رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واگذاری ۶۲ هزار اینترنت VDSL برای مشترکان مخابرات

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات ایران، تاکنون برای ۲۴۸هزار مشترک ظرفیت VDSL دایر کرده که ۶۲ هزار آن واگذار شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با جایگزینی فناوری ADSL که از سیم مسی تلفن برای ارسال اینترنت استفاده می‌کند با VDSL که از فیبر نوری بهره می‌گیرد، می‌توان سرعت اینترنت را تا حداکثر پنج برابر افزایش داد. به همین دلیل مدتی است فرآیند این جایگزینی در حال انجام است و اکنون نوبت به شهرهای تهران و قم رسیده است.

چندی پیش محمدجواد ‌آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – درباره درخواست کاربران برای اینترنت رایگان و افزایش سرعت توضیح داد: اینترنت با چهار برابر سرعت برای تلفن همراه نیست و برای اینترنت خانگی است. اینترنت خانگی عموما روی سیم مسی ارائه می‌شود و به فاصله منزل کاربران تا مرکز مخابراتی وابسته است. با تکنولوی ADSL، ماکزیم سرعت ممکن از یک خط مسی، ۱۶ مگابیت‌برثانیه است.

در این راستا وزیر ارتباطات با بیان اینکه شبکه‌ اینترنت خانگی با چهار برابر سرعت ADSL یا همان شبکه‌ VDSL، در تهران با سرعت خوبی در حال نصب است، در اینستاگرام نوشت: امروز بازدیدهای میدانی از مراحل نصب تجهیزات شرکت‌های مخابرات ایران و شاتل در تهران داشتم و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتم. نیاز به هماهنگی بیشتری با شهرداری تهران دارند که فردا برای حل مشکلات به شهرداری خواهم رفت تا با مساعدت شهردار تهران، کار سرعت بیشتری بگیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مخابرات ایران، برای ۲۴۸هزار مشترک ظرفیت دایر کرده که ۶۲هزار آن واگذار شده است. البته تا کنون ۱۵۰هزار مشترک مخابرات ایران در تهران درخواست ارتقا داده‌اند که واگذاری به مابقی هم با سرعت در حال انجام است. شاتل هم برای ۱۰هزار مشترک، خدمات پرسرعت جدید دائر کرده که ظرف هفته آینده تقدیم مشترکین خود خواهد کرد.

او که اواسط فروردین ماه سال جاری وعده داده بود، در برنامه توسعه‌ای طی دو ماه، ۸۵۰ هزار پورت در تهران و قم دایر خواهد شد، امروز نیز اظهار کرد: کار با سرعت خوبی در حال انجام است و بر سر قولی که به شما دادیم، هستیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.