رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شرط مهم شفر برای تخفیف دادن به استقلال

مدیران وقت باشگاه استقلال تأکید کردند می‌خواهند قضیه وینفرد شفر از طریق مذاکره و به شکلی مسالمت‌آمیز حل کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، وینفرد شفر بهار سال گذشته بلافاصله پس از اینکه اخراج شد، تأکید کرد اگر باشگاه استقلال کلیه حق و حقوقش را به طور کامل نپردازد از طرف ایرانی به فیفا شکایت خواهد کرد. البته مدیران وقت باشگاه در آن زمان قضیه را اصلاً جدی نگرفتند و در نهایت این اتفاق هم رخ داد. مرد آلمانی از استقلال شکایت کرد و کمیته انضباطی فیفا هم این باشگاه را محکوم به پرداخت ۵۵۰ هزار دلار کرد. زمانی که حکم مذکور صادر شد، مدیران وقت باشگاه استقلال تأکید کردند می‌خواهند قضیه را از طریق مذاکره و به شکلی مسالمت‌آمیز حل کنند. اتفاقاً احمد سعادتمند می‌خواست در جلسه‌ای مستقیم با شفر ماجرا را حل کند ولی شیوع ویروس کرونا موجب شد برنامه‌ها به هم بریزد، اما ظاهراً حالا اتفاقات خوبی برای طرف ایرانی در حال وقوع است. وقایعی که به معنای واقعی کلمه می‌تواند از نظر مالی کمک حال آبی‌پوشان پایتخت شود.

تخفیف ۲۰۰ هزار دلاری

وقتی حکم شفر صادر شد، کاملاً مشخص بود رقم قابل ملاحظه‌ای از آن در واقع جریمه باشگاه استقلال است که بابت دیرکرد پرداخت دستمزد سرمربی اسبق خود باید بپردازد. در واقع ۲۰۰ هزار دلار رقم مذکور، جریمه‌ای بود که فیفا برای استقلال در نظر گرفته بود ولی ظهر دیروز برخی عوامل نزدیک به مدیران ارشد باشگاه مدعی بودند مذاکرات از طریق منابع مناسب در حال انجام است و به احتمال زیاد شفر حاضر می‌شود فقط اصل دستمزدش را دریافت کند و غرامت تعیین شده توسط فدراسیون جهانی را به استقلالی‌ها ببخشد. اتفاقی که اگر رخ بدهد طرف ایرانی چند میلیارد تومان پیش خواهد افتاد و از نظر مالی مسئله کاملاً به سودش خواهد شد. در واقع این اتفاق در صورت وقوع به سود کل فوتبال ایران می‌شود، چون مانع خروج ارز در این شرایط ویژه از مملکت خواهد شد.

پول پسرم را بدهید

البته به نظر می‌رسد وینفرد شفر برای تحقق این امر و کمک کردن به استقلال شرطی هم دارد که انجام آن چندان دشوار نیست و در این شرایط کاملاً مقرون به صرفه تلقی می‌شود. پیرمرد آلمانی از طریق دوستان مشترک به استقلالی‌ها پیغام داد اگر می‌خواهند از او تخفیف بگیرند، باید ابتدا خیلی سریع مقدمات تسویه‌حساب با پسرش را فراهم کنند در غیر این صورت قضیه دوباره مشکل‌دار خواهد شد. ساشا شفر در دوران سرمربیگری پدرش به عنوان آنالیزور تیم کنار استقلال قرار داشت و ظاهراً در حال حاضر مبلغ ۱۰۰ هزار دلار از باشگاه ایرانی طلبکار است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.