. می‌توانید بدون نوشتن هیچ متنی و تنها با لمس آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه از تکمیل این بخش صرف نظر کنید.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این آدرس ایمیل باید همواره در دسترس شما باشد، چرا که نقش ایمیل ریکاوری را ایفاء می‌کند.

پس از وارد کردن آدرس ایمیل، آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.

در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه OK را انتخاب کنید.

حال باید به آدرس ایمیل ریکاوری که تعیین کردید مراجعه نمایید و وارد ایمیلی شوید که از سوی تلگرام برایتان ارسال شده است.

بر روی لینک فعال سازی ایمیل کلیک کنید و کمی منتظر بمانید تا صفحه‌ای با پیغام Success! Two-Step Verification in now enabled نمایان شود.

بدین ترتیب قابلیت Two-Step Verification (تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام) فعال می‌شود. بعد از اینکه قابلیت مذکور را در اکانت تلگرام خود فعال کردید، مراحلی که در بخش بعد (قدم دوم) شرح داده‌ایم را طی کنید تا برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام شما با موفقیت انجام شود.

قدم دوم: حذف دستگاه های ناشناس از Active Sessions

تلگرام در منوی تنظیمات امنیتی اپلیکیشن پیام رسان خود گزینه ای تحت عنوان Active Sessions یا “نشست های فعال” را ارائه کرده که به موجب آن می‌توان لیست تمام دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کرد. برای مثال اگر اکانت تلگرام شما هم در گوشی و هم در تبلت‌تان فعال باشد، با مراجعه به بخش Active Sessions نام تبلت و گوشی خود را در لیستی مشاهده خواهید کرد. این موضوع بدان معناست که اکانت تلگرام شما در دو دستگاه نام برده شده فعال بوده و در حال استفاده است.

حذف دستگاه های ناشناس از Active Sessions

بنابراین اگر فرد ناشناس یا هکری در اکانت شما وارد شده باشد و در حال استفاده از آن بوده یا بنا به هر دلیل چت های شما را بخواند، نام دستگاه وی در لیست Active Sessions ارائه خواهد شد. در این شرایط برای برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام خود کافیست به منوی تنظیمات Active Sessions مراجعه کرده و دستگاه ناشناس را از لیست ارائه شده حذف کنید یا گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب و اکانت تلگرام خود را در تمام دستگاه هایی که فعال است غیر فعال نمایید.

برای دسترسی به منوی تنظیمات Active Sessions تلگرام کافیست مراحل زیر را طی کنید:

برنامه تلگرام را اجرا کنید.

آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.

گزینه Settings را انتخاب کنید.

گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.

گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.

گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب نمایید و با غیر فعال شدن اکانت خود در تمام دستگاه های دیگر (به غیر از دستگاهی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنید) موافقت به عمل آورید. بدین ترتیب اگر فردی بنا به هر دلیل توانسته باشد وارد اکانت تلگرام شما شود، دسترسی وی قطع خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با تنظیمات بخش Active Sessions تلگرام توصیه می‌کنیم حتما مقاله “بررسی لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions)“ را مطالعه کنید.

نکته: در برخی موارد دیده شده که کاربران نمی‌توانند دستگاه های متصل به اکانت تلگرام خود را از طریق منوی تنظیمات Active Sessions حذف کنند و وقتی دستگاهی را انتخاب می‌کنند با ارور خاصی مواجه می‌شوند.

با انجام مراحل فوق به احتمال بسیار بالا پروسه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام شما با موفقیت انجام می‌شود. از آنجایی که در مرحله قبل قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را برای اکانت خود فعال کرده بودید، بنابراین حتی اگر هکر یا فرد سودجو بتواند کد امنیتی ارسالی تلگرام برای لاگین شدن در اکانت شما را داشته باشد، باز هم قادر به ورود به اکانت شما نخواهد بود چون نمی‌تواند از لایه امنیتی دومی که در مرحله قبل تعیین کردید عبور کند.

اما اگر با انجام مراحل فوق همچنان مطمئن هستید که هکر یا فرد سودجویی به اکانت تلگرام شما دسترسی دارد باز هم نگران نباشید چون راه حل دیگری هم برای رفع این مسئله توسط تلگرام ارائه شده است که در بخش بعد بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

حذف دستگاه های ناشناس از Active Sessions

قدم سوم: مکاتبه با تلگرام برای بازیابی اکانت هک شده

راه حل آخری که به منظور برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام پیش رویتان قرار دارد مربوط به مکاتبه با پشتیبانی این مسنجر می‌شود. تلگرام به طور اختصاصی فرومی را ارائه کرده که از طریق آن شما می‌توانید گزارش هر مشکلی که برای اکانت تلگرامتان ایجاد شده (از جمله هک شدن اکانت) را برای پشتیبانی تلگرام ارسال کنید و سایر مراحل کار را به تلگرام و تیم آن بسپارید. برای مکاتبه با تلگرام برای ارائه گزارش هک شدن اکانت خود و درخواست آن مراحل زیر را طی کنید:

به فروم اختصاصی که تلگرام برای ارسال مشکلات کاربران ارائه کرده است مراجعه کنید. در فیلد Please describe your problem مشکل خود را شرح دهید و اشاره کنید که اکانت تلگرام شما هک شده و در پی بازیابی آن هستیم.

