رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۷ فیلم کمتر دیده شده از آل پاچینو

آل پاچینو از بازیگران معروف تاریخ سینمای آمریکاست که مخاطبان زیادی فیلم‌های او را تماشا کرده اند، اما فیلم‌های کمتر دیده شده نیز در کارنامه این بازیگر وجود دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، آل پاچینو سال گذشته در دو فیلم سینمایی نامزد اسکار «روز و روزگاری در هالیوود» و «مرد ایرلندی» نقش آفرینی کرد و توانست نامزد بخش بازیگر مکمل مرد این جوایز نیز بشود. اگرچه نقش او در فیلم «روز و روزگاری در هالیوود» تارانتینو کوتاه بود، اما قابل تحسین بود.

آل پاچینو با درخشیدن در آثار تلویزیونی مثل فیلم سینمایی «پترنو» و همچنین سریال «شکارچیان» نشان داده هنوز هم در هر زمینه و عرصه‌ای از سینما گرفته تا تلویزیون و تئاتر می‌تواند موفق و تاثیرگذار باشد. البته فیلم‌های ناامید کننده هم مثل هر بازیگر دیگری وجود دارد، اما نقش آفرینی‌های درخشان او در پدرخوانده، بعد از ظهر سگی، سرپیکو و صورت زخمی در رزومه او باعث می‌شود کاملا معدود فیلم‌های نامناسب او را فراموش کنیم.

تحقیر «Humbling»

آل پاچینو در این فیلم سینمایی مستقل همبازی گرتا گرویگ است که البته همکاری خوبی را رقم می زند. البته مطمئنا این فیلم سینمایی برای همه جذاب نخواهد بود و این موضوع از میزان فروش فیلم مشخص است. این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو نیز نمایش داده شد. این فیلم داستان هنرمندی به نام سیمون اکسلر است که در شصت سالگی اعتماد به نفس خود را از دست داده است. او در این فیلم استادانه نیست، اما به اندازه کافی بازی او هیجان انگیز است.

دو بیت «Tow Bites»

جیمز فولی سابقه کارگردانی فیلم‌های مشهور زیادی را بر عهده داشته است. «دوبیت» دومین همکاری او با آل پاچینو محسوب می‌شود که البته در مقایسه با فیلم قبلی آنها یعنی «گلن گری گلن راس» سطح پایین تری دارد، اما با این حال این فیلم شایسته توجه بیشتری بود. پاچینو در این فیلم سینمایی نقش مکمل را بازی می‌کند، اما با این حال تمامی توجه را به خود جلب می‌کند. این یک تجربه منحصر به فرد برای آل پاچینو بود تا نشان دهد در زمان کوتاه هم چه کار‌هایی از او بر می‌آید.

فرانکی و جانی «Frankie and Johnny»

ترنس مک نالی، نویسنده این فیلم سینمایی است که امسال به دلیل مبتلا شدن به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد. آل پاچینو در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که از زندان آزاد شده و اکنون در یک رستوران کار می‌کند. میشل فایفر بازیگر دیگر این فیلم است که هر دوی آنها را با نقشی متفاوت در فیلم «صورت زخمی» دیده بودیم.

قهوه چینی «Chinese Coffee»

این فیلم سینمایی بر اساس یک نمایش تئاتر است که در سال ۱۹۹۲ اجرا شده بود. آل پاچینو بازیگر این تئاتر بود و در سال ۲۰۰۰ خودش تصمیم گرفت که نمایش را در فرمت سینمایی کارگردانی کند. این فیلم سینمایی عامه پسند نیست، اما پر از نقل قول‌های ارزشمند و نگاه به عقبی به ادبیات کلاسیک است.

تو جک را نمی‌شناسی «You Don’t know jack»

همانطور که گفتیم آل پاچینو در فیلم‌های تلویزیونی هم موفق بوده و این فیلم یک مورد از آنهاست که جوایز زیادی را هم تصاحب کرده است. با این حال شاید هنوز نام این فیلم برای بعضی‌ها نا آشنا باشد. پاچینو برای این نقش نامزد جایزه انجمن بازیگری گلدن گلوب شد، نقشی که شاید یکی از پیچیده‌ترین نقش‌های او در سینما باشد. داستان فیلم برگرفته از زندگی جک کورکیان است که در دهه ۹۰ در آمریکا به جرم کمک به خودکشی محاکمه شد.

تاجر ونیزی «The Merchant of Venice»

یک فیلم دست کم گرفته شده اقتباسی از رمان‌های شکسپیر فیلم «تاجر ونیزی» است که به دلیل محتوای حساسش به یهود ستیزی متهم شد و مورد غفلت قرار گرفت. این فیلم داستان فردی را روایت می‌کند که به هزار سکه نیاز پیدا می‌کند و برای تامین آن پیش یک نزول خوار یهودی می‌رود. اما این یهودی در صورت بازپرداخت نشدن این پول شرط عجیبی را می‌گذارد.

مترسک «Scarecrow»

حضور جین هکمن و آل پاچینو دو مورد از بزرگتری بازیگران تاریخ سینما شاید به اندازه کافی دلیل قانع کننده‌ای برای دیدن فیلم «مترسک» باشد. این فیلم یکی از بهترین‌ها در نوع و ژانر خودش است. بازی آل پاچینو در این فیلم که نخل طلای کن را دریافت کرده قابل تحسین است اگرچه هیچ گاه در کنار بازی‌های او در فیلم‌های «پدر خوانده»، «سرپیکو» و «بعد از ظهر سگی» از آن یاد نمی‌شود.

داستان فیلم از این قرار است که مکس (جین همکن) تازه از زندان آزاد شده است و به دنبال شریکی برای کار می‌گردد. در راه برگشت از زندان به فرانسیسکولیون (آل پاچینو) بر می‌خورد. مکس، فرانسیس را به شراکت در انجام شغلی دعوت می‌کند و فرانسیس هم قبول می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.