رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این آیه‌ قرآنی خطر زلزله را برطرف می‌کند

حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در کتب روایی شیعه نقل شده که حضرت فرمودند: «هرگاه در شب ( یا در روز ) و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می‌ترسی آیه‌ای از سوره فاطر را قرائت کن».

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، زمین‌لرزه یا زلزله نوعی جنبش زمین است که به علّت آزاد شدن انرژی ناشی از گسیختگی سریع در گسل‌های پوسته زمین در مدّتی کوتاه روی می‌دهد. یکی از کارهای مهم در وقوع زمین‌لرزه آن است که خود را آماده کنیم تا در صورت وقوع آن، بدانیم باید چه کار کنیم. آماده بودن و دانستن این‌که موقع زلزله چه کاری باید انجام داد، می‌تواند در انجام اقدامات سریع و به‌موقع کمک شایان توجهی کند. ترس و وحشت؛ سرعت عمل و صحت رفتار شما را کاهش می‌دهد.

در توصیه‌های بزرگان دین اسلام برای غلبه بر ترس از زلزله نیز نکاتی بیان شده است که دانستن آن خالی از لطف نیست. آیه ۴۱ سوره مبارکه فاطر یکی از نکاتی است که بزرگان و مفسران قرآن کریم برای غلبه مومنان از ترس از این واقعه توصیه کرده‌اند.

«إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلیماً غَفُوراً»

«خداوند آسمانها و زمین را نگاه می‌دارد تا از نظام خود منحرف نشوند و هرگاه منحرف گردند، کسی جز او نمی‌تواند آنها را نگاه دارد، او بردبار و غفور است!» (سوره فاطر آیه ۴۱ .)

** حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نیز در کتب روایی شیعه نقل شده که حضرت فرمودند: «هر گاه در شب (یا در روز) و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت کن ( که خانه بر سر تو خراب نخواهد شد ان‌شالله ) . [ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۵۱ – عَینُ الحَیات ، ج ۲، ص ۲۴۹ -مکارم الاخلاق، ص۲۹۰- مَن لایَحضُرُه‌ُالفَقیه -تفسیر نورالثقلین جلد ۴، صفحه ۳۶۸ – کَنزُ العُمّال: ج ۱ ص ۴۷۹ ح ۲۰۹۴ . ]

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.