دقت کنید که نحوه مکاتبه شما و بیان مسئله و مشکل ایجاد شده در این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در فیلد Your phone number شماره تماسی که اکانت تلگرام شما به آن متصل است را وارد کنید. در فیلد Your email هم باید آدرس ایمیل خود را ارائه کنید.

در نهایت بر روی گزینه Submit کلیک کنید تا پیغام شما برای پشتیبانی تلگرام ارسال شود. عموما پشتیبانی تلگرام ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ شما را ارسال می‌کند. در این شرایط شاید لازم شود تا مکاتباتی با تلگرام داشته باشید و اطلاعاتی را برای آن ها ارائه کنید تا تلگرام پشتیبانی تلگرام مطمئن شود که شما صاحب اکانتی که مدعی کرده‌اید هستید.

برگرداندن اکانت حذف شده تلگرام

گاهی برای برخی از کاربران تلگرام پیش می آید که اکانت تلگرام خود را حذف می کنند ( دیلیت اکانت ) و بعد از آن به خاطر می آورند که اطلاعات ارزشمندی در اکانت تلگرام خود دارند و یا اینکه کانالی در تلگرام دارند که می بایست قبل از دیلیت اکانت حذف می شد. آیا امکان برگرداندن اکانت حذف شده تلگرام وجود دارد یا خیر ؟

در پاسخ به اینکه آیا امکان بازگردانی اکانت قبلی تلگرام و برگرداندن اکانت حذف شده تلگرام وجود دارد یا خیر ، باید گفت که در صورت حذف اکانت تلگرام ( دیلیت اکانت تلگرام ) ، تلگرام به شما اخطار می دهد که کلیه اطلاعات ذخیره شده شما حذف خواهد شد و دسترسی به آن ها در آینده میسر نخواهد بود.

در صورتی که شما Log out کرده باشید و یا اینکه تنها برنامه را پاک کرده باشید ، بعد از وارد کردن شماره مجددا به اکانت خود دسترسی پیدا کرده و کلیه اطلاعات شما باز خواهد گشت اما در صورت دیلیت اکانت امکان بازگرداندن اکانت حذف شده وجود ندارد . تنها راه حل موجود برای برگرداندن اکانت حذف شده تلگرام این است که وارد telegram.org/support شده و در بخش Please describe your problem مشکل خود را مطرح کنید و از تلگرام درخواست بازگرداندن اکانت حذف شده تلگرام خود را نمایید.

تذکر: میزان شانس شما در برگرداندن اکانت تان بستگی به درصد پاسخگویی تلگرام دارد. بنابراین این راه بصورت ۱۰۰ درصد تضمین شده نمی باشد.

چگونه اکانت حذف شده تلگرام را برگردانیم

به این نکته توجه داشته باشید که پیغام شما باید به زبان انگلیسی نوشته شود و در متنی که وارد می کنید سعی کنید اطلاعاتی مثل تاریخ و محل ایجاد اکانت ، آخرین زمان دسترسی و سایر اطلاعاتی که می تواند به اثبات مالک بودن شما کمک کند را به صورت خلاصه وارد کنید . در بخش your phone number شماره تلفن متصل به اکانت حذف شده را به صورت بین المللی (۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷+) وارد کنید و در بخش your email یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید زیرا نتیجه درخواست شما به آدرس ایمیلی که در این بخش وارد کرده اید ارسال خواهد شد . بعد از پر کردن اطلاعات دکمه Submit را انتخاب کنید .

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
9 نظر
  1. 포니 می گوید

    لطفاً اکانت تلگرام من را برگردانید
    خیلی ممنون

  2. آیناز می گوید

    سلام لطفا اکانت تلگرام من و برگردانید ممنون

  3. ناشناس می گوید

    سلام موبوگرامم دلیت اکانت شده میخوام پیام های موبوگرامم برگردانید

  4. ناشناس می گوید

    سلام من موبوگرامم دلیت اکانت شده میخوام پیام های موبوگرامم برگردانید

  5. آیناز می گوید

    موبوگرامم دلیت اکانت شده میخوام پیام های موبوگرامم برگردانید

  6. آیناز می گوید

    سلام من تلگرامم دلیت اکانت شده میخوام پیام های تلگرامم برگردانید لطفا

    1. ناشناس می گوید

      سلام موبوگرامم دلیت اکانت شده میخوام پیام های موبوگرامم برگردانید

  7. آیناز می گوید

    سسلام موبوگرامم دلیت اکانت شده میخوام پیام های موبوگرامم برگردانید

  8. ناشناس می گوید

    سلام اکانت تلگرامم و برگردانید ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.