رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وقتی مایکروسافت از مشکلی بزرگ عبور می کند

اخیرا مایکروسافت شروع به بازگرداندن به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ کرده است، که حدود یک ماه پیش آن را به دلیل مشکل حذف فایل، از جریان به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ پس کشیده بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از آی تابناک، در حالی که مایکروسافت از آن زمان به بعد به‌طور مفصل توضیح نداده است که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که چنین مشکلی دوباره رخ نخواهد داد، اما هنوز هم مشخص نیست که چطور چنین مسئله‌ای را در انتشار نهایی به راه انداخته است. به همین دلیل ما در این مورد تحقیق کردیم.

به گزارش windows central، پس از اینکه مایکروسافت به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ را متوقف کرد، مشخص شد که اینسایدرهای ویندوز در همان ماه قبل از به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ این موضوع را در فضای بازخورد ویندوز منتشر کرده بودند. در آن زمان بسیاری از مردم تعجب کردند که چرا و به چه علت مایکروسافت این بازخوردها را نادیده گرفته است. با توجه به افرادی که با این موضوع آشنا هستند، مهندسان مایکروسافت در واقع گزارش‌هایی را از اینسایدرها در مورد از دست دادن فایل‌های خود پس از ارتقا مشاهده می‌کنند. اما آن‌ها این گزارش‌ها را با مسئله دیگری که به اندازه واقعی یک مشکل به نظر نمی‌رسید، اشتباه گرفته بودند. به عبارت دیگر اینسایدرها از دست دادن فایل‌های مربوط را به دو صورت مختلف گزارش کردند، که یکی از آنها جدی نبود و در واقع فایل‌ها را حذف نمی‌کرد.

به ما گفته شده است، که مایکروسافت طی ۲ سال گذشته تعداد بسیار کمی از گزارش‌های مبنی بر اینکه “فایل‌های من پس از نصب بیلد یا به‌روزرسانی حذف شده است” در مرکز بازخورد خود دریافت کرده‌ است. وقتی مایکروسافت به این مسائل نگاه کرد، متوجه شد که بعضی از کاربران پس از نصب بیلدهای جدید به یک حساب موقت بوت می‌شوند. پس کاربران این حساب موقت را با حساب اصلی خود اشتباه گرفته بودند و هنگام دسترسی به پوشه‌ی اسناد خود متوجه شدند که تمام فایل‌های آنها از بین رفته است. در واقع تمام فایل‌های آن‌ها دقیقا جایی بود که آن‌ها را در حساب اصلی خود گذاشته بودند و فقط کاربران وارد حساب اصلی خود نشده بودند تا آن‌ها را مشاهده کنند.

در نتیجه مایکروسافت در برخی موارد یک پاپ-آپ را به حساب موقت اضافه کرد، که به کاربر توضیح می‌دهد آن‌ها به پروفایل متفاوتی بوت شده‌اند و همچنین چگونگی خروج از آن حالت را پشتیبانی می‌کرد. به همین دلیل مایکروسافت گزارش‌های اینسایدرها را مبنی بر حذف فایل‌ها پس از نصب به‌روزرسانی اکتبر رد کرد. مهندسان بر این باورند که این گزارش‌ها مربوط به مسئله‌ی حساب موقت می‌باشد که قبلا مورد بررسی قرار گرفته است.

آن‌هایی که واقعا از فایل‌های حذف‌شده رنج می‌برند، دقیقا همان نشانه‌ها را در مرکز بازخورد گزارش کردند. آنها نمی‌دانستند که علت این مسئله چیست، پس صرفا اظهار می‌کردند که فایل‌هایشان حذف شده است. تغییر شناسایی مسیر فایل مشکل اصلی بود، اما اینسایدرها در ابتدا آن را نمی‌دانستند. پس مدت‌ها بود که مایکروسافت این مسئله را با یک مشکل دیگر اشتباه گرفته بود، به همین دلیل به درستی گزارش‌های جدید توجه نمی‌کرد.

مایکروسافت برای جلوگیری از مسائل آینده تغییراتی را ایجاد می‌کند

مایکروسافت در پست اخیر وبلاگ خود به این نکته اشاره کرد شرکت اطمینان می‌دهد که چگونه این مسئله دوباره تکرار نخواهد شد، البته ما فکر می‌کنیم که شرکت از این اطمینان می‌دهد که گزارش‌های حذف فایل را در آینده به‌صورت گسترده مورد بررسی قرار دهد. در کل رسوایی به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ یک فراخوانی عظیم جهت بیداری مایکروسافت و همچنین به‌عنوان یک نتیجه‌ی بزرگ بود تا این شرکت در جهت کسب اطمینان اینکه دیگر همچین اتفاقی رخ نخواهد داد، سیستم‌های داخلی را بهبود بخشد.

برای مثال مایکروسافت یک سیستم جدید با رتبه‌بندی دقیق را در مرکز بازخورد معرفی کرده است تا به مبارزه با این مسائل کمک کند. اکنون اینسایدرها می‌توانند به‌صورت دقیق با مقیاسی از۱ تا ۱۰ یک مسئله را درجه‌بندی کنند. این به مایکروسافت کمک می‌کند تا مشخص شود که چه چیزی واقعا مهم است، اما ممکن است که بسیاری از اینسایدرها از سیستم رتبه‌بندی سوء استفاده کنند و در مورد مسائلی که به آن اندازه فکر می‌کنند مهم نباشد و اغراق کنند. در هر صورت مایکروسافت برای بهبود سیستم داخلی خود تلاش می‌کند و ما امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بیشتر در مورد این موضوع بدانیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.