رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

صالحی: آماده ارائه تجارب هسته‌ای به کشورهای همسایه هستیم

رییس سازمان انرژی اتمی ثبت “اینستکس” از سوی کشورهای اروپایی را “امیدوار کننده‌” خواند و گفت: انتظار داریم اروپایی‌ها قدم‌های نهایی را با شتاب بیش‌تری بردارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر صالحی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله صنعت هسته‌ای کشور در باغ موزه دفاع مقدس درباره سازوکار مالی اروپا که هفته گذشته از سوی سه کشور اروپایی اعلام و ثبت شد، در جمع خبرنگاران گفت: اروپایی‌ها در بعد اقتصادی قدم امیدوارکننده‌ای برداشتند، امیدواریم در همین مسیر با سرعت و شتاب بیشتر حرکت کنند. آن‌گونه که خودشان اعلام می‌کنند مشکلاتی دارند و با وجود اینکه با تأخیر انجام دادند، در عین حال ثبت شرکت اینستکس قدم امیدوارکننده‌ای است و انتظار داریم قدم‌های نهایی را بردارند.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی همواره آماده است و چنانچه طرف مقابل در چارچوب تعهدات برجامی عمل نکند، تصمیمات مقتضی را در زمان خود خواهیم گرفت.

صالحی در ادامه با بیان اینکه اکنون می‌توانیم راکتورهای تحقیقاتی را طراحی کنیم، افزود: اگر کشورهای همسایه علاقه‌مند به راکتورهای تحقیقاتی آب سبک هستند می‌توانیم برای آنها طراحی و در اختیار آنها بگذاریم و آموزش بدهیم که رادیوداروی خود را تولید کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه “ما به قسم خود پایبندیم” گفت: اینکه می‌گویند صنعت هسته‌ای متوقف شده است چنین نیست و باید دستاوردهای هسته‌ای به مردم نشان داده شود. ما در اکتشاف و استخراج قدم‌های بلندی برداشته‌ایم.

صالحی درباره همکاری با اروپایی‌ها نیز گفت: همکاری در بعد فنی خوب جلو می‌رود و حتی پروژه‌هایی را اروپایی‌ها در ایران انجام می‌دهند از جمله ایجاد بهترین مرکز ایمنی هسته‌ای در غرب آسیا که ۲۰ میلیون یورو برای آن تعهد کرده‌اند. در بعد سیاسی و حقوقی اختلاف نظرهایی داریم، اروپایی‌ها انتظارات خودشان را دارند و ما هم آرای خودمان را داریم. ما در مدار سیاسی خود حرکت می‌کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.