رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مدل مفهومی از شاسی بلند برقی کادیلاک لیریک معرفی شد

کراس اور تمام‌برقی کادیلاک در سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود. طرح مفهومی این خودرو با نام لیریک، تصویری از زبان طراحی جدید کادیلاک و محصولات برقی شرکت سازنده ارائه می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، با گذشت مدت قابل توجه پس از تسلا، برندهای مختلف دنیا برای ساخت کراس‌اورهای برقی تلاش می‌کنند. طی یک سال اخیر، مرسدس بنز، آئودی و فورد هم تولیدکننده‌ی شاسی‌بلندهای کوچک برقی شدند؛ اما به نظر می‌رسد جنرال موتورز و برند کادیلاک، در حدود سال ۲۰۲۳ به این جمع بپیوندد.

جنرال موتورز در تلاش است تا فناوری اختصاصی خود را برای باتری‌ها داشته باشد. این تجهیزات با نام آلتیوم (Ultium) شناخته می‌شوند و قرار است شعاع حرکتی قابل توجه ارائه دهند. کراس‌اور لیریک ۲۰۲۳ نیز، دارای باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی آلتیوم خواهد بود که انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

لیریک در دو نسخه‌ با سیستم دیفرانسیل عقب و دودیفرانسیل تولید خواهد شد. این خودرو همراه باتری‌های نصب شده در بدنه نزدیک به زمین، نسبت تقسیم وزن ۵۰-۵۰ جلو و عقب دارد تا فرمان‌پذیری بهتری داشته باشد. دیگر مشخصات فنی شاسی بلند برقی کادیلاک، شامل قدرت و گشتاور هنوز اعلام نشده است.

زبان طراحی شرکت سازنده برای خودروهای برقی، شامل المان‌های خاص در لیریک ۲۰۲۳ خواهد بود. جلوپنجره با طرح اختصاصی شامل فضای بسته و دارای LED است که طرح‌هایی متنوع فراهم می‌کند. چراغ‌های اصلی متفاوت از مدل‌های متداول، بسیار باریک و مخفی هستند. در این طرح مفهومی، ردیفی از LED با چیدمان عمودی در طرفین سپر، بیشترین کاربرد را برای تامین روشنایی در شب خواهد داشت.

طراحی پشت لیریک بیش از جلو خودرو، جذاب و خلاقانه به نظر می‌رسد. بخشی از چراغ‌ها روی ستون عقب نیز کشیده شده‌اند و نمای دید جانبی را پوشش می‌دهند؛ درحالی‌که طرفین سپر هم دارای LED هستند. این خودرو حتی برای دستگیره‌های ورودی در، از LED استفاده می‌کند. مدیران کادیلاک اعلام کرده‌اند محصول نهایی برای تولید انبوه، حدود ۸۵ درصد از جزئیات طراحی نسخه مفهومی را تکرار خواهد کرد.

در فضای داخلی، لیریک دارای بزرگ‌ترین نمایشگر تمام رنگی تاریخ خودروسازی امریکا است. مانیتور LED با اندازه ۳۳ اینچ و تفکیک یک میلیارد رنگ، بخش قابل توجهی از داشبورد و پنل پشت فرمان را پوشش می‌دهد. فناوری‌های مدرن کادیلاک، شامل سیستم رانندگی خودکار سوپرکروز، پارک از راه دور و نسل جدید نمایش اطلاعات روی شیشه (head-up display) در لیریک استفاده خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.