رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خودروسازان ملزم به انجام تعهدات در قراردادها هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خودروسازان ملزم به انجام تعهدات در قراردادها هستند، گفت: در ماه‌های گذشته به دلیل کاهش تولید خودرو امکان کاهش پلکانی قیمت وجود نداشته اما با توجه به افزایش تولید انتظار داریم به تعهدات عمل شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از خانه ملت، «رضا رحمانی» با بیان اینکه خودروسازان موظف شده اند براساس تعهدات مندرج در قرارداد با مشتریان عمل کنند، تصریح کرد: آخرین تصمیمات درخصوص قیمت خودرو به شهریورماه امسال و قبل از تصدی من در وزارتخانه بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: به دلیل اختلاف قیمت خودرو بین بازار آزاد و فروش کارخانه مصوب شده تا در حاشیه بازار، محصولات خودروسازان عرضه و به تدریج قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ به اینگونه که در هر نوبت عرضه خودور ۵ درصد زیر قیمت قبلی محصولات ارائه شود تا جایی که قیمت‌ بازار و کارخانه به نقطه تعادل و قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

رحمانی با تاکید بر اینکه در ماه‌های گذشته به دلیل کاهش تولید امکان کاهش پلکانی قیمت خودرو وجود نداشت، عنوان کرد: با توجه به افزایش تولید خودرو انتظار داریم به تعهدات عمل شود و با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند، این موضوع نیازمند برنامه زمانبندی است.

بسته ای برای صنعت خودرو در دست تدوین است
وی با اشاره به اینکه برای صنعت خودرو بسته‌ای آماده کرده‌ایم که در حال تدوین است، اضافه کرد: براساس برنامه تهیه شده صنعت خودرو با توجه به شعار سال و تحریم‌ها باید ساخت داخل افزایش پیدا کند که در این زمینه، توانمندی‌ لازم را داریم.

رحمانی اظهار داشت: در این زمینه، رابطه خودروساز با قطعه ساز نیز نیازمند بازنگری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر اینکه منظور ما از صنعت خودرو ۲ خودروساز بزرگ نیست بلکه زنجیره تولید و تامین کنندگان قطعات است، خاطرنشان کرد: بدنه کارشناسی وزارتخانه، خودروسازان، قطعه‌سازان و بخش خصوصی در طراحی بسته صنعت خودرو مشارکت کرده‌اند که باید در قالب برنامه بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت منجر به اصلاح ساختارها و اصلاح وضعیت صنعت خودروسازی کشور شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.