چطور می‌توان یک خودرو در جزیره کیش اجاره کرد؟

منطقه آزاد کیش یکی از جزایر زیبای دنیا به حساب می آید. این جزیره زیبا در میان آب های خلیج همیشگی فارس قرار دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودرو بانک، جزیره کیش در استان هرمزگان واقع شده است. جزیره کیش مملو از درختان نخل ، اکالیپتوس و دیگر گونه های گیاهی می باشد همچنین یکی از مراکز تجارت مروارید است.

جزیره کیش با اینکه شهر کوچکی می باشد اما از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است. مانند پارک دلفین ها ، مراکز خرید ، سافاری ، آکواریوم ، تفریحات آبی و … .
آب و هوای کیش در اغلب روز ها و فصل های سال تقریبا گرم می باشد. بسیاری از توریست های اروپایی برای استفاده از این آب و هوای گرم به جزیره کیش سفر می کنند. از این رو هر روزه بر جاذبه های زیبای این جزیره افزوده می شود. همانطور که گفته شد جزیره کیش منطقه آزاد است و دارای قوانینی می باشد که این جزیره را با باقی شهر ها متمایز کرده است. حتی قوانین راهنمایی و رانندگی نیز در این جزیره کاملا متفاوت می باشد.

اگر به این جزیره سفر کنید خواهید دید که تمام اتومبیل های موجود لوکس و گران قیمت هستند. حتی تاکسی های موجود در کیش از اتومبیل هایی با قیمت بالا می باشند. به همین دلیل کرایه حمل و نقل درون شهری در این جزیره کمی بالا می باشد. شاید بر این باور باشید که در این شهر کوچک نیازی به گرفتن تاکسی نیست ، اما از آنجایی که کیش از آب و هوای گرمی برخوردار می باشد و همچنین مسافت بین مراکز خرید و دیگر مراکز تفریحی زیاد است باید حتما از وسیله نقلیه برای رفت و آمد استفاده کرد.

اغلب توریست ها خارجی و مسافران ایرانی نیز به صورت گروهی یا خانوادگی به این جزیره سفر می کنند بدیهی است که هزینه رفت و آمد بسیار زیاد می شود و همچنین بسیاری از تاکسی ها قسمت های زیادی از جزیره را پوشش نمیدهند و خارج از مسیرهای پرتردد به جابجایی مسافر نمی پردازند.

از این رو شرکت های مختلفی در این جزیره تحت عنوان ” رنت خودرو ” یا اجاره خودرو وجود دارند. شرکت های اجاره خودرو در قبال دریافت مبالغ مختلف و ضمانت های گوناگون اتومبیل ها را بدون راننده به مسافران و توریست ها اجاره می دهند. این قبیل شرکت ها در جزیره کیش بسیار فراوان می باشند و فقط تعداد محدودی از آنها دارای مجوز رسمی از اتحادیه رنت کاران هستند.

همانطور که گفته شد شرکت های اجاره ماشین در کیش در قبال اخذ مدارک و مبالغ مختلف اتومبیل ها را اجاره می دهند. متاسفانه در سال های اخیر شاهد این بودیم افرادی که به صورت شخصی اتومبیل کرایه می دادند مدارک و مبالغ اجاره مشتریان را پس نداده و مشکلات مختلفی برای مشتریان به وجود آمده است.

معیار مسافران و توریست های خارجی برای اجاره خودرو:
• دارای مجوز رسمی از اتحادیه رنت کاران
• تخفیف های مختلف اجاره خودرو
• صرفه جویی در هزینه رفت و آمد در جزیره کیش
• تجربه رانندگی با اتومبیل های لوکس و مدل بالای اروپایی و امریکایی
• قیمت های متناسب با خدمات دریافتی
• تحویل خودرو در محل مورد نظر مشتری

اتحادیه رنت کاران برای اجاره خودرو ها در جزیره کیش شرایط یکسانی را وضع نموده است و تمامی شرکت های دارای مجوز موظف هستند برای اجاره دادن ماشین ها از این قوانین پیروی کنند. اگر شرکتی این شرایط را برای مشتری وضع نکند بدون شک در حال تخلف است. شرط لازم برای هر مشتری در ابتدا داشتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی می باشد . اتومبیل ها به ۴ دسته کلی تقسیم می شوند :
ماشین های اقتصادی
ماشین های شاسی بلند
ماشین های اسپرت
ماشین های لوکس

اتومبیل های هر ۴ دسته از بهترین خودرو ها می باشند که بر اساس مدل و نوع ، دسته بندی شده اند. قیمت اجاره ماشین در کیش با توجه به نوع خودرو ها تعیین می گردد که این قیمت ها نیز توسط اتحادیه رنت کاران مشخص شده است.

• پرداخت هزینه مصوب بابت ضمانت که در زمان تحویل خودرو بازگردانده می شود.
• پرداخت هزینه مصوب بابت ضمانت خلافی که بعد از ۳۰ روز از تحویل خودرو بازگردانده می شود.
• پرداخت هزینه یک روز اجاره برای رزرو خودرو

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.