رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همکاری هواوی با ۱۸ خودروساز چینی برای توسعه فناوری ۵G

هواوی جزو شرکت‌هایی است که با جدیت تمام فناوری ۵G را دنبال می‌کند. پیش از آغاز تحریم‌ها، این غول تکنولوژی با همکاری برندهایی مثل پورشه و آئودی در حال بررسی پتانسیل‌های ۵G در صنعت خودروسازی بود. اما تحریم‌های سختی که از سوی دولت ایالات متحده وضع شده، هواوی را با چالش‌های بزرگی مواجه نموده و این کمپانی چینی دیگر نمی‌تواند مثل سابق به همکاری با سایر برندهای بزرگ بپردازد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، این امر سبب شده غول فناوری چینی برای پیشبرد اهداف خود در زمینه ۵G به همکاری با برندهای داخلی رو بیاورد. برای این کار هواوی اخیرا ائتلافی را از ۱۸ شرکت خودروساز چینی تشکیل داده تا اکوسیستم اختصاصی خود را توسعه دهد.

گروه FAW، گروه SAIC، گروه BAIC، گریت وال موتور، BYD، هولدینگ چری و نانجینگ ایویکو برخی از مهم‌ترین برندهایی هستند که نامشان در این ائتلاف دیده می‌شود. تمرکز روی پروژه‌هایی مثل شبکه ارتباطی هوشمند و هدایت خودکار دو هدف اصلی این ائتلاف عنوان شده است.

به دلیل پتانسیل‌هایی که فناوری ۵G دارد، قابل پیش‌بینی است که با فراگیر شدن آن در آینده نزدیک سیستم اینفوتینمنت خودروها تا حد زیادی متحول گشته و وسایل نقلیه بیش از پیش به کامپیوترهای متحرک بدل خواهند شد.

همکاری هواوی با خودروسازان می‌تواند به یک بازی برد برد تبدیل گردد، چرا که از یک سو زمینه‌ها را برای حضور این شرکت در صنعت خودروسازی فراهم می‌کند و از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز چینی را قادر می‌سازد با تولید محصولاتی پیشرفته‌تر و مدرن‌تر قدرت رقابت‌پذیری بیشتری با برندهای مطرح بین‌المللی داشته باشند.

حتما می‌دانید هواوی از اواسط ماه می ۲۰۱۹ (دقیقا یک سال پیش) به خاطر آنچه که همکاری با دولت پکن در راستای جاسوسی توصیف شده، تحت تحریم‌های شدید دولت ایالات متحده قرار گرفته است. از آن تاریخ به بعد این شرکت اجازه استفاده از محصولات آمریکایی از جمله سیستم عامل‌ها را ندارد.

علاوه بر این، دولت آمریکا با تحت فشار قرار دادن متحدان خود از جمله چند کشور اروپایی، آنها را از استفاده از تجهیزات ساخت شرکت هواوی و یا امضای قرارداد در راستای توسعه شبکه ۵G برحذر داشته است.

تاکنون هواوی تمامی اتهامات مطرح شده از سوی ایالات متحده را رد کرده است. این شرکت از کاخ سفید درخواست نموده اگر سندی در مورد اتهامات و ارتباط هواوی با دولت چین در دست دارد، آن را منتشر کند.

در حال حاضر هواوی به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کند کسب و کار خود را از اثرات منفی تحریم‌ها در امان نگه دارد. توسعه سیستم عامل و فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی به منظور جایگزینی اندروید و گوگل پلی دو مورد از گام‌های بزرگ چینی‌ها در این زمینه هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.