رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مقایسه برلیانس H320 و پژو ۲۰۷i اتوماتیک + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو برلیانس H320 و پژو ۲۰۷i اتوماتیک در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، برلیانس H320 و پژو ۲۰۷i اتوماتیک است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

برلیانس H320 چه امکاناتی دارد؟

کمپانی چینی سازنده برلیانس در طراحی H ۳۲۰ تا حدی از BMW سری ۱ الهام گرفته که البته با کمی دقت رد پای دیگر خودرو‌های اروپایی را نیز در ظاهر این خودرو می‌بینیم. برلیانس H ۳۲۰ در کلاس خودرو‌های هاچ بک قرار می‌گیرد و از سال ۱۳۹۴ در کشور تولید می‌شود، اما باتوجه به اندازه و امکانات خود یکی از گزینه‌های انتخابی بانوان و جوانان است.

براساس اظهارات کارخانه ماشین سازی برلیانس طراحی این خودرو در موسسه طراحی پینین فارینا با هدف جلب اکثریت سلایق افراد طراحی شده است.برلیانس H ۳۲۰ مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندری با آرایش خطی به حجم ۱۴۹۸ سی سی به همراه یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک بوده که سبب می‌شود قدرت خروجی ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه را تولید کند، همچنین شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۱.۹ ثانیه است؛ استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ است و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

برای افزایش ایمنی درون در‌های این خودرو از گارد‌های محافظ کابین ساخته شده است و علاوه بر این برای سرنشینان جلو نیز ۲ ایربگ به کار گرفته شده است. سیستم ترمز EBD و ABS، سیستم تهویه مطبوع، سانروف به شکل برقی، سنسور دنده عقب، پنجره‌ها به وسیله‌ی ریموت کنترل بسته می‌شوند، امکان تنظیم صندلی راننده در هشت جهت-در ضمن امکان تنظیم گودی کمر، امکان تنظیم آینه‌های جانبی خودروی، شیشه بالابر برقی که هم برای شیشه‌های جلو است و هم برای شیشه‌های عقب، قفل مرکزی از جمله امکانات این خودروست.

از دیگر امکانات این خودرو رادیو، mp ۳، ورودی USB + ۶ بلندگو و ورودی تجهیزات جانبی، قابلیت تنظیم کردن ارتفاع نور چراغ قسمت جلو، سیستم تاشو برای صندلی‌های قسمت عقب، چراغ مه شکن قسمت جلو، میله ضربه گیر برای درب‌های جانبی خودروی، میله فرمان جمع شونده، قفل اتوماتیک درب ها، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام بروز تصادف، سیستم ضد سرقت موتور (موسوم به ایموبلایزر‌ای سی یو)، سیستم هشدار روشن بودن چراغ، سیستم الکترو مغناطیسی بازکردن درب صندوق عفب، صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک) از جمله ویژگی‌های این خودرو است.

معرفی پژو ۲۰۷i اتوماتیک

پژو ۲۰۷ که در بازار اروپا با نام +۲۰۶ شناخته شده است در سال ۱۳۸۹ توسط ایران‌خودرو در بازار ایران عرضه شد. این خودرو با همان شاسی ۲۰۶، اما چهره بروزتر بود که در سال ۱۳۹۱ بدلیل تحریم‌ها تولید آن متوقف شد، اما پس لغو تحریم‌ها در دی ماه سال ۹۴ این خودرو با چهره‌ای فیست لیف و تغییراتی در داخل خودرو با نام ۲۰۷i با دومدل گیربکس دستی و اتومات مجددا وارد بازار شد و تا اکنون در حال عرضه است.

این خودرو به پیشرانه TU۵ یا همان موتور ۲۰۶ تیپ ۵ مجهز است. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۵۸۷ سی سی حجم که قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار دردور ۵۸۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۱۴۲ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ توسط جعبه دنده‌ی اتومات ۴ سرعته به نام AL۴ است.

مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۱۲.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت بصورت دستی، پشت سری جلو وعقب قابل تنظیم و صندلی‌های تاشونده عقب اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربند‌های ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و دیگر امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، GPS، DVD، پورت USB، بلندگو در‌های جلو و عقب، تیوتر صوتی جلو، بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه، شیشه بالابر برقی در‌های جلو و عقب، کروز کنترل اشاره کرد.

خودرو
برلیانس H320 پژو ۲۰۷i اتوماتیک
کشور سازنده
چین
فرانسه
سال (طراحی)
۱۳۹۴ ۲۰۰۷
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور
۱۴۹۸سی سی ۱۵۸۷سی سی
حداکثر قدرت
۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ سرعته خودکار ۴ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۷۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۴۰ کیلوگرم ۱۰۹۶ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۲۱۰ طول – ۱۷۵۸ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع ۳۹۰۰ طول – ۱۶۸۰ عرض – ۱۴۶۸ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۸۰ میلیمتر ۲۴۴۳ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
–  ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
–  ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۵ لیتر ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
ترمز و پایداری
ترمز جلو و عقب دیسکی – ABS – EBD سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده, ترمز عقب دیسکی توپر
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – مجموعا ۲ کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، GPS، DVD،پورت USB ، بلندگو درهای جلو و عقب ، تیوتر صوتی جلو، بلوتوث

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.