رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بورس دوباره سبزپوش شد

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار برخلاف روز گذشته که بیش از ۱۸ هزار واحد سقوط کرده بود دوباره بر مدار سقوط حرکت کرد و بیش از ۹۰۰۰ واحد رشد داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه با ۹۷۸۲ واحد صعود در رقم ۵۱۵ هزار و ۵۸۳ واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۸۸۳ واحد رشد و رقم ۱۷۴ هزار و ۴۶۹ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز ۷۰۳ هزار معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۳۰ میلیارد ریال انجام دادند. در بازار امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید، مخابرات ایران و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان و فولاد خراسان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

همچنین بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین‌سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده در بازار بورس بودند. در آن سوی بازار سرمایه فرابورس نیز برخلاف روز گذشته روند صعودی داشت و شاخص کل این بازار با ۱۴۰ واحد رشد به رقم ۶۶۷۵ واحد رسید. در این بازار ۵۱۸ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال ثبت شد.

سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون، گروه توسعه مالی مهر، تولید نیروی برق دماوند، بیمه کوثر، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت در فرابورس را گذاشتند.

سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود نمادهای پربیننده در فرابورس بودند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.