رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بازاری‌ها: قیمت دلار در کانال های تلگرامی خیالی است

قیمت دلار در بازار آزاد از صبح امروز سیر صعودی را پیش گرفته بود ولی بعد از گذشت چند ساعت نرخ بازار به نرخ صرافی های بانک ها نزدیک شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، سیر قیمتی در بازار ارز از صبح امروز صعودی شد و برای ساعتی قیمت ها به کانال ۱۲ هزاری هم وارد شد اما هم اکنون قیمت فروش دلار در خیابان فردوسی به قیمت های اعلامی توسط صرافی های بانک ها نزدیک شده است.

قیمت دلار در صرافی های بانک ها هم اکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان است؛ قیمت فروش دلار در بازار آزاد نیز حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان است.

این درحالی است که با وجود کاهش قیمت ها در بازار، هنوز برخی کانال های تلگرامی بر طبل گرانی می کوبند و اصرار دارند که قیمت واقعی در بازار خیلی بالاست.

بازاری ها می گویند امروز بازهم جو روانی موجب افزایش قیمت ها شد ولی تجربه نشان داده که افزایش قیمت روانی کوتاه مدت خواهد بود.

یکی از بازاری ها به سیاست های بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه چند هفته اخیر باید منتظر برنامه جدید بانک مرکزی باشیم؛ بعید است که دوباره بانک مرکزی اجازه مانور قیمتی به دلال ها را بدهد.

 قیمت دلار آزاد به صرافی ملی نزدیک شد

یکی از فعالان بازار می گوید: صبح امروز با توجه به اختلاف قیمت دلار در صرافی های دولتی و بازار آزاد، صف هایی مقابل این صرافی ها شکل گرفته بود ولی بعد از افزایش قیمت در این صرافی ها، از جمعیت حاضر در صف ها کاسته شد.

وی می گوید: افزایش قیمت دلار در صرافی های دولتی موجب شد تا قیمت دلار در بازار آزاد به این صرافی ها نزدیک شود.

یکی از کاسب های حاضر در خیابان فردوسی درباره چرایی افزایش قیمت ها در بازار می گوید: دلیل اصلی افزایش قیمت ها در بازار تعطیلات ژانویه و تغییرات جدید در سود بانکی است.

 بازار شوکه است/ خرید و فروش آنچنانی نداریم

بازاری ها درباره اینکه الان خریدار در بازار بیشتر است یا فروشنده می گویند: الان همه شوکه هستند؛ نه کسی می خرد نه کسی می فروشد.

آنها می گویند: وقتی اینطور یکدفعه افزایش قیمت ارز است،‌ نه کسانی که می خواهند بخرند، می خرند نه کسانی که می خواهند بفروشند، می فروشند.

کاسبی کانال های تلگرامی از آشفتگی بازار/ روی قیمت این کانال ها حساب باز نکنید

یکی از افرادی که سالهاست در بازار ارز فعالیت می کند درباره خبرهای کانال های تلگرامی مبنی براینکه جمعیت زیادی در بازار برای خرید حضور دارند، گفت: این افرادی که مدام می گویند مردم همه خریدار هستند، کاسب هستند و دوست دارند دلار گران شود. اصلا روی این قیمت ها حساب باز نکنید.

وی تاکید دارد که این کانال ها همه کاسبی می کنند؛ مردم هم که خبر ندارند فکر می کنند اینها در دل بازار هستند درحالی که اینها از بالا رفتن قیمت ها سود می کنند.

این بازاری گفت: بعنوان مثال، صبح که هیچ خبری نبود، یکی از همین کانال ها می گفت قیمت دلار ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان است درحالی که ما خودمان در بازار بودیم و می دانستیم این قیمت ها خیالی است.

کانال های تلگرامی زیادی هستند که نانشان را از آب گل آلود بازار ارز در می آورند و مدتی است که با مانور قیمتی اصرار دارند که بازار آرام نیست ولی گفت وگو با جمعی از کاسب های خیابان فردوسی که شغل چند ساله شان خرید و فروش در بازار آزاد است بیانگر آن است که مردم باید محتاط باشند و فریب این کانال های تلگرامی را نخورند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.