رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مرورگر گوگل کروم در اندروید ۱۰ درصد سریع‌تر می‌شود

علاوه بر سرعت بارگذاری سریع‌تر مرورگر کروم، گفته می‌شود میزان مصرف باتری نیز در هنگام استفاده از مرورگر اندرویدی کاهش می‌یابد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، گوگل با ارسال پستی در وبلاگ رسمی خود نوشت که تغییرات جدید در مرورگر کروم نسخه اندروید با بهبود عملکرد آن همراه است و سرعت بارگذاری را تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. الکس آینسلی، یکی از مقامات گوگل در بلاگ توضیح می‌دهد: «زمانی‌که در حال انجام وظایف روزانه خود هستید، سرعت پایین بارگذاری تب‌ها در مرورگر کروم می‌تواند تأثیر بدی روی عملکردتان بگذارد.»

طبق گفته‌های الکس آینسلی، مدیریت تب‌ها با تغییرات اساسی همراه شده است؛ به‌صورتی‌که مرورگر، منابع موجود از حافظه و انرژی را به تب‌های فعال اختصاص می‌دهد تا منابع توسط تب‌های غیرفعال هدر نروند. در ادامه مکس کریسف، مدیر امور مهندسی کروم توضیح می‌دهد:

تغییراتی که روی کروم ایجاد کرده‌ایم نه‌تنها به افزایش سرعت بارگذاری تب‌ها کمک کرده است؛ بلکه به کاهش میزان مصرف انرژی و فشار به حافظه رم نیز کمک شایانی می‌کند.

در ماه مه، گوگل قابلیتی از مرورگر کروم را معرفی کرد که کاربر امکان دسته‌بندی تب‌ها را داشت و می‌توانست گروهی از تب‌ها را باز یا بسته کند. چنین قابلیتی به مدیریت هرچه بهتر تب‌ها کمک می‌کرد و درواقع از ویژگی‌هایی بود که بسیاری از کاربران از گوگل درخواست می‌کردند.

درحال‌حاضر، قابلیت دیگری نیز برای مرورگر کروم در نظر گرفته شده است؛ ویژگی که هم‌اکنون در نسخه بتا قرار گرفته و به‌زودی همراه‌با نسخه اصلی منتشر می‌شود. ویژگی جدید کروم به کاربر اجازه می‌دهد پیش‌نمایشی از تب‌ها به‌صورت تصویری کوچک داشته باشد. زمانی‌که کاربر ماوس را روی یکی از تب‌ها می‌برد، تصویری به‌صورت پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود که درواقع پیش‌نمایشی از وب‌سایت مدنظر است.

برای نمایش فایل‌های PDF نیز ویژگی‌های جدیدی در نظر گرفته شده تا کاربر امکان ویرایش و حتی پر کردن فرم‌های مختلف در فرمت PDF را خواهد داشت. الکس آینسلی توضیح می‌دهد که کاربر مرورگر کروم می‌تواند فرمی از فرمت PDF را پر کرده و حتی پس از خروج از PDF نیز امکان ویرایش مجدد آن را داشته باشد.

از ویژگی‌های دیگری که به مرورگر کروم اضافه خواهد شد، مدیریت بهتر تب‌ها در تبلت‌های هیبریدی خواهد بود. درواقع اگر آدرس سایتی را وارد کنید که تبی فعال با آدرس واردشده وجود داشته باشد، مرورگر با ارسال اعلانی به شما از دردسترس بودن چنین آدرسی در تب دیگر خبر می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.