جیمیل برای مقابله با اسکمرها لوگوی شرکت ها را به ایمیل آنها اضافه می کند

گوگل اعلام کرده که در چارچوب آپدیت های امنیتی اخیر برای G Suite، استاندارد جدیدی را برای احراز اصالت ایمیل ها تعریف کرده و از این پس آیکون متعلق به شرکت ها و برندها را در کنار ایمیل ارسالی از سوی آنها (که البته به تایید گوگل نیز رسیده است) نمایش می دهد؛ به لطف این اقدام انتظار می رود که حملات فیشینگ و دیگر فعالیت های مخرب ایمیلی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، به کمک این استاندارد که شاخص های برند برای شناسایی پیام نام دارد گوگل لوگوی متعلق به برندها را (از سازمان هایی که پیشتر اصالت ایمیل هایشان با استفاده از سیستم DMARC تایید شده) درون حباب های آیکون کاربری جیمیل نمایش خواهد داد.

اما برای آنکه لوگوی برندی در اینباکس کاربران نمایش داده شوند و به گیرنده ها ثابت گردد که ارسال کننده دقیقا همان شرکت است، باید یک فرایند بازرسی ضد سوء استفاده را پشت سر بگذارد که به تعبیر گوگل نوعی روند اعتبارسنجی است و توسط دو شرکت شناخته شده این حوزه به نام های Entrust Datacard و DigiCert انجام می شود.

این فرایند اعتبارسنجی همانطور که گفته شد تلاش هکرها برای انجام حملات فیشینگ را مختل می کند و به کاربران کمک خواهد کرد که بهتر اصالت یک ایمیل را تشخیص دهند؛ در نتیجه کلاهبرداران اینترنتی دیگر به آسانی نمی توانند خود را به عنوان شرکت های معتبر جا بزنند و از کاربران کلاهبرداری کنند. گوگل اعلام کرده که طرح پایلوت آن طی هفته های آتی با چند شرکت محدود آغاز می شود هرچند که پس از این بازه شرکت های بیشتری میتوانند از این استاندارد استفاده نمایند.

اقدام اخیر گوگل در عمل بسیار شبیه به تیک آبی رنگی است که در شبکه های اجتماعی برای پروفایل های اصلی شاهدش هستیم منتها اینبار خبری از تیک آبی نیست و در عوض این لوگوی شرکت هاست که اعتبار ایمیل دریافتی را نشان میدهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.