استقبال شدید از پژو ۲۰۰۸ خط تولید پژو را چهار شیفته کرد

بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور داغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، چرا که این دسته بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و از فروش بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار هستند. با توجه به این موضوع، تقریبا تمامی خودروسازان مطرح دنیا طراحی و تولید مدل‌های شاسی‌بلند را در اولویت قرار داده‌‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، گروه پژو سیتروئن (PSA) جزو خودروسازانی است که در سال‌های اخیر سعی کرده با اضافه کردن چند مدل شاسی‌بلند – یا به عبارت بهتر کراس‌اوور – به جمع سبد محصولات، خود را با تحولات بازار هماهنگ‌تر کند. کراس‌اوور کوچک ۲۰۰۸ نتیجه این سیاست فرانسوی‌ها محسوب می‌شود.

نسل اول پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۳ به عنوان جانشینی برای نسخه استیشن ۲۰۷ معرفی شد. این نسل که به تعداد اندک در کشور ما نیز به فروش رسیده، بر مبنای پلتفرمی مشترک با ۲۰۸ توسعه یافته بود. سال گذشته با تصمیم پژو این نسل از خطوط تولید خداحافظی کرده و جای خود را به نسل دوم داد.

نسل دوم پژو ۲۰۰۸ چه در نمای بیرونی چه در داخل کابین طراحی جذاب‌تری داشته و با طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و الکتریکی و همچنین لیستی نسبتا بلند از انواع تجهیزات و آپشن‌ها راهی بازار شده است. به همین خاطر، این نسل از نظر فروش بسیار موفق عمل کرده و در اروپا طرفداران زیادی دارد.

میزان استقبال از پژو ۲۰۰۸ جدید به حدی بالاست که بر اساس گزارش اخیر نشریه اتونیوز (Autonews) پژو مجبور شده شیفت چهارمی را به خطوط تولید این خودرو اضافه کند. این شیفت مشتمل بر ۶۰۰ کارمند بوده و تعداد پرسنل کارخانه را به ۷۵۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

بد نیست بدانید این نسل از پژو ۲۰۰۸ در شهر ویگوی اسپانیا و در کارخانه اختصاصی گروه پژو سیتروئن تولید می‌شود. این کارخانه در سال ۱۹۵۸ افتتاح شده و ظرفیت تولید سالانه ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو را دارد.

شیفت جدید میزان تولید آخر هفته را به ۲۴۰۰ دستگاه افزایش خواهد داد که نصف آن به کراس‌اوور ۲۰۰۸ اختصاص دارد. طبق آمار از زمان آغاز عرضه این خودرو در ماه جولای، ۱۹,۷۷۳ دستگاه از آن به فروش رسیده است. این رقم تنها چند صد دستگاه با پرفروش‌ترین محصول پژو یعنی ۲۰۸ فاصله دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.