رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هر آنچه باید درباره تکنولوژی سیم‌کارت الکترونیکی بدانید

سیم کارت الکترونیکی یا به اصطلاح (eSIM)، فناوری جدیدی است که با استفاده از آنها، سیم کارت‌های رایج به حاشیه کشانده می شوند.

به گزارش اینتیتر به نقل از میزان، تغییر ظاهر کالا‌ها و محصولات از جمله مسائلی است که با رشد فناوری در ابعاد مختلف شکل گرفته و تاثیرگذاری خود را داشته است.

سیم کارت‌های الکترونیکی (eSIM) نمونه‌ای از فناوری جدید هستند که دنیای سیم کارت را متحول کرده اند.

این دست از سیم کارت‌ها در زبان فنی کارت مدار یکپارچه‌ی عمومی نامیده می‌شود که از ویژگی‌های آن جا گیری بر روی برد دستگاه است، به همین خاطر از ابعاد کوچک تری در مقایسه با سیم کارت‌های معمولی برخوردار است که این ویژگی به سود تولید کننده و مصرف کننده تمام می‌شود.

به بیان دیگر سیم کارت‌های کوچک، فضای کمی از سخت افزار تجهیزات را به خود اختصاص می‌دهد که این امر کوچک شدن محصولات و مصرف کمتر باتری را به دنبال دارد.

به غیر از ابعاد سیم کارت، سیم کارت‌های سنتی قابلیت تنها اتصال به یک پروفایل را دارند که این موضوع در سیم کارت‌های الکترونیکی متفاوت است و در این نوع از سیم کارت‌ها امکان ذخیره و استفاده از چندین پروفایل وجود دارد.

این فناوری علاوه بر استفاده در گوشی‌های تلفن همراه در گجت‌های پوشیدنی، خودرو‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و سایر محصولات مشابه استفاده کنند.

این فناوری که از سوی برخی محصولات پشتیبانی شده، در آینده‌ای نه چندان دور به اکثر محصولات فناوری سیم کارت خور سرایت می‌کند و سیم کارت‌های سنتی را از دور مصرف خارج می‌سازد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.