رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام رشته‌ دانشگاهی کمترین بیکار را در جامعه دارد؟

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: اقتصاد یکی از رشته‌هایی است که کمترین میزان بیکار را دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته با داشتن مدرک کارشناسی می‌توانند کسب و کار آزاد راه‌اندازی و نقش عمده‌ای در کارآفرینی ایفا کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از آنا، طاهره آخوندزاده با اشاره به آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در رشته‌های مختلف اظهار کرد که رشته اقتصاد یکی از رشته‌هایی است که کمترین میزان بیکار را دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته با داشتن مدرک کارشناسی می‌توانند کسب و کار آزاد راه‌اندازی و نقش عمده‌ای در کارآفرینی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموختگان رشته اقتصاد از ذهن فعال و انتخاب‌گر برخوردار هستند و اگر در رشته خود مشغول به کار نشوند به واسطه ذهن تحلیل‌گرشان، آشنایی صحیح با مسائل، مباحث اقتصادی و نگاه کارشناسانه‌ای که به جامعه و پیرامون آن دارند از آینده شغلی مناسبی برخوردار خواهند بود.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تأکید بر اینکه اقتصاد همواره یکی از رشته‌های پایه و اصلی مورد نیاز در آزمون‌های استخدامی است، یادآور شد: فارغ‌التحصیلان این رشته به لحاظ داشتن ذهن منضبط و منسجم، کارمندان موفقی در نهادها و دستگاه‌های مختلف هستند.

آخوندزاده با بیان اینکه آینده شغلی هرکس به تلاش و پشتکار او بستگی دارد، متذکر شد: فارغ‌التحصیل هرچه علم و مهارت بیشتری در اقتصاد داشته باشد از جایگاه شغلی بهتری بهره‌مند خواهد شد.

اقتصاد قدیمی‌ترین رشته‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است

وی با اشاره به اینکه اقتصاد از قدیمی‌ترین رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است گفت: این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد (گرایش توسعه اقتصادی) و دکتری (گرایش مالی) دانشجو می‌پذیرد که داوطلبان ورود به رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی می‌توانند بدون آزمون مشغول به تحصیل شوند.

مدیر گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تبیین کرد: تعداد ۲۵ دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند که وارد بازار کار شده و در حوزه مرتبط با اقتصاد مشغول فعالیت هستند.

آخوندزاده با بیان اینکه باید دانشجویان اقتصاد در درس ریاضی قوی باشند، تأکید کرد: دانشجوی اقتصاد باید به موضوعات اجتماعی علاقه‌مند باشند و الفبای جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روانشناسی را بداند، چراکه اقتصاد یک حلقه از علوم اجتماعی است و زنجیره علوم اجتماعی نیز به هم مرتبط است.

وی تصریح کرد: داوطلبان ورود به رشته اقتصاد می‌توانند با ورود به سایت https://azmoon.iau.ac.ir و اعلام علاقه‌مندی در این رشته تحصیل کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